PDA

View Full Version : Pro Tools 6.7 op Pentium III



Henne
1 februari 2005, 17:37
Hallo,

Ik heb hier een oude Pentium III staan (500 MGhz) is het de moeite om hierop Pro TOols 6.7 te installeren? Zoja, hoeveel RAM zou ik dan best steken en welke OS? XP? win98SE ???

Need some help here...

Lune-a-tic
1 februari 2005, 17:59
Op een Athlon 2600 met 1 Gb memory draait het goed, maar de vergelijking is natuurlijk ver te zoeken.
Als je niet teveel plugins draait kan het wel gaan tot een spoortje of 8 (ik haal er 32) denk ik.
Als je nu de PT5.3 nog liggen hebt, die is minder zwaar.

Henne
2 februari 2005, 21:37
wat bedoel je met plugins?

Het zou alleen dat programma zijn dat op de PC draait...

galguitarist
2 februari 2005, 23:11
In een andere topic vroeg ik me iets af dat hiermee te maken heeft.

Ik ben van plan op korte termijn een laptop aan te schaffen voor recording. Komt iig een 60 Gb 7200 RPM schijf in en 1 Gb RAM en dan in combinatie met een USB interface (waarschijnlijk een Tascam US-428). Waarschijnlijk ga ik hierbij Cubase SX oid gebruiken.

Wat voor een processor zou ik hier minimaal bij moeten hebben. Ik zit zelf te denken aan een 1,5 Ghz Centrino omdat ik hem dan lang zonder snoer kan gebruiken en deze niet zo warm wordt. Ik wil alleen niet hier mee een processor kopen die TE langzaam is...

bert k
2 februari 2005, 23:15
Ik bedacht me later dat ik een paar jaar terug al perfecte opnames maakte met een 700 Mhz processor, dus ik denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt. :)

Lord Abortion
3 februari 2005, 08:43
Over processors: het hangt er sterk vanaf hoe je opneemt. Als je enkel met audio en midi tracks werkt krijg je al een behoorlijk aantal sporen op een 700mHz PC. Het begint vooral zwaar te worden als je DiX en Virtuele Synths gebruikt. Als ik 2 DiX sporen heb in een project, neemt dat al snel >10% van mijn CPU (P4 3gHz) in. Ik zou persoonlijk altijd gaan voor de maximumprocessor, omdat ik DiX nu eenmaal veel gebruik. Maar enkel voor audiosporen (zonder te veel effecten e.d. erop te zetten) kan je met een 700mHz wel iets doen.

Henne
3 februari 2005, 16:29
Maar mijn hoofdsvraag is dus nog steeds...

Kan ik Pro Tools 6.7 op Windows 98SE installeren en zal het goed draaien op die Pentium III 500?

Lord Abortion
3 februari 2005, 16:54
Kijk eens op de doos of de website naar de systeemvereisten :???:

Henne
3 februari 2005, 19:06
Daar zeggen ze niks van... alleen iets van XP maar dit waarschijnlijk omdat ze het alleen op die hebben getest...

All Dirt
22 februari 2005, 20:45
Ik denk dat het wel draait, maar als je serieus aan de gang wil dan ga je denk ik flink frustreren. Pro-Tools is echt een zwaar programma voor je Processor en Geheugen. En als je geen externe Supersnelle SCI Hard disk hebt dan wordt het niet veel denk ik.

Je kan het proberen, maar word niet veel denk ik...

ResNovae
24 februari 2005, 16:13
Maar mijn hoofdsvraag is dus nog steeds...

Kan ik Pro Tools 6.7 op Windows 98SE installeren en zal het goed draaien op die Pentium III 500?

Op zich is het draaiend krijgen van zo'n programma wel te doen; ik draai zonder problemen Cubase VST op mijn laptop met eenzelfde processor.

Hou er alleen rekening mee dat je niet teveel plugins kan gebruiken, want die vreten behoorlijk wat geheugen en CPU. Gebruik je hem alleen om iets mee te recorden, dan zal je geen problemen ondervinden. Tenzij je intensief gaat multitracken natuurlijk. Een enkel spoor opnemen terwijl je er twee of drie hebt lopen in de 'play' stand moet kunnen volgens mij. Levert bij mij iig geen problemen op.

Succes ermee.