PDA

View Full Version : Mexicaanse tele's



demetalenman
1 februari 2005, 15:20
beste mensen,

Gewoon een simpele vraag. Wat vinden jullie van de Mexicaanse fender telecaster standaard. Deel me jullie ervaringen. Ik persoonlijk vind het een super gitaar voor die Prijs.

De metalenman

demetalenman
1 februari 2005, 16:43
Ik hoorde trouwens dat de mexicaanse fenders bestaan uit amerikaanse onderedelen die in elkaar worden gezet door mexicanen. Is dat waar?

NostraJanus
1 februari 2005, 17:27
Ik heb een Mexicaanse Tele, geen Standard overigens maar een Custom. Ik ben er weg van en kan je er zeker eentje aanraden (mits alle Mexicanen zo gebouwd worden!)

tillens
1 februari 2005, 18:44
Heb er ook eentje. goede gitaar en speelt lekker. wat precies met custom wordt bedoeld weet ik niet, bedoel je de tele '72? ik heb in ieder geval de standard, en bevalt prima!

NostraJanus
2 februari 2005, 18:32
Deze: http://www.fender.com/products/show.php?partno=0137502

Maar dan sunburst :-D

punkydude
2 februari 2005, 19:36
Deze: http://www.fender.com/products/show.php?partno=0137502

Maar dan sunburst :-D

Lekkere gitaar!!!

NostraJanus
2 februari 2005, 20:03
Zeker wel! Iedereen zit er altijd met grote ogen naar te kijken... Het is een lekker speciale gitaar :D

kokteejl
2 februari 2005, 20:08
En mag ik vragen hoeveel die zo heeft gekost?

BassAgent
2 februari 2005, 20:23
Deze: http://www.fender.com/products/show.php?partno=0137502

Maar dan sunburst :-D
Ik vin die gitaar echt heel erg netjes, ik hou echt van de slagplaat. Heb je de fender of de squier?

Cubensis
2 februari 2005, 20:26
de squier ervan bestaat niet...naja, niet als de fender althans, de squier heeft 2 humbuckers ;)

up-guitarman
2 februari 2005, 23:03
Deze: http://www.fender.com/products/show.php?partno=0137502

Maar dan sunburst :-D

Lekkere gitaar!!!

Uhu, zeer lekker !!!

Is dat een mexicaan ??? Of USA ???
En in het eerste geval, hoe is hij in vergelijking met een USA wat kwaliteit van hout, electronica, ... betreft ???
(Hoeveel kost die trouwens ongeveer ???)

NostraJanus
3 februari 2005, 17:44
Kostte toentertijd € 725 (2 jaar geleden), is een echte Fender (zie link) en komt uit Mexico (zie topictitel).

Ik heb helaas nog geen Amerikaanse Tele dus over verschillen kan ik je hoogstens zeggen dat het prijskaartje wat pittiger is van een Amerikaan.

Ik heb op het verlanglijstje staan: American Deluxe Tele.

kokteejl
3 februari 2005, 19:37
zozo :)
Hoeveel zou een jap kosten?

NostraJanus
3 februari 2005, 20:19
Ik vraag me af of er nog steeds Japanse Tele's gemaakt worden... Volgens mij niet.

De standard Tele is een Mexicaan en daarboven heb je de American series.

lame-o
3 februari 2005, 20:46
de productie kosten van zón gitaar liggen lager maar het is nog steeds een prima gitaar maar zoals met alle merken gitaren geen een klinkt hetzelfde het is aleemaal hout. het is zowiezo verstandig om een gitaar te kopen om hoe hij speelt en klinkt en niet wat voor merk het is of wat voor kleur hij heeft ogen dicht en spelen. laat iemand anders maar gitaren aangeven kom je vanzelf tot de juiste keuze. gr ruud

lame-o
3 februari 2005, 20:46
de productie kosten van zón gitaar liggen lager maar het is nog steeds een prima gitaar maar zoals met alle merken gitaren geen een klinkt hetzelfde het is aleemaal hout. het is zowiezo verstandig om een gitaar te kopen om hoe hij speelt en klinkt en niet wat voor merk het is of wat voor kleur hij heeft ogen dicht en spelen. laat iemand anders maar gitaren aangeven kom je vanzelf tot de juiste keuze. gr ruud

lame-o
3 februari 2005, 20:46
de productie kosten van zón gitaar liggen lager maar het is nog steeds een prima gitaar maar zoals met alle merken gitaren geen een klinkt hetzelfde het is aleemaal hout. het is zowiezo verstandig om een gitaar te kopen om hoe hij speelt en klinkt en niet wat voor merk het is of wat voor kleur hij heeft ogen dicht en spelen. laat iemand anders maar gitaren aangeven kom je vanzelf tot de juiste keuze. gr ruud

up-guitarman
4 februari 2005, 13:47
volledig mee eens !!!
Enkel zijn er wel enorme verschillen tussen houtkwaliteit, ik heb bijvoorbeeld liefst een nek die recht blijft staan, ik weet niet hoe dat bij jullie zit :-D

NostraJanus
4 februari 2005, 17:56
De houtkwaliteit zit bij Fenders altijd wel goed (maandagochtendexemplaren daargelaten)!

lame-o
5 februari 2005, 00:09
precies