PDA

View Full Version : Hughes and Kettner



mhmblom
1 februari 2005, 14:10
Hoi allemaal,

Ik wil graag een nieuwe versterker kopen, waarmee je in een band terecht kan, maar ook gewoon lkker thuis kan spelen. Omdat ik heel veel muzieksoorten speel (van bleus tot rock) ben ik opzoek naar een allround versterker. Nu ben ik het volgende merk tegen gekomen en voor mij als " leek" zijn zijn versterkers erg interessant. Nu wilde ik dus weten wat is jullie mening over Hughes and Kettner. Het gaat dan voornamelijk om de volgende versterkers: de edition blue 30/60 watt, de matrix 100 (combo) en de attax serie en ach als we toch bezig zijn nemen we ook maar de vortex serie mee :D
Graag jullie mening over deze versterkers en de prijs kwaliteit verhouding.

Groet, Martijn

Bins
1 februari 2005, 14:50
De Attax en vortex serie zijn "goede" allround versterkers, de vortex is iets gelimiteerder qua eq. opties dacht ik. Er is ook een "black edition" van de Vortex, die zijn ook wel chill.

Ik zou wel voor een top + cab gaan, de combo's vind ik een stuk minder. (of een combo + extra cab kan natuurlijk ook)

Fumi SG
1 februari 2005, 17:32
klopt!! de Vortex is idd qua mogelijkheden iets minder. Dat zit hem in de equalizer.... deze amp heeft maar 1 equalizer. Die is dus voor beide kanalen. Ik zou zelf gaan voor aparte equalizer, voor clean en lead :wink:

Fumi SG
1 februari 2005, 17:36
Wat betreft de equalizer. Die Edition blue heeft trouwens ook maar 1 equalizer!!

Speeddemon
1 februari 2005, 18:23
check mijn thread (2 30 Watters getest).

Edition Blue 30-R is errug o.k.!

mhmblom
2 februari 2005, 15:35
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Maar voor welke van de versterkers gaat jullie voorkeur werkelijk uit? De attax of de vortex, of misschien toch de edition blue of zefs de matrix 100 (hoe is nogal nieuw, dus ik weet niet of iemand uberhaupt met deze versterker enig ervaring heeft...)?

Fumi SG
4 februari 2005, 19:09
Ik zou ze gewoon links laten liggen en voor een buizenamp gaan kijken!!
voor €500,- kun je zeker een hele leuke 2e hands buizenbak kopen... dat zou ik eerder doen dan een nieuwe transistoramp kopen. Vergeet niet dat 2e hands zeker niet slecht is, velen vinden bijv. de eerste Valvestate serie van Marshall beter dan de nieuwe... en de eerste is alleen nog 2e hands tekoop!! :wink:

xshredx
16 februari 2005, 20:53
Een nieuw topic is een beetje teveel van het goede, dus daarom deze kick... wat zou een oude Hughes & Kettner Attax 100 head nog kunnen opbrengen? Ik heb iemand die in mijn oude geïnteresseerd is, en die staat hier toch maar te roesten. Wat vraag ik voor zo'n oude Attax 100?
(ik heb geen camera voor het ogenblik, prentje is van een combo...)
http://img143.exs.cx/img143/395/attax1006vq.jpg

MongoSucks
8 maart 2005, 20:03
ik heb zelf een paar dagen geleden een 2e hands H&K vortex half stack gekocht, ik vind m erg goed klinken al zeg k t zelf.. ik heb m gekocht voor 425 euries hahahahh.. ik weet trouwens niet hoe hij voor blues klinkt, ik gebruik m voor punkrock
dit is m:

http://members.home.nl/mtmd/H&K2.JPG