PDA

View Full Version : nieuwe buizen in mn pre amp maar welke...



jorrit
1 februari 2005, 11:03
ik ben een totale buizen leek. de 4 buizen van mn peavey ultra plus top moeten vervangen worden en ik was aan het rond kijken op www.tubetown.de momenteel zitten er 4 sovtek 12axlps buizen in. het geluid bevalt me goed maar het kan altijd beter (heb nog niet echt vergelijkings materiaal) maar ik heb geen flauw idee wat ik er in moet zetten.

wat ik al wel weet is dat het 12ax7 buizen moeten zijn maar je hebt alleen van sovtek al 12ax7wa, wb, lp, lps etc.

ik heb ook een keer ergens gehoord dat je een buis hebt voor je clean, een of twee voor je dist en een voor je fxloop ofzo.. ?

als iemand me wat hulp en duidelijkheid kan geven??

Nocki
1 februari 2005, 19:57
even mailen naar dr tube. heb ik ook gedaan en hij stelde goede buizen voor. wel even vertellen wat je verwacht. ik ben uitermate tevreden.

en ik had de buizen binnen 2 dagen na de bestelling.

Nocki

jorrit
2 februari 2005, 16:44
hey bedankt, heb je daar toevallig een website of email adres van?

Franc
2 februari 2005, 17:12
Niet om flauw te doen, maar als echte doet-het-zelvert koop je natuurlijk een paar buizen van verschillende merken en ga je zelf aan het experimenteren.

Ik zou me iig niet door een ander laten vertellen welke buizen ik moet gebruiken, maar ik zou het zelf gaan beluisteren.
Ik had bijvoorbeeld MiniWatts in mijn JTM45 omdat die zo hoog werden aangeprezen door verschillende Marshall gebruikers.
Toen ik afgelopen zaterdag echter het 'eigen merk' van TubeTown probeerde ging er een wereld voor me open!

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar ik zou echt een paar merken kopen en uitproberen, zo duur is de gemiddelde 12ax7 niet.

Franc.

jorrit
2 februari 2005, 17:38
haha sjah zoals je al zei je kunt niet in mijn portemonnee kijken. k heb niet het geld om ff voor 50 euro aan buizen te kopen waarvan ik er uiteindelijk 4 ga gebruiken...

Negative K3 fan
2 februari 2005, 19:10