PDA

View Full Version : Top inbouwen in flightcase?? of wat anders?



vester86
1 februari 2005, 01:11
Hej

Ik heb dus sinds deze week een Marshall Artist 3203 Top en een MEsa Boogie V-twin pre amp (19 inch)

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,272/DSCN5735.JPG

Ik wil ze nu samen in een rack inbouwen, en daarvoor wilde ik een rack op zn kant zetten en hier de 2 versterkers inbouwen.

Voor de breedte van de top kom ik uit op zo'n 62 cm, de breedte van de Mesa is (uiteraard) 19" = 48,26 cm ; en het geheel is 27.5 cm hoog.

ik heb even zitten rekenen (paar seconden) en nu kom ik uit op en rack van 13.3 (14HE). die op zn kant plaatsen, en hier dan (met schuimrubber oid. de top en pre-amp in plaatsen, zodat ik dezen in 1 geheel kan vervoeren. Ik ben op het moment niet van plan andere 19" dingen te gaan kopen, dus een apart rack voor de mesa is denk ik geen optie

Wie heeft er tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken, is het praktisch?

(kan er in ieder geval al mn kabels in kwijt, en met wat mazzel aan de achterkant ook nog een GT-6, qua breedte en hoogte moet dat precies passen)

.ChiefRebelAngel.
1 februari 2005, 08:08
ik heb mij savage en mijn replifex in een case gebouwd, gewoon neerzetten, deksel eraf inpluggejn, en spelen... easy 8-)

jw009
1 februari 2005, 08:09
gewoon ff naar de gamma, beetje hout en was metaal en klaar...

doncker
1 februari 2005, 10:17
14he is serieus veel, Als je dat moet sleuren, kzou gewoon zelf een flightcase maken waar je top inpast en nog een paar 19" ruimtes.

BramVersteeg
1 februari 2005, 11:13
Inderdaad. Ieme had tot voorkort ook zo'n soort case maar dan groter. Gewoon een case voor je topmaken met wat 19" ruimte eronder.

vester86
1 februari 2005, 12:51
wat voor hout?? hoe dik, etc. K heb geen zin me het leplazerus te gaan slepen om de amp wat beter te beschermen. Heb redelijk wat knutselervaring,dat is het probleem niet. Maar ik ben bang dat het gewicht te hoog wordt.

vester86
1 februari 2005, 12:52
wat voor hout?? hoe dik, etc. K heb geen zin me het leplazerus te gaan slepen om de amp wat beter te beschermen. Heb redelijk wat knutselervaring,dat is het probleem niet. Maar ik ben bang dat het gewicht te hoog wordt.

.ChiefRebelAngel.
1 februari 2005, 13:39
stevig multiplex, 8 a 9mm

xshredx
1 februari 2005, 14:03
ik heb mij savage en mijn replifex in een case gebouwd, gewoon neerzetten, deksel eraf inpluggejn, en spelen... easy 8-)
Heb jij die flightcase van jou zelf gebouwd? Of heb je dat gat voor die replifex gewoon in een reeds gemaakte flightcase gezaagd? (ik vraag het omdat die flightcase er erg goed uitziet)

BramVersteeg
1 februari 2005, 14:48
stevig multiplex, 8 a 9mm

Ja, 9mm multiplex met 1mm zwart fineer zie je vaak.

.ChiefRebelAngel.
1 februari 2005, 14:52
ik heb mij savage en mijn replifex in een case gebouwd, gewoon neerzetten, deksel eraf inpluggejn, en spelen... easy 8-)
Heb jij die flightcase van jou zelf gebouwd? Of heb je dat gat voor die replifex gewoon in een reeds gemaakte flightcase gezaagd? (ik vraag het omdat die flightcase er erg goed uitziet)

ik had die case gemaakt voor de Engl, toen ik achteraf de replifex kocht heb ik mijn McGuyver-skills moeten boven halen en een alternatief systeem bedenken...
afneembaar deksel + uitschuifbaar paneeltje was de oplossing, werkt goed...

xshredx
1 februari 2005, 15:32
ik heb mij savage en mijn replifex in een case gebouwd, gewoon neerzetten, deksel eraf inpluggejn, en spelen... easy 8-)
Heb jij die flightcase van jou zelf gebouwd? Of heb je dat gat voor die replifex gewoon in een reeds gemaakte flightcase gezaagd? (ik vraag het omdat die flightcase er erg goed uitziet)

ik had die case gemaakt voor de Engl, toen ik achteraf de replifex kocht heb ik mijn McGuyver-skills moeten boven halen en een alternatief systeem bedenken...
afneembaar deksel + uitschuifbaar paneeltje was de oplossing, werkt goed...
Die case ziet er erg goed uit... heb je soms gedetailleerde foto's en een beschrijving van hoe zo'n flightcase te maken (+ benodigde materiaal)??

.ChiefRebelAngel.
1 februari 2005, 16:23
momenteel niet, maar ik zal er als ik de kans heb eens wat nemen... Ben momenteel groot onderhoud op het gearfront aan't doen, als alles achter de rug is zal ik wat foto's nemen...

gengar678
2 februari 2005, 00:16
de luxe maar wel makkelijke oplossing. Een mooie flightcase laten maken, voor een euro of 250 ben je dan klaar. En dan heb je echt iets fatsoenlijks. Dat ga ik tenminste doen. Maten gebruiken die zodanig zijn dat je eventueel ook nog eens een andere top in kunt bouwen. Zoals een mesa als je je marshall moe bent....:)