PDA

View Full Version : welk soort gitaar?



timmetje
31 januari 2005, 23:46
ok ik heb dus zelf weinig met gitaren MAAR mijn vriendin wil een nieuwe gitaar
dit alles moet een verassing blijven.. dus ik kan haar hulp niet vragen.. :(

wat voor gitaar lijkt jullie het beste voor haar en ook niet te duur..

ze speelt meestal van die muziek ala.. avril lavigne, anouk, michelle branch.. ga zo verder

help me! :lol:

verder.. moet je nog wat weten .. vraag t me :)

Bins
31 januari 2005, 23:49
Wat is je budget?

Kasper
31 januari 2005, 23:49
verder.. moet je nog wat weten .. vraag t me :)

Hoeveel is je vriendin waard?
Maw, wat is je budget? + Zit er in dat budget ook al een versterker?

edit: What Bins said :wink:

timmetje
31 januari 2005, 23:50
200/250? om en nabij? ex versterker e.d.

BartL
31 januari 2005, 23:51
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/36899.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Fjs%3D1%26zoek%3Drichwood%26fo%3D%26rv%3D30%26s ubmit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/27851.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dcube%26fo%3D%26rv%3D30% 26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D
Als ik voor mijn vriendin zou moeten kiezen zou het zo een setje worden :)

Bins
31 januari 2005, 23:52
Nu ik er even over nadenk:
Het is natuurlijk heel leuk om je vriendin te verassen, maar zij weet natuurlijk zelf het beste wat ze wil. Ga gewoon leker samen naar de shop en laat haar wat leuks uitzoeken. Elke gitaar is anders (zelfs 2 van hetzelfde merk/model) daar kan je als leek helemaal niks mee, en verkopers zijn ook niet altijd even "eerlijk".

prs
31 januari 2005, 23:57
Nu ik er even over nadenk:
Het is natuurlijk heel leuk om je vriendin te verassen, maar zij weet natuurlijk zelf het beste wat ze wil. Ga gewoon leker samen naar de shop en laat haar wat leuks uitzoeken. Elke gitaar is anders (zelfs 2 van hetzelfde merk/model) daar kan je als leek helemaal niks mee, en verkopers zijn ook niet altijd even "eerlijk".

+1

timmetje
1 februari 2005, 00:02
tja als t idee er is.. ze wil n.l. nooit mee naar de stad

maar die van bart.. zou dat iets kunnen zijn?

Kasper
1 februari 2005, 00:03
Nu ik er even over nadenk:
Het is natuurlijk heel leuk om je vriendin te verassen, maar zij weet natuurlijk zelf het beste wat ze wil. Ga gewoon leker samen naar de shop en laat haar wat leuks uitzoeken. Elke gitaar is anders (zelfs 2 van hetzelfde merk/model) daar kan je als leek helemaal niks mee, en verkopers zijn ook niet altijd even "eerlijk".

Zit inderdaad iets in, maar je gaat toch ook niet met je vriendin een verlovingsring gaan kiezen voor haar?
Dan is de verrassing er wat af.

Kans zit er natuurlijk ook in dat ze dan verliefd zal worden op die mooie Gibson Classic Honey Burst die daar in de winkel hangt :wink:

timmetje
1 februari 2005, 00:07
ze heeft nu zo 1 als betitelt:

Richwood Strat Candy Apple Red

als ik bij back and forth kijk..
nuja kwa kwaliteit is dit dus ook nog niet geweldig maar ze wil gewoon iets waar ze wat meer mee kan

Bins
1 februari 2005, 00:08
Nu ik er even over nadenk:
Het is natuurlijk heel leuk om je vriendin te verassen, maar zij weet natuurlijk zelf het beste wat ze wil. Ga gewoon leker samen naar de shop en laat haar wat leuks uitzoeken. Elke gitaar is anders (zelfs 2 van hetzelfde merk/model) daar kan je als leek helemaal niks mee, en verkopers zijn ook niet altijd even "eerlijk".

Zit inderdaad iets in, maar je gaat toch ook niet met je vriendin een verlovingsring gaan kiezen voor haar?
Dan is de verrassing er wat af.

Kans zit er natuurlijk ook in dat ze dan verliefd zal worden op die mooie Gibson Classic Honey Burst die daar in de winkel hangt :wink:

Nee, maar voor een verlovingsring hoef je alleen maar te weten hoe groot haar vinger is, een gitaar kopen is toch wat anders imo.
Je moet natuurlijk wel even van te voren duidelijk maken wat het budget is :D

timmetje
1 februari 2005, 00:12
zoals ik zei 200/250 om en nabij.. maar ik ga sowieso eens kijken bij back and forth. jammer dat den haag zo'n pokke eind weg is

en het gaat dus alleen om de gitaar.. voor het nodige geluidswerk heb ik een comp van mijn werk meegesmokkeld :)

Punt
1 februari 2005, 00:14
Een gitaar voor iemand anders kopen wordt echt nix.
Dat is een heilloze weg, ze moet echt zelf kiezen.

Kasper
1 februari 2005, 00:16
Zo'n richwood kost (na kort zoeken) ook zo'n €130. Nu vrees ik dat je voor die €100 extra die je wilt uitgeven, niet echt een groot kwaliteitsverschil zal hebben.
Het beste dat je doet, is 2e hands kijken, en dan nog ...

Maar ik zou het toch riskant blijven vinden (zoals Bins zegt), om een gitaar te kopen voor iemand. Misschien heeft ze al een idee van wat haar volgende gitaar zal zijn, of heeft ze al eens rondgekeken. Haar mening is hier wel van belang denk ik, zeker als jijzelf niets van gitaren afweet. Veel te moeilijke keuze om zelf te maken.

timmetje
1 februari 2005, 00:22
daarom vraag ik hier hullup :-D

nee geintje.. maar t grootse dilemma waar ik voor stond..
welke gitaren de beste keus zijn voor t soort muziek wat zij graag speelt..
avril lavigne, anouk michelle branch achtig spul speelt ze nu vooral
dus wat zijn de beste 3 wat ik tussen de 200 en de 300 kan kopen?

en t gaat niet om t kwaliteits verschil .. maar meer om t feit dat deze door een ongelukje ernstig naar de klote raakt

Punt
1 februari 2005, 00:38
Read our lips :)

Een gitarist wil zijn/haar gitaar zelf uitzoeken.
Ook als je er 10 van dezelfde soort naast elkaar zet is er altijd 1 bij die beter bij je past dan de rest.

Das Schaap
1 februari 2005, 00:42
Ach als ze nog niet zo lang speelt valt het toch wel mee hoe "erg" dat kan gaan als je er 1 voor dr koopt. :-?
Je zou kunnen kijken naar een 2e hands Epiphone ofzo en geluk hebben, maar je budget is wel laag voor een gitaar weet je. Kan je niet beter iets voor bij de gitaar kopen ? Een leuk chorus pedaaltje ofzo. :cool:
Een goede gitaar kost wel wat en het is natuurlijk beter als ze em zelf kiest en die dingen moeten ook niet te gehaast gebeuren.

Kasper
1 februari 2005, 00:44
Yamaha Pacifica 112:
(met 1 humbucker bij de brug voor een iets zwaarder geluid, en minder ruis)
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/90_pacifica_112/index.html

Fender Squire Strat:
(Goedkoop broertje van Fender, wel niet verwachten dat het als een echte Fender klinkt waarschijnlijk)
http://www.marktplaza.nl/Squier-Special-Edition-685261.php

2ehands zoeken naar het volgende:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=42&CollectionID=3

Maar wat je eigenlijk vraagt is onmogelijk, aangezien er zoveel verschillende sounds zijn met verschillende gitaren.
De 'bands' die je opgeeft als zijnde haar favorieten, zijn ook niet echt bekend voor hun gitaarsound of zo.
+ LAAT HAAR UITEINDELIJK KIEZEN!

Maar om je toch tevreden te stellen:
Yamaha Pacifica 112 is denk ik wel een goede keus voor beginnende gitarist. Worden goede dingen over gezegd. Bestaat ook in verschillende kleuren, en redelijk veelzijdig denk ik.

Nuja, we hebben je gewaarschuwd.
Good luck.

Seagull
1 februari 2005, 08:08
Ik weet niet wat haar niveau qua spelen is maar rond de 200/250 euro ga je toch gewoon voor een mooie squier kijken. Laat hem meteen ff goed afstellen en je hebt een prima gitaar.

Succes

deedee
5 februari 2005, 22:16
Yamaha Pacifica 112:
(met 1 humbucker bij de brug voor een iets zwaarder geluid, en minder ruis)
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/90_pacifica_112/index.html


Maar om je toch tevreden te stellen:
Yamaha Pacifica 112 is denk ik wel een goede keus voor beginnende gitarist. Worden goede dingen over gezegd. Bestaat ook in verschillende kleuren, en redelijk veelzijdig denk ik.

Nuja, we hebben je gewaarschuwd.
Good luck.

dat gitaartje is goed (+ mijnes! :lol: )



vraagje speelt ze al gitaar. Dan is het denk ik best mogelijk om er eentje voor iemand uit te zoeken, maar ik zou het zelf niet willen. Behalve dat mijn gitaar goede kwaliteit heeft vind ik het heel belangrijk dat ik het gevoel heb dat het MIJN gitaar is en dat de gitaar voor MIJ is gemaakt en dat de gitaar bij MIJ past. Maar ik denk dat de meeste mensen dat pas later krijgen

deedee
5 februari 2005, 22:17
Yamaha Pacifica 112:
(met 1 humbucker bij de brug voor een iets zwaarder geluid, en minder ruis)
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/90_pacifica_112/index.html


Maar om je toch tevreden te stellen:
Yamaha Pacifica 112 is denk ik wel een goede keus voor beginnende gitarist. Worden goede dingen over gezegd. Bestaat ook in verschillende kleuren, en redelijk veelzijdig denk ik.

Nuja, we hebben je gewaarschuwd.
Good luck.

dat gitaartje is goed (+ mijnes! :lol: )



vraagje speelt ze al gitaar. Dan is het denk ik best mogelijk om er eentje voor iemand uit te zoeken, maar ik zou het zelf niet willen. Behalve dat mijn gitaar goede kwaliteit heeft vind ik het heel belangrijk dat ik het gevoel heb dat het MIJN gitaar is en dat de gitaar voor MIJ is gemaakt en dat de gitaar bij MIJ past. Maar ik denk dat de meeste mensen dat pas later krijgen

Neals
5 februari 2005, 22:27
ok ik heb dus zelf weinig met gitaren MAAR mijn vriendin wil een nieuwe gitaar
dit alles moet een verassing blijven.. dus ik kan haar hulp niet vragen.. :(

wat voor gitaar lijkt jullie het beste voor haar en ook niet te duur..

ze speelt meestal van die muziek ala.. avril lavigne, anouk, michelle branch.. ga zo verder

help me! :lol:

verder.. moet je nog wat weten .. vraag t me :)

Misschien ben je zelf wel degene die avril lavigne en anouk en zo wil spelen en er niet voor uit durft te komen :wink:

Anyway, je kan haar het beste mee naar de winkel sleuren, zien welke ze echt cool vind en die dan kopen als ze er niet bij is.