PDA

View Full Version : shockmount, to be or not to be....



ieme
31 januari 2005, 22:54
Shockmount 19"cases, perfecte bescherming of onnodig duur en zwaar?

Let me hear ya....

BramVersteeg
31 januari 2005, 23:14
Ik vind dat als je dure spullen hebt dat je ze goed moet beschermen. Een niet-shockmount case zal bijna altijd voldoen maar je zult goed op je neus kijken als er toch iets overkomt. Bij casecompany.nl kost shockmount misschien net 50 euro duurder (bij een 10 HE) dus daar zou ik het ook niet om laten. Het is iets groter dan normaal wat voor en nadelen heeft. Het is natuurlijk wat makkelijker te vervoeren als je geen shockmount hebt maar aan de andere kant kun je op een shockmount rack ook weer makkelijker een top of een speakerkast zetten zonder dat die er bijna afknikkerd. Ik denk dat het gewicht wel een nadeel kan zijn maar dan kun je het misschien in 2 losse delen vervoeren.

.ChiefRebelAngel.
1 februari 2005, 08:10
shockmount is een pak zwaarder, zeker en vast... Penn heeft toch zo'n lichtere variëteit hierop, niet?

Chiel
1 februari 2005, 16:23
Wanneer je eraan denkt om je spul voortaan in een vrachtauto oid te kieperen dan kan ik een shockmount case zeker wel aanraden. M.n. de buizen voor- en eindtrapjes zullen hier veel baat bij vinden :) .

Casecompany heeft inderdaad een aantal leuke cases voor weinig geld. Echter zou ik daar niet mijn case laten bouwen. Uit ervaring kan ik jullie melden dat er wel degelijk verschil is in stijfheid, vormvastheid en kwaliteit.

Zelf denk ik aan een éénvoudig bekleed 19" rack van 16HE. Dit hele rack wil ik vervolgens flightcasen in een stolpcase met voldoende 'shockmount' eigenschappen. Wordt een relatief zware en lompe oplossing, maar dat is wel de meest makkelijke en veilige manier wanneer het altijd met de vrachtauto wordt vervoerd en wanneer het altijd door anderen wordt in- en uitgeladen :oops: .

amon
1 februari 2005, 23:11
Ok, ik loop al een hele tijd met de vraag wat dat shockmount nou precies is. Dus hier misschien een goede plaats om dat meteen maar eens te vragen...

BramVersteeg
1 februari 2005, 23:38
Shockmount betekend dat je je spullen extra beschemt tegen schokken en vallen enzo. De 2 bekendeste en meest gebruikte vormen zijn óf 1 case in de andere met een laag schuim er tussen, óf een soort stalen constuctie.

doncker
2 februari 2005, 01:29
Zolang je niet elke week op het podium staat en geen vrachtwagen ter beschikking hebt, shockmount een beetje teveel van het goede. Materiaal moet goed beschermd zitten, maar als je alles in een toyota corollatje moet laden en 2 serieuze trappen op en af moet sleuren elke week, speelt het gewicht en de afmetingen ook een grote rol. + het feit dat shockmount vrij duur is tov een simpele hanteerbare skb flightcase.

kokeleko
2 februari 2005, 16:31
Gewoon doen Ieme, kan iemand anders em straks weer iets goedkoper over nemen. :D

Nocki
3 februari 2005, 08:30
LEuke opmerking ko... :-) wordt ieme hier straks ook al gepest om zn koop en verkoop gedrag. ik ben blij dat ik nu van die naam af ben... :-)
jou probleem ieme is die trap waar je vanaf moet thuis. en zo'n shock mout is zwaard. je het er alleen profijt van als je ook echt mooie pre en poweramps erin hebt hangen. voor al je solid state fx heft het geen nut ben ik bang. ok het zal wat schokken schelen en daardoor zal je absoluut je levens duur verhogen. maar ik denk niet dat jeer gelukkiger van wordt.

NOcki

vinni
6 februari 2005, 23:19
Ben bezig geweest met een shockmount systeem.
Wil het zelf bouwen en kwam uit bij het R800 systeem van Penn.
Uitgerekend wat dat gaat kosten.....GOE-DE-MORGEN!
Als je het verder netjes willen afwerken gat dat ook richting de Eur 900-1000.

Na hier en daar nog wat topics met ervaringen te hebben gelezen heb ik besloten voorlopig maar geen SM-rack (:-D) te bouwen.
Heb nu onder een 12 HE SKB rackje zelf een wielplank gemaakt en
voila....voorlopig klaar. Komt nog wel eens een ander rack......
als ik wat beter weet wat ik echt wil.

Groet,
Vinni