PDA

View Full Version : Marshall Jackhammer, doen of niet?



Kasper
31 januari 2005, 21:44
Hi All,

Ik kan een Marshall Jackhammer Overdrive/Distortion pedaaltje kopen voor (waarschijnlijk) €60 (nieuw). Is dit een goede deal?

+ Is het een goed pedaal? Of is het pruts?
Ik zoek iets dat een mooie smoothe distortion geeft, zonder dat het geluid verdrinkt in de gain.
Stijl: zwaardere rock. Ik speel met een Ibanez SZ320 (Humbuckers dus) Ik wil dus stoere distortion, zonder dat mijn tone erin verdrinkt
Ik heb vroeger ooit eens een Ibanez DS7 gekocht, maar die klonk gewoon zo droog dat je er onmiddellijk dorst van krijgt. Bas is bijna niet aanwezig hierbij, wat ik ook doe met de knoppen.

(Zijn er mensen met ervaring hiermee?)

Een plaatje om naar te kijken: :wink:
http://image.www.rakuten.co.jp/gakkiwatanabe/img1041400949.jpeg

Rutger
31 januari 2005, 21:59
t hangt er vanaf wat je wilt. k heb er een jaartje 1 gehad, t is een goed allround pedaal voor niet teveel geld. als ie nieuw is is E60,- idd goedkoop.

Kasper
31 januari 2005, 22:10
Zie ook openingspost:


Ik zoek iets dat een mooie smoothe distortion geeft, zonder dat het geluid verdrinkt in de gain.
Stijl: zwaardere rock. Ik speel met een Ibanez SZ320 (Humbuckers dus) Ik wil dus stoere distortion, zonder dat mijn tone erin verdrinkt
Ik heb vroeger ooit eens een Ibanez DS7 gekocht, maar die klonk gewoon zo droog dat je er onmiddellijk dorst van krijgt. Bas is bijna niet aanwezig hierbij, wat ik ook doe met de knoppen.

Rutger
31 januari 2005, 22:29
Oke, dan is het waarschijnlijk niet wat je zoekt. Je kunt er ook een milde DS mee krijgen hoor, hij is best veelzijdig, maar hij beinvloedt wel je gitaarsound. Voor het stevige rockwerk is ie best geschikt. Erg veel ballen heeft het niet in vergelijking met bijvoorbeeld een Tubefactor, maar ja, da's weer andere koek. Je moet 'm gewoon even gaan beluisteren.

Kasper
31 januari 2005, 22:44
Oke, dan is het waarschijnlijk niet wat je zoekt. Je kunt er ook een milde DS mee krijgen hoor, hij is best veelzijdig, maar hij beinvloedt wel je gitaarsound. Voor het stevige rockwerk is ie best geschikt. Erg veel ballen heeft het niet in vergelijking met bijvoorbeeld een Tubefactor, maar ja, da's weer andere koek. Je moet 'm gewoon even gaan beluisteren.

Mja, probleem is dat het online kopen is. Testen heb ik dus niet echt kans voor.
Zo'n tubefactor ziet er wel machtig uit, maar staat ook recht evenredig met de prijs. €230 vind ik wat veel geld :-?