PDA

View Full Version : Vraag ivm dikte hals



Poolskin
31 januari 2005, 21:38
Hoi,

ik speel al geruime tijd elektrische gitaar, en ben nu van plan een akoestische gitaar te kopen. Daarbij heb ik opgemerkt dat de dikte (breedte?) van de hals verschilt. Waar deze bij mijn elektrische smal is is dat bij de akoestische nogal breed. Ik heb dus een beetje problemen met de vingerzetting omdat alles verder uit mekaar ligt. Mijn vraag is nu of er ook akoestische gitaren zijn met smalle hals ? En zo ja is daar een speciale naam voor dan ? En zijn de prijzen ook naargelang deze eigenschappen ?

Thx

Kasper
31 januari 2005, 23:22
Klassieke/Spaanse (nylonsnarige) gitaren zijn veel breder dan de rest. (Speel ik zelf ook niet graag op)

Westerngitaren (staalsnarig) willen onderling wel wat verschillen, maar zijn dus veel minder log als de nylonsnarige gitaren. Dit zijn doorgaans ook de meest populaire gitaren.

Verder heb je ook nog Ovation gitaren, die eigenlijk wel erg apart zijn, en waar je van moet houden, maar hebben wel een erg aangename bespeelbare hals. 'Goedkopere' modellen hierbinnen zijn dan wel weer €500.

Erik Goossen
1 februari 2005, 09:46
Hallo Kasper,

Ik weet van Lakewood gitaren dat die de hals op custom breedte maken. Je geeft dan aan hoe breed en dik de hals zijn moet en zij maken die zo. De meerprijs hiervoor is geloof ik 60 Euro. Ik heb een gitaar met extra brede hals laten maken, helemaal te gek! En het duurt ongeveer twee maanden voordat de gitaar klaar is. Ze hebben op hun website een heel uitgebreide lijst staan met custom opties.
www.lakewoodguitars.com

Succes.

Brianmayrulezzz
1 februari 2005, 09:52
oeww, die customshop... [KWIJL] :lol: