PDA

View Full Version : zangers van progressieve bands



Ic3gl0vE
27 juni 2002, 19:23
waarom nemen bands als Angra, Dream Theater en Andromeda enzo geen andere zanger?

zulke mooie muziek en dan (bij dream theater al helemaal) zo'n niet-coole stem

Pee
27 juni 2002, 21:04
bij zo'n muziek past geen zanger.

Dionyios
27 juni 2002, 21:42
Of iemand een bepaalde manier van zingen mooi vind hangt volledig van haar/zijn smaak af. Jij vind het zo te lezen niet mooi, maar anderen juist wel.

Ik lees op het DT forum ook vaak dat er mensen zijn die de stem en manier van zingen van James LaBrie niet mooi vinden, maar vervolgens zijn er heel veel andere mensen die het daar weer niet mee eens zijn.

Dream Theater en de andere bands waarover jij het hebt hebben gewoon voor een bepaalde aanpak gekozen, en daardoor zullen ze veel fans hebben gekregen, en misschien ook wel potentiële fans verloren hebben. Maar toch willen zij het op die manier doen.

Ik vind persoonlijk de zang van DT mooi, die andere bands ken ik niet echt.

sash
27 juni 2002, 21:50
Op 2002-06-27 19:23, schreef Ic3gl0vE:
waarom nemen bands als Angra, Dream Theater en Andromeda enzo geen andere zanger?

zulke mooie muziek en dan (bij dream theater al helemaal) zo'n niet-coole stem


Nu heb je Sebass zwaar beledigd :grin:

Dionyios
27 juni 2002, 21:55
Nou niet alleen Sebass hoor!! :roll:

Maaruh ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben.

Ehhhhm, maar ik vind mensen met verkeerde ideeën en meningen weer niet goed.

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 23:11
eeuhm... sebass?? wat heb ik verkeerd gedaan?

maar dat bij zulke muziek helemaal geen stem hoort vind ik ook weer niet., zoiets als bijv. Rhapsody vind er veel meer bij passen, daar moest ik in het begin ook wel aan wennen maar nu vind ik dat de stem toch wel heel erg bij de muziek past

die sten bij Dream Theater kan ik toch echt niet in de muziek plaatsen

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 23:11
BTW ik wil niemand beledigen met mijn mening

DeLirium
27 juni 2002, 23:15
Ik vind die stem juist heel goed erbij passen (Dream Theater), het creeert een heel eigen sfeer bij de muziek.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: DeLirium op 2002-06-27 23:16 ]</font>

freddynl
27 juni 2002, 23:25
Om hard/progressive rock te kunnen zingen heb je een dijk van een stem nodig!
Er zijn maar heel weinig zangers die dit goed kunnen.
James La Brie heeft zo'n dijk van een stem.
Luister maar eens naar ballads door hem gezongen!
Uiteraard is het een smaak kwestie of je het al dan niet mooi vind passen, maar alle goede hard/progressive rockzangers zijn excellente ballad zangers, waar de baby stemmetjes van de jochie groepjes niet aan kunnen tippen.. die komen doorgaans niet verder als 1 octaaf als ze het al halen:)
nb:
Kon het niet laten hier op te reageren....:grin:

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 20:48
hmm ik luisterde laatst 'the glass prison' van dream theater en die man gaat toch ook wel buiten z'n bereik hoor

boybandjes = geen muziek :smile:
maar een groot stembereik staat nog niet garant voor een mooi stemgeluid vind ik

dream theater is mijn band niet laten we het daar op houden

Ditmar
29 juni 2002, 15:00
Ik heb gehoord dat Dream Theater ook een keertje een optreden heeft gedaan met Bruce Dickinson en Adrian Smith (van Maiden), maar dat zou dan wel weer een ontzettend vette combinatie worden........weet iemand trouwens waar de bootlegs daarvan te krijgen zijn ???

rePUNKtative
29 juni 2002, 16:06
hmmm ik vind die stem van LaBrie juist goed :smile: Beter dan die van mij (die toch al niet echt mis is, maar hijs veel rauwer :smile:). Past goed bij de muziek. Aan de andere kant, ik ken echt NIEMAND (die de laatste cd heeft) die de CD heeft gekocht/gedownload voor de band zelf. Meeste mensen zeggen toch wel of door het slagwerk van Portnoy of het megaultrasupergiga gitaarwerk van Petrucci :grin:.

Personelijk vind ik de laatste CD gewoon een goed staaltje technische metal :smile: Mooi samenspel, mooie rustige pianostukken er doorheen (die gozer speelt echt niet mis :grin:).

Ic3gl0vE
30 juni 2002, 02:16
Op 2002-06-29 15:00, schreef Ditmar:
Ik heb gehoord dat Dream Theater ook een keertje een optreden heeft gedaan met Bruce Dickinson en Adrian Smith (van Maiden), maar dat zou dan wel weer een ontzettend vette combinatie worden........weet iemand trouwens waar de bootlegs daarvan te krijgen zijn ???


dat is dan wel weer stoer :smile:

een vriend van me was naar hun concert geweest in duitsland en toen speelden ze het hele master of puppets album van Tallica :grin: