PDA

View Full Version : 2 30Watters getest, Spider II en H&K Edition Blue.



Speeddemon
31 januari 2005, 20:30
test

AART
31 januari 2005, 20:30
typen slet!

AART
31 januari 2005, 20:30
sneller kreng!

AART
31 januari 2005, 20:31
nog niet klaar, zuigen mokkel! :D

Speeddemon
31 januari 2005, 20:36
Ik was al goed bekend met de Roland Cube 30 en VOX AD30VT, welke ik beide erg goeie beginners-versterkers vind (waar je niet na een jaar uitgroeit), maar hoorde veel over de Spider II 30.

Vandaag met een leerling van me, die een complete set nodig had het één en ander getest bij Dijkmans Muziek in Breda.

samenvatting:
Line 6 Spider II is behoorlijk ruk. M'n leerling (die er zeer weinig verstand nog van heeft, omdat ie akoestisch speelde) hoorde en zag 't ook; krasserige sounds en je bent heel lang aan knoppen aan 't draaien om een BRUIKBARE (dus niet eens goede) sound te krijgen.
Tape Echo die erop zat klonk te blikkerig (als de Lo-Fi van de Korg 301), ipv een warme flutterende echo.
Het Insane model was wel aardig and that's it.

Edition Blue 30-R; errug gaaf! Je moet de bas wel ver open zetten, maar de EQ lijkt me actief; minieme draaitjes aan de knoppen zorgt voor groot verschil.
De galm erop is mooi functioneel, al zullen de surf-diehards meer willen.
Scheurkanaal klonk waanzinnig; hij begon al gelijk met een ouwe Marshall scheur, dus ik was bang dat je er geen blues-sounds uitkreeg (het 'randje' zeg maar.)
Wat bleek, het cleane kanaal kon je bluesy oversturen. Zeer overtuigend.

Tja, je hebt geen effecten (behalve reverb), maar wel een algeheel betere versterker waar je TAL van goeie sounds uit krijgt. En dat blauw verlichte toppaneel is pimpin'.

Lord Abortion
31 januari 2005, 20:38
Ik heb een H&K Edition Blue 15W, en qua klank ligt die er dicht bij. Van alle kamerversterkers die ik getest had vond ik die het beste klinken. En dat blauw licht is wel cool.

Speeddemon
31 januari 2005, 20:50
Ik heb de 15W Edition Blue ook wel eens getest, maar die vond ik toch een behoorlijk stuk in laag-vetheid missen (logisch; kleinere speaker).
t zelfde met de Cube 15, Spider II 15, VOX AD15VT.

Allemaal klinken ze een stuk nasaler dan hun 30 Watt broers.