PDA

View Full Version : Soundtrack



Swan
31 januari 2005, 19:25
ook maar es iets posten :o

Swan
31 januari 2005, 19:25
voor de uni maken we n film (over architectuur etc) en ik doe onder andere de soundtrack; daarvoor heb ik ook 1 nrtje zelf geschreven en opgenomen, dat is dit geworden...
t moest kort zijn (komt onder de aftiteling) en niet al te flashy vandaar de simplistische solootjes...

drums geprogrammeerd in FLstudio
gitaar is met Vamp2 (ff geleend van Shakeel) opgenomen...

t is heel wat anders dan wat ik normaal speel (extreme metal)
helaas net 40 sec te lang voor de riffcontest :razz:

rechter muis save as... (http://members.chello.nl/m.sciarone/bbb.mp3)

bobby
31 januari 2005, 19:35
Klinkt helemaal niet slecht, Swan!

ik denk dat je je doel goed hebt bereikt als soundtrack zijnde...

Enkel een tip en een klein kritisch puntje, gooi er wat viool tegenaan, dit zal je meer dat soundtrack gevoel geven, en waarom niet piano erbij? gewoon een idee, hoor... dat is iets wat ik zou doen.

Kritisch puntje is dat de twee harmonische gitaren die aan het eind erin komen, "onaangekondigd" binnen komen... zou mischien mooi zijn, om een fade in er vlak voor te plaatsen, zodat ze niet zo als een verassing komen..

Drums klinken prima trouwens.

Swan
31 januari 2005, 19:38
tnx!
ja viool lijkt me erg mooi maar dat zou me heel veel tijd kosten om te programmeren, en daar heb ik de tijd niet voor...
je hebt gelijk over die plotselinge lead, maar vind t zo ook wel iets hebben
bedankt voor de tips iig :)

Toffe gozer
31 januari 2005, 21:23
Ik vind hem erg lekker klinken en ook een beetje mysterieus waarom bouw je dit nummer niet verder uit ? want hij is veel te kort , ook die drums heb je leuk gedaan past er goed bij :)

Swan
31 januari 2005, 21:26
tnx
ja de hoofdmelodie ga ik ook gebruiken met mn band...

Swan
1 februari 2005, 20:37
stop ik eens tijd in een opname krijg ik amper reacties, is t nou echt zoveel leuker om met zn allen te kankeren zodra n gitaar niet zuiver gestemd is?

VHsologitarist
1 februari 2005, 20:59
Hey swan nee hoor,

ik vond het wel mooi maar was niet echt mijn smaak ;)

:cool:

Heb vettere dingen van je gehoord!! zoals die tornado of souls ofzo van megadeath (marty friedman meen ik)

Azrael
1 februari 2005, 21:01
Saai , ik vind je nootkeuze niet mooi en de melodie wordt heel gevoelloos gespeeld. Klinkt alsof het met een keyboard is gedaan.
Jij wilde commentaar.....wel....daar heb je het....en dan niet gaan zeuren.

m^rton
1 februari 2005, 23:29
Best leuk, jammer dat de lead maar zo kort is.
Maargoed, iedereen is dan toch al lang weg, wie intereseert zich nou voor de lettertjes aan het einde van een filmpje :razz:

Swan
2 februari 2005, 01:42
Saai , ik vind je nootkeuze niet mooi en de melodie wordt heel gevoelloos gespeeld. Klinkt alsof het met een keyboard is gedaan.
Jij wilde commentaar.....wel....daar heb je het....en dan niet gaan zeuren.

ik zeur helemaal niet....liever ditsoort commentaar dan geen

en idd de leadsound is niet mooi, maar ik krijg nix beters uit die Vamp

Azrael
2 februari 2005, 16:05
Saai , ik vind je nootkeuze niet mooi en de melodie wordt heel gevoelloos gespeeld. Klinkt alsof het met een keyboard is gedaan.
Jij wilde commentaar.....wel....daar heb je het....en dan niet gaan zeuren.

ik zeur helemaal niet....liever ditsoort commentaar dan geen

en idd de leadsound is niet mooi, maar ik krijg nix beters uit die Vamp

Het is niet de sound maar de manier waarop het gespeeld wordt. De kwaliteit is prima. Geen studio-opname natuurlijk maar dat valt ook niet te verwachten. Probeer als je speelt eens wat meer met vibrato/bends en ritmes te varieren. Denk dat het dan al een heel stuk beter wordt. Het klinkt nu echter nog teveel als een keyboard wat zonde is.

Stratman70
2 februari 2005, 19:44
Kun je die solo die jij hebt ingespeeld van Tornado Of Souls ook nog even online zetten? Als je dit stuk en TOS hoort, kan ik me maar moeilijk voorstellen dat deze stukken door één en dezelfde gitarist zijn ingespeeld, maar goed, het zal wel... wie ben ik om daar iets over te zeggen. De vorige keer liep het ook helemaal verkeerd met me af. Maar toch...

Over dit stuk:
als idee voor een soundtrack vind ik hem echt heel mooi en het begint dan ook erg veelbelovend, totdat je de boel gaat verpesten met dat thema / die solo vanaf de 26 sec. Die noten gaan bij mij echt door merg en been en zelfs de timing ervan klopt niet altijd. En dan vraag ik me alleen nog maar af hoe je zoiets kunt inspelen als je zo'n geweldige solo van Marty Friedman eerder zo goed al inspeelde.

Verwondering is dan nog het enige wat overblijft.

Sorry, maar je wilde commentaar.

Swan
4 februari 2005, 14:02
tnx 8-)

Azrael
4 februari 2005, 17:33
tnx 8-)

Swan gooi hem eens even online dan als dat kan? Dan kan ik een gedeelte van mijn commentaar weer inslikken :-D

timlawson
4 februari 2005, 19:06
ik ben het eens met dat de nootkeuze niet helemaal ok is, sterker nog, een bepaalde noot die je meerdere keren speelt is erg vals..bij mij komt het nootje iig verkeerd aan en heeft niet zo'n goede werking op mn nekharen haha, verder vind ik de drums ook wat te aanwezig

ReinoutV
5 februari 2005, 11:06
Het is idd die kleine (frygische) secunde die je speelt die niet echt makkelijk klinkt. Als je iets meer noten zou gebruiken, zou hij denk ik wat meer geaccepteerd kunnen worden, als je hem meer als leidtoon gaat gebruiken voor de grondtoon (van bovenaf dus). Het harmony stukje vind ik wel leuk. Hij komt een beetje plotseling, maar helemaal niet storend.

nirvana
5 februari 2005, 11:36
foute nootkeuze, en die drums zijn echt erover hoor. Hier kan ik niet lang naar luisteren. Dit is het zwakste dat je al gepost hebt..

Roy K.
5 februari 2005, 12:14
Wat zit iedereen te zeuren over foute nootkeuze?

Als hij een noot speelt waar hij bewust voor gekozen heeft die jullie niet aanstaat is ie direct fout? Wat een crap!

Iig, ik vind het een zeer geslaagd stuk voor een soundtrack, 't is misschien meer iets voor een intro (vooral het begin), hi hat had iets zachter gemogen maar ik vind hem prima klinken! 8-) Het is misschien wat klinisch gespeeld, maar dat kan heel goed bij een outro van een film, dan moet je niet met bends en vibrato aan komen zetten...

Swan
9 februari 2005, 22:06
nou..net de premiere gehad...ze vonden t allemaal mooi...had naast dit ook nog met behulp van cool edit en FLstudio composities gemaakt met knip en plakwerk uit pianostukken...is mooi geworden :)

over die solo....natuurlijk kan ik vibratos en bends er in doen etc maar dat was nou eenmaal niet mijn bedoeling, het is zelfs niet als lead bedoelt maar als klein themaatje...verder vind ik de nootkeuze wel ok en heb ik geen enkele "niet gitarist" er over horen zeuren..

tnx voor de reacties iig

VHsologitarist
9 februari 2005, 22:37
laat horen laat horen:


en ook ff je tornado of souls online zetten please ;)


greetz

FrankS
10 februari 2005, 20:01
Yo ik vind het wel cool hoor.. Je zet heel sterk een sfeertje neer en door die 'nootkeus' heeft het wel iets sicks hehe.. da vin'k wa gaaf 8-)

Azrael
11 februari 2005, 00:48
Niet-gitaristen vinden vaak alles mooi.....

En als je 3 akkoorden speelt of iets bekends ben je geweldig en als je iets ingewikkeld en moois speelt ben je maar niks.

Moest ik toch even kwijt......

Das Schaap
11 februari 2005, 00:51
Niet-gitaristen vinden vaak alles mooi.....

En als je 3 akkoorden speelt of iets bekends ben je geweldig en als je iets ingewikkeld en moois speelt ben je maar niks.

Moest ik toch even kwijt......
Arme jongen toch. :lol:

Ik vind alleen die drums beetje raar erin af en toe. Maar verder is ie wel goed en tactvol. 8-)

Azrael
11 februari 2005, 01:01
Niet-gitaristen vinden vaak alles mooi.....

En als je 3 akkoorden speelt of iets bekends ben je geweldig en als je iets ingewikkeld en moois speelt ben je maar niks.

Moest ik toch even kwijt......
Arme jongen toch. :lol:

Ik vind alleen die drums beetje raar erin af en toe. Maar verder is ie wel goed en tactvol. 8-)

Ik sprak niet over mijzelf.......speel nooit voor mensen.....

Swan
11 februari 2005, 18:22
Niet-gitaristen vinden vaak alles mooi.....

En als je 3 akkoorden speelt of iets bekends ben je geweldig en als je iets ingewikkeld en moois speelt ben je maar niks.

Moest ik toch even kwijt......


als muziek over n stuk film komt waar ze n paar maanden veel tijd in hebben gestoken worden mensen heel wat kritischer...

Moest ik toch even kwijt......... :roll:

Mr Freeze
11 februari 2005, 21:17
Geen technisch hoogstandje, maar wel een mooie sfeer neergezet. Naar mijn mening is dat veel moeilijker. De nootkeuze is neem ik aan bewust door de componist gekozen, iets wat buiten een ladder valt hoeft niet perse verkeerd te zijn het is aan musicus zelf welke noten hij kiest. Goed gedaan Zwaan.

Ik gok erop dat Azrael een mannetje is dat alleen maar kwekt, maar zelf voor geen meter kan spelen. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen, post eens een soundfile.

Azrael
12 februari 2005, 00:01
Geen technisch hoogstandje, maar wel een mooie sfeer neergezet. Naar mijn mening is dat veel moeilijker. De nootkeuze is neem ik aan bewust door de componist gekozen, iets wat buiten een ladder valt hoeft niet perse verkeerd te zijn het is aan musicus zelf welke noten hij kiest. Goed gedaan Zwaan.

Ik gok erop dat Azrael een mannetje is dat alleen maar kwekt, maar zelf voor geen meter kan spelen. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen, post eens een soundfile.

Mr Freeze aangezien jij op het forum alleen maar onzin uit kraamt. Reincarnatie van Shakeel was je toch?

Mr Freeze
12 februari 2005, 12:33
Het is de harde waarheid Azrael kom nou eens met argumenten of post zelf eens een soundfile. Wie is Shakeel? Ik krijg daar ook telkens privéberichten over.

Azrael
12 februari 2005, 18:28
Het is de harde waarheid Azrael kom nou eens met argumenten of post zelf eens een soundfile. Wie is Shakeel? Ik krijg daar ook telkens privéberichten over.

Man hou toch op a.u.b en ga een ander forum verzieken inplaats van in elke post Ibanez af te kraken en ander gezeur te plaatsen. Ik geef hier vaak commentaar en ook een groot gedeelte bij sounds is negatief. Ik onderbouw over het algemeen echter prima waarom ik dat vind en hoop dat de mensen er wat aan hebben. Sommigen zijn niet blij met negatief commentaar en anderen hebben er juist wat aan. Dus doe mij een lol en gedraag je normaal want het wordt niet gewaardeerd.

VHsologitarist
12 februari 2005, 20:34
Hey jongens laten we on topic blijven inplaats elkaar naar de haren vliegen :s

Swan
13 februari 2005, 16:37
Geen technisch hoogstandje, maar wel een mooie sfeer neergezet. Naar mijn mening is dat veel moeilijker. De nootkeuze is neem ik aan bewust door de componist gekozen, iets wat buiten een ladder valt hoeft niet perse verkeerd te zijn het is aan musicus zelf welke noten hij kiest. Goed gedaan Zwaan.

Ik gok erop dat Azrael een mannetje is dat alleen maar kwekt, maar zelf voor geen meter kan spelen. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen, post eens een soundfile.

tnx!

Stratman70
13 februari 2005, 19:38
Ik heb hem nog eens zitten beluisteren en wil toch nog eens benadrukken dat ik het concept op zich wel heel erg goed vind. Ik stoor me trouwens geen seconde aan de drums, ik vind zelfs dat deze iets toevoegen aan de sfeer.

het is die ene noot die me dwars blijft zitten. Ik heb het idee dat het iets met zijn spel te maken heeft. Ik heb 'm even mee gespeeld en die noot klinkt al een stuk beter als je er een lichte vibrato of een strakkere timing aan geeft. Nu hoor ik Swan denken: "Ja hallo, zo is dat niet bedoeld, anders had ik dat wel zo gedaan."
Right....
Was je gitaar dan misschien ontstemd?

Hoe dan ook: die noot klinkt in mijn gehoor van geen kanten, terwijl dit eigenlijk wel zou moeten kunnen.
En als nou het hele stuk kut met peren was, was het geen probleem. Dan had ik gezegd dat ik er geen reet aan vond, klaar.
Maar dat is het nou juist:
Voor de rest is het juist een geweldig stukje muziek. Uitermate geschikt als soundtrack en weer eens een bevestiging dat simpelheid zo ontzettend doeltreffend kan zijn en dat één noot meer kan zeggen dan 30 per sec.

Sterker nog... die ene noot houdt mij (en blijkbaar enkele anderen) zeer bezig. Dat is ook een prestatie op zich natuurlijk. :lol:

Swan
13 februari 2005, 19:48
hehe de noot van de maand :wink:

gitaar is wel goed gestemd....alleen de intonatie is niet al te fantastisch helaas, t is zo'n ramp om dat goed te krijgen met n floyd

maar iig bedankt voor de comment...misschien had n beetje vibrato wel goed gewerkt idd..

kwa drums programmeren ben ik (volgens mn drummers) echt duidelijk n gitarist die drums programmeerd...al heb ik hier toch wel echt mn best op gedaan om het meer "drummer"drums te maken :wink:
en ik ben gewoon gek op dubbele bass :-D