PDA

View Full Version : koptelefoon



Ic3gl0vE
27 juni 2002, 17:17
hallo mensen,
is het slecht voor je koptelefoon om 'm in je versterker te pluggen? want vooral distortion lijkt me toch niet zo heeel erg lekker voor de koptelefoon en ik wil m'n dure Senheisser niet verneuken...

lars
27 juni 2002, 18:51
zolang je em maar niet te hard zet.... maar dat doe je noggal snel vind ik.

Guitarfreak
27 juni 2002, 20:03
Wat doe jij in godsnaam met een koptelefoon op als je gitaar speelt... Dan is gitaar spelen geen hond an man!

SchaapOpJeHoofd
27 juni 2002, 21:10
Is het slecht? Tja als je een speciale koptelefoon uitgang hebt dan moet ie het kunnen hebben. De distortion wordt gecreerd door de buizen te oversturen, niet door je koptelefoon te oversturen. Als je dat voor elkaar krijgt is het waarschijnlijk wat schadelijker maar dat hoor je ook wel.
Plug je koptelefoon eens in je stereo, als je hard een CDtje kan draaien door dat dingen, moet gitaar spelen geen probleem geven.

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 21:33
ja via de cd speler kan 'ie zeker wel hebben maar dat geluid is toch anders hè..

lars
27 juni 2002, 21:45
ik doe et welles als ik een beetje stil moet zijn (vriendin die heel schattig ligt te slapen ofzo) en et kan prime, klinkt ook mooi enzo, maar als je bijvoorbeeld bass speelt of bepaalde tonen of gewoon te hard dan merk je dat wel aan die kleine speakers van de koptelefoon. maar boeie, zolang je niet exrteem hard ofzo speelt moet et geen kwaad kunnen

Sandman
28 juni 2002, 17:31
Met een goede koptelefoon kan gitaar spelen ook heel tof zijn. Het enige wat je hoort is je gitaar, dicht op je oren. En het mooiste ervan: niemand hoort het. Maarre....sttt...niet door vertellen...:wink:

basswasp
28 juni 2002, 20:07
'k heb ook weleens gebast met van die oordoppies in, niet eens hard, maar het begint al snel te knorren... wel mooier geluid dan over de 'normale' speaker, hoe kleiner, hoe beter ofzo? In m'n Hartke B90 zit nu een 15"...