PDA

View Full Version : gitaar kopen in Tsjechië?



Ic3gl0vE
27 juni 2002, 16:38
ik ga maandag naar tsjechie, en aangezien dat niet zo'n rijk land is lijkt het mij dat de gitaren daar veel goedkoper zijn. is het verstandig om een gitaar of een element ofzo daar te kopen of kan ik dat toch beter gewoon in nederland/duitsland doen

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 16:39
oh BTW ik heb op zich geen nieuwe gitaar nodig maar stel nou dag ik er een heel goedkoop tegenkom ofzo dan wil ik 'm wel meenemen (of een vette western.. dat wil ik wel)

Guitarfreak
27 juni 2002, 19:57
Kzou het nie weten:P Maar als ik jou was zou ik al je geld aan mij geven laat ik je zien hoe mooi een gitaar in Denemarken is...(denemarken is duur dus geef maar flink veel;))
(ff terug irriteren)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2002-06-27 19:58 ]</font>

Eko
27 juni 2002, 22:09
Ik ben een aantal keren in Tsjechie geweest en heb er menige winkel bezocht. De nieuwe gitaren zoals Fenders zijn ( of waren) niet echt veel goedkoper dan hier. Wat je echter wel veel tegenkomt is gebruikt spul uit vervlogen dagen. Dit kan wel interessant zijn voor de liefhebber.
Het zou trouwens best eens kunnen dat je hem zonder BTW kunt kopen, of de BTW aan de grens kunt terugvorderen. Wel even van te voren opvragen.
N.B. Sommige merken die er zijn klinken misschien vreemd in de oren , maar bedenk dat als je maar genoeg afneemt je iedere naam op een serie gitaren kunt laten zetten door de fabrikant ( Samick doet dit b.v.)
Greetz Martin

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 22:11
oja dat komt er dus weer op neer dat je denkt dat je een PRS koopt maar dan is het stiekem toch een samick :S

is dan echt ALLES nep in Tsjechie?

oja en Eko zijn er ook Tsjechische gitaarmerken van leuke kwaliteit tegen een niet hoge prijs?

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 22:13
eigenlijk is het best zielig dat een fender daar dan ook iets van €500 kost, aangezien de mensen met een echt topsalaris daar maar €1000,- per maand verdienen (3% van de bevolking zit boven de €1000,-)

wel zielig voor die arme landen...
maar ja moeten ze zelf maar stuff gaan produceren

Eko
27 juni 2002, 22:35
De merken die ik er tegen kwam waren, behalve de normale, niet zo in het gehoor liggend dat ik ze nog weet.
Bedenk maar eens dat Samick zo ongeveer de grootste producent is van gitaren en er meerdere merken van dezelfde produktielijn komen.Spendeer b.v. 50.000,- Euro en je hebt een container met het merk dat je zelf hebt verzonnen.
Trouwens als je er bent en het instrument bevalt maakt het merk toch niet uit?
Klank goed , prijs goed , doen.

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 22:39
ja eigenlijk geef ik niet veel om de merknaam maar sommige merken staan bekend als niet-duurzaam.
en duurzaamheid is heel belangrijk voor mij
stel nou mijn jackson breekt morgen doormidden dan ben ik best wel :mad: en verdrietig ensoow.

Emotionele waarde :smile:

Eko
27 juni 2002, 22:45
Volgens mij als je teleurstellingen wilt voorkomen , kun je het beste maar hier kopen.
Als mijn Fender wat mankeert ga ik ook naar degene die hem verkocht heeft.
Bedenk dat alle goede gitaren helaas goed geprijsd zijn.( voor de winkelier)
Goed hout, goed materiaal + met zorg bouwen=kostbaar.
Wil je echter voor een paar centen wat leuks voor erbij, dan gokken maar. Indien het een Koreaan is kun je er altijd nog wel ergens onderdelen voor vinden.

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 22:50
ja voor een amerikaanse plank heb ik zowiezo ff het geld niet denk ik

maar het is voor mij dan ook meer om een 'extra' gitaartje te hebben of een nieuw element te kopen (hotrail voor in m'n strat ofzo)

Eko
27 juni 2002, 22:57
Kijk voor iets leuks , voor weinig ,eens bij Penterman Muziek in Geesteren( Borculo). Henk heeft vaak leuke gebruikte spullen en/of aanbiedingen. Eigen reparatie en goede service.
Sodemieters, ik lijk wel een reclamezuil!?
Groeten Martin
BTW Hij heeft een eigen site.

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 22:58
doen we! dank je wel

Kjiratsiekoedel
28 juni 2002, 08:11
Er heeft bij gitaarnet vlgens mij een bijzonder lovend artikel gestaan over een of ander tsjechisch merk, volgens mij FURCH ofzo.

GitaarNet Admin
28 juni 2002, 09:44
Juist! en alle artikelen blijven altijd staan:

zie:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/furch.php3

savecracker85
29 juni 2002, 18:58
Op 2002-06-27 22:57, schreef Eko:
Kijk voor iets leuks , voor weinig ,eens bij Penterman Muziek in Geesteren( Borculo). Henk heeft vaak leuke gebruikte spullen en/of aanbiedingen. Eigen reparatie en goede service.
Sodemieters, ik lijk wel een reclamezuil!?
Groeten Martin
BTW Hij heeft een eigen site.


daar heb ik mijn gitaar gekocht 2 jaar geleden als beginner ...voor maar 150 gulden, en t was niet eens n slechte gitaar ....ik speel er nu nog met veel plezier op