PDA

View Full Version : mijn pedalboard



emielow
31 januari 2005, 15:11
mijn pedalboard hebik geupgraded (goed engels?) en ziet er als volgt uit :

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDvAugT5KBI3PfiB8awyZ9xj7J3UK9oPgy8S6ZH91XCpT!Bu iqy3EKBADRyeUIdPnXqXxKUZtBUeuLJGgK1LVmt1t37WFjfvEb zPzG3vmY/P1000549_JPG.jpg?dc=4675508179792726701

Equalizer
31 januari 2005, 15:20
Leuk hoor, en je hebt een Q-tron tegenwoordig? :)
Hoe klinkt die ODB-3? En in combinatie met de Q-tron?

Phyrexian
31 januari 2005, 16:43
Cool. Leuk dat je die stroomkabels inbouwt. Maareuh... resize die foto even naar 800x600 of zo... Dit is echt niet aan te zien (en ik gebruik zelfs al 1600x1200).

emielow
31 januari 2005, 17:06
ja foto beetje groot sorry..

ob3 klinkt goed, maar het is wel echt een distortion en geen ampeg overdrive zegmaar, ik gebruik hem ook af en toe als booster, dus de balance dicht, waardoor je geen overdrive hebt.

qtron klinkt goed, maar wel beperkt. je moet um sowiezo in de LP mode hebben staan, die andere zijn alleen voro gitaar, en range Hi anders hoor je alleen wat dof gedoe, de peak en gain stel je alleen de sterkte van het signaal in. dit is de qtron +, wat betekend dat je ook response kunt instellen, snel kwak, of langzaam kwaaaaaaaak zegmaar :) en je kunt drive up en down doen, ikweet niet of dit met de normale qtron ook kan trouwes. icm de overdrive krijg je wel een leuk effect, maar niet echt bruikbaar ofzo..

emielow
31 januari 2005, 17:14
kehb de foto verkleind..

we hebben dit weekend met de band een demo opgenomen, waaronder aeroplane (peppers) en ik gebruik in het bassolo stukje de q-tron, dus dan kunje het wel horen, als de demo gemixed is zal ik een link doen naar het nr

Equalizer
31 januari 2005, 17:33
Ja ik heb zelf de Mini Q-tron, maar zo'n response knop lijkt me idd wel leuk. Alhoewel bij mij de Q knop iets vergelijkbaars doet geloof ik..

emielow
31 januari 2005, 18:59
de Q is volgens mij bij mij de peak knop, maar dat weetik niet zaeker

Ritch
31 januari 2005, 20:57
Nieuwe schoenen!?



héééél flauw, i know :)

emielow
31 januari 2005, 21:36
helaas, kheb ze al een jaar of 3, je mag ze wel kopen?

Equalizer
31 januari 2005, 22:01
Q hetzelfde als peak? Tja ik weet het niet hoor, peak is alleen om je signaal in te stellen zei je toch? Alhoewel (quote):
-Q control: Determines the frequency peak of the filter. Creates a more dramatic effect when turned clockwise.

Het is ook niet hetzelfde als response, maar het staat hierboven wel goed: een dramatischer effect. Het is een soort van blend van clean en wah, en de frequentie lijkt ook wat omhoog te gaan (maar ws lang niet zoveel als bij de response knop). Magisch.. :o

emielow
31 januari 2005, 22:32
peak stelt de piek van het signaal in idd, hoe verder ik hem losdraai, meer kwak en plop geluiden, maar ook een harder signaal idd, maar dat zou je weer kunnen compenseren door de gain knop verder dicht te draaien

Laus
3 februari 2005, 22:31
ik heb diezelfde BOSS pedaaltjes. Alleen laatst bij een grote PA bleek dat de bas ver wegzakt van die overdrive ook al zet je de bas ver open.

beetje jammer.

emielow
4 februari 2005, 13:27
ja die ovedrive gaat er ook uit

Phyrexian
4 februari 2005, 14:29
ja die ovedrive gaat er ook uit

Andere op't oog?

emielow
4 februari 2005, 14:47
ja de bassdriver is wel vet, maar ik vin jammer dat die maar 1 kanaal heeft... ik zou dan misschien eerder voor de mxr bass di gaan, die heeft 2 kanalen. dus dan zou je een drive kanaal krijgen, en nog een boost kanaal ofzo (slapkanaal) maar ik hoor dat die drive niet zo fijn is... te scherp, de bassdriver heb ik s geprobeerd, en dat is echt een lekkere drive, dus ja . ..

Phyrexian
4 februari 2005, 14:52
ja de bassdriver is wel vet, maar ik vin jammer dat die maar 1 kanaal heeft... ik zou dan misschien eerder voor de mxr bass di gaan, die heeft 2 kanalen. dus dan zou je een drive kanaal krijgen, en nog een boost kanaal ofzo (slapkanaal) maar ik hoor dat die drive niet zo fijn is... te scherp, de bassdriver heb ik s geprobeerd, en dat is echt een lekkere drive, dus ja . ..

Cool.
Je hebt het hier over preamp pedalen met overdrive en distortion functies. Vergeet niet dat je eventueel ook voor een gewone, goede overdrive pedaal kan opteren als de EBS MultiDrive, Fulltone Bassdrive, Digitech Bass Driver, ...

emielow
7 februari 2005, 11:27
mmm ja dat kan ook, maar het is ook wel fijn dat je een preamp er inhebt, zodat je een extra kanaal hebt zegmaar. mn bas is al actief, dus een pre-amp daarvoor hebbik niet nodig, maar een slapkanaal erbij ofzo is wel vet, met een net iets andere eq

Chris Wolstenholme
7 februari 2005, 18:52
als in eq pedaal? :D

soapwater
7 februari 2005, 20:16
ja de bassdriver is wel vet, maar ik vin jammer dat die maar 1 kanaal heeft... ik zou dan misschien eerder voor de mxr bass di gaan, die heeft 2 kanalen. dus dan zou je een drive kanaal krijgen, en nog een boost kanaal ofzo (slapkanaal) maar ik hoor dat die drive niet zo fijn is... te scherp, de bassdriver heb ik s geprobeerd, en dat is echt een lekkere drive, dus ja . ..
'k heb vandaag nog eens met m'n Jazzbass over de MXR gespeeld op m'n behringer-head (BX-3000T) en daarmee krijg ik wel echt een 'lekkere drive'. Het probleem is dus dat m'n OLP een te hoge output heeft waardoord de MXR zelfs met de gain volledig dicht al meteen een heftige scherpe overdrive geeft. Ook heb ik gemerkt dat je er pas echt leuke geluiden uitkrijgt als je de EQ van de versterker ook gebruikt (EQ na overdrive-pedaal dus)... Wanneer ik met de OLP hard aansla, krijg ik ook al vervorming (clipping) op het clean-kanaal. Ik ga voor m'n OLP een volumepedaaltje maken zodat ik de output kan verlagen...
Nadeel aan de MXR m80 is dus dat er geen gainknop voor de ingang of een active/passive schakelaar aanwezig is...
Greetz

emielow
7 februari 2005, 20:44
ja maar mn jazzbass is oko actief, en omdat ik er een hoop mid en treble bij in gooi (omdat ie al genoeg blaast in het laag), gaat ie denkik ook wel over zn kop . . .

soapwater
7 februari 2005, 21:21
ja maar mn jazzbass is oko actief, en omdat ik er een hoop mid en treble bij in gooi (omdat ie al genoeg blaast in het laag), gaat ie denkik ook wel over zn kop . . .
Zeker weten!! Een actieve jazzbass heeft hoogstwaarschijnlijk nog meer output dan een OLP. ik vind het wel vreemd dat zo'n pedaal niet berekend is op de gemiddelde actieve bas... Als ik em zelfs al met een passieve humbucker kan oversturen :???:
Greetz