PDA

View Full Version : geluidskaartadvies



wessel
31 januari 2005, 13:33
Hallo mensen,

Ik was net even wat topics aan het doorlezen over (usb/firewire/ onboard) geluidskaarten en zou graag wat advies willen.
Ik was laatst bij Dijkman in amsterdam om wat info te krijgen over home recording en die kerel raadde me een e-mu Emulator x aan. Nu werd ik daar natuurlijk wel erg geil gemaakt door een verkoper die alleen maar dure shit wil verkopen... Er zitten echter wel alle mogelijkheden op die ik van te voren wilde:
- gitaar direct inpluggen in de geluidskaart
- fantoomvoeding voor mics
- 8? Ingangen voor als ik te zijner tijd wat uitgebreidere opnames wil maken
- sampler
- goede drivers
- software zodat ik meteen aan de slag kan en met een gitaar en de sampler muziek kan maken
Nu vraag ik me echter af of er voor dit geld of minder (volgens mij €300 bij Feedback) niet iets anders maar vergelijkbaars te krijgen is. Heeft iemand misschien suggesties?
Alvast bedankt

guhlenn
31 januari 2005, 15:24
ik denk dat het hier over de 1820 gaat? of 1212 iig... kaart is goed, alleen 1 ding; die drivers zijn niet zo heel goed, er zijn varianten, en slechts 1 werkt er goed bij E-mu de rest niet. je zou wat verder moeten zoeken voor details... verder een goed kaart

Jimi Hendrix
31 januari 2005, 16:30
volgens mij maakt Roland/Edirol ook een ding (extern 19") met gitaaringang en 7 overige in/uitgangen, is wellicht ook een idee.

wessel
1 februari 2005, 18:47
Ja je hebt gelijk: de 1820 heeft ook een gitaaringang en fantoomvoeding, de 1212 heeft dat niet. De emulator X heeft sampler, maar geen fantoomvoeding en de emulator X studio heeft gitaaringang, fantoomvoeding én de sampler. Nu heb ik het liefst dat laatste natuurlijk, maar die kost bij feedbak €600... volgende (realistische) optie is de 1820, die kost €400 of iets anders (goedkopers)