PDA

View Full Version : Line6 vetta versus hd147



ED BOB
31 januari 2005, 11:58
test

ED BOB
31 januari 2005, 12:02
ik wil overstappen op een modeling amp.
Zit te denken aan de Line6 vetta of de HD147.
Wat zijn de verschillen behoudens dat de vetta uitgebreider en duurder is.

Ik speel zelf in een allround cover band (van dance classics tot hard rock en alles wat er tussenin zit)
m.a.w. ik heb een veelzijdige versterker nodig.

Is een HD147 veelzijding genoeg?

Alvast bedankt.

Hankey
31 januari 2005, 12:13
De HD147 is in essentie een High-gain amp en is gemaakt voor metal ed.

Voor een coverband ben je denk ik beter uit met de veelzijdigheid van een Vetta (of als je wat minder wilt uitgeven een Flextone)...

Useless
31 januari 2005, 13:26
Ik heb ze beiden gehad
Normaal gezien is de HD 147 uitgebreid genoeg
Hij is ook veel eenvoudiger te regelen
Inderdaad de Vetta heeft meer mogelijkheden
Hij heeft zoveel mogelijkheden dat je op den duur, meer ligt af te stellen
dan gitaar te spelen
Het is mijn bescheiden mening, maar moest ik van jou zijn, ik zou gaan voor de HD ( prima sound )

Negative K3 fan
31 januari 2005, 17:23
de hd is een stuk simpeler en meer gericht op de metallende gitarist maar klinkt goed en die vetta hgeeft wel erg veel opties...

Baco
31 januari 2005, 18:31
test
Ik weet een HD147 te koop staan, mocht je interesse hebben...

ED BOB
31 januari 2005, 18:36
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben idd bang dat de vetta voor mij te uitgebreid is en dat ik dan door de bomen het bos niet meer ziet.

Useless, jij hebt ervaring met beide. Als je nu puur naar de geluidskwaliteit kijkt (dus niet naar de mogelijkheden) is de vetta dan beter dan HD of doet de één niet voor de ander onder.
Wat ik namelijk niet wil is om heel veel te gaan betalen voor alléén die uitgebreide mogelijkheden. Echter als de vetta kwa geluid en qua simulaties beter is, heb ik de meerprijs er wél voor over.

ED BOB
31 januari 2005, 18:38
Baco,
ik heb interesse, bedankt

mail me anders maar op edgar@bandopbezoek.nl

greetz, Ed

Useless
31 januari 2005, 19:57
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben idd bang dat de vetta voor mij te uitgebreid is en dat ik dan door de bomen het bos niet meer ziet.

Useless, jij hebt ervaring met beide. Als je nu puur naar de geluidskwaliteit kijkt (dus niet naar de mogelijkheden) is de vetta dan beter dan HD of doet de één niet voor de ander onder.
Wat ik namelijk niet wil is om heel veel te gaan betalen voor alléén die uitgebreide mogelijkheden. Echter als de vetta kwa geluid en qua simulaties beter is, heb ik de meerprijs er wél voor over.

kwa klank moet de HD147 zeker niet onderdoen voor de Vetta
in tegendeel , ik vond dat de HD 147 beter klonk
Ik zeg het, als je zo vlug mogelijk wilt spelen en geen uren wil verdoen aan het afstellen van je versterker, ga dan zeker voor de HD

Anders moet je beiden eerst eens gaan proberen en kijken wat voor jou het beste is

vettavillenl
31 januari 2005, 20:55
een van de verschillen tussen HD147 en Vetta is dat Vetta (los van de vele instelmogelijkheden) twee verschillende amps 'over' elkaar kan leggen of naast elkaar kan zetten.

Afhankelijk van of je al een cabinet hebt, die moet je er nog wel bij aanschaffen (of niet) HD147 is alleen in head versie te krijgen. Vetta in head en combo

harrie-beton
1 februari 2005, 09:58
als je beide kan betalen heb je een mooi luxe probleem. Ik denk dat de HD genoeg is voor jou maar de Vetta heeft meer mogelijkheden.
Wat ik aan video's gezien heb is de HD meer voor hard rock gebouwd en de vetta meer een all rounder.

Spelen jullie altijd met een geluidsman en of in-ear? Dan is de pod xt of pod xt live ook leuk hoor, dan heb je alleen een monitor nodig.

hb

ED BOB
1 februari 2005, 12:13
als je beide kan betalen heb je een mooi luxe probleem. Ik denk dat de HD genoeg is voor jou maar de Vetta heeft meer mogelijkheden.
Wat ik aan video's gezien heb is de HD meer voor hard rock gebouwd en de vetta meer een all rounder.

Spelen jullie altijd met een geluidsman en of in-ear? Dan is de pod xt of pod xt live ook leuk hoor, dan heb je alleen een monitor nodig.

hb

Wij spelen altijd met geluidsman. Echter we zijn met 8 muzikanten en we hebben niet altijd 8 monitor-groepen (alleen met grotere optredens). Kortom ik moet dus vaak mijn eigen 'monitor' verzorgen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf ook liever niet afhankelijk ben van een podium-mixer, ik heb het liever in eigen hand.

gr. Ed

harrie-beton
1 februari 2005, 13:51
ok, het is iets meer slepen dan (of heb je roadies?)

Voorstel is, lees de handleiding van Vetta en ga die als eerste proberen.

vettavillenl
1 februari 2005, 14:59
Nog een verschil van Vetta met HD147 is dat Vetta je podium geluid onafhankelijk van je uitsturing (DI) kunt laten lopen en zelfs je bass, hoog en reverb 'overal' kunt aanpassen aan de ruimte waarin je moet spelen, middels de global instellingen... OP die manier heb je ook echt een aparte 'monitor'.

Dit betekent dat je je volume onafhankelijk van je uitsturing naar je zaalmix kunt veranderen.

harrie-beton
1 februari 2005, 15:15
Ok, de VETTA lijkt me een eerste keuze.
in prijs zijn ze gelijk zie ik. De vetta II is 2100 euro en de HD147 met een cabinet ook zoiets.

Ga het proberen, ik heb zelf een podxt met een losse poweramp en ben heel tevreden over de veelzijdige sounds. De podxt is softwarematig gelijk aan de vetta. Net als bij alle multi effect bakjes : NEEM DE TIJD want die dingen programmeren met je sounds kost tijd!

mijn setup zie http://www.besidesthat.nl/gitaar
ook mp3 samples en screenshots