PDA

View Full Version : Tele vintage '52



JIMH
27 juni 2002, 11:50
De neck van de gitaar voelt bij het spelen heel plakkerig aan (vooral bij vochtige handen) . Zowel neck als fretboard zijn volledig meegelakt zoals dat in de jaren 50 was. Is er iemand die een suggestie heeft om dit plakkerig gevoel te verhelpen?

Ray
27 juni 2002, 11:56
Ik weet dat iemand er een bepaald goedje voor had, ben vergeten wat het was,

aangezien je aan deze reactie volledig niets hebt, ben ik gaan zoeken op "fretboard, sticky, telecaster"
en kwam uit op harmony central , staat vol met tips, zelfs eentje die er staalwol voor gebruikt:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Fender/-52-Reissue-Telecaster-01.html

JIMH
27 juni 2002, 12:41
Ik heb alleen wat schrik dat ik hiermee mijn gitaar ga beschadigen of dat ik de laklaag verschrikkelijk lelijk maak. Een product zou beter zijn denk ik, ofwel slijtage door veel te spelen.

Matje
27 juni 2002, 18:43
ik heb wel eens gehoord dat mensen hun neck kaal schuurden.

pimmetje
27 juni 2002, 19:05
Ik heb ook gitaren met gelakte hals (geen 52 tele, maar ok)... dat gaat idd kleven, maar het rare is (in mijn ervaring) dat dat minder wordt naarmate je er vaker op speelt.

Toen ik er nog wel last van had, had ik standaard een hele zachte doek bij me... zo eentje die ik ooit bij een bril had gekregen. Daar poetste ik dan zo nu en dan ff heel snel de ergste kleef weg.

2muchcoffeeman
28 juni 2002, 01:17
lak die kleeft?? huh? Hebbie um niet een keertje om de soepelheid te vergroten hem ingesmeerd met slaolie? Kijk... that figures!
Maar enniewee. Je kan best de lak er af slopen als u dat perse wilt maar daarmee wordt het gitaartje onverkoopbaar. Of u wilt er voor altijd op blijven spelen? In dat geval is een staalborstel een goed idee. Wel netjes om de fretjes heen schuren natuurlijk. Ik wens u veel succes.