PDA

View Full Version : Coron pedalen



Bladerunner
30 januari 2005, 20:52
Hi there,

op Marktplaats staan een aantal Coron 'vintage' pedalen te koop.
Het lijken MXR-klonen. Ze zien er goed uit maar heeft iemand ervaring met Coron-pedaaltjes?
Is het nog wat qua kwaliteit?
Op HC kan ik er weinig over vinden en via Google word ik ook niet veel wijzer.
Maar wie weet heeft 1 van jullie ervaring(en) met deze pedaaltjes.

Greetz,
Bladerunner

Dirk_Hendrik
30 januari 2005, 20:57
Mijn eigen ervaringen zijn positief.

Ga ook even rondkijken op www.ts808.com, vintage collection en dan door naar obscure japanese

Speeddemon
30 januari 2005, 20:58
oh, en volgens mij is Sjef Hendriks=John Dirven, de marktplaats vintage pimp.

Hij heeft zelfs onder meer namen aangeboden; vind ik soms wel verdacht.

Robbert
30 januari 2005, 21:08
JD post inderdaad onder meer namen, volgens mij ook onder Jarvis (of zoiets :D )

Maar ontopic, ik heb een Coron compressor gehad.. ruizen als een gek maar wel erg squishy. 25 Euro voor gehad :D

robzilla
30 januari 2005, 22:56
strattie heeft een od geloof ik, ask him..

Lucluc
31 januari 2005, 10:57
Sjef Hendriks=John Dirven

Is ook Jonas Bart, maar Jane Jarvis, of Linda Jane is een bandgenoot van hem. Spreekt idd wel de zelfde taal!

Die 4 Coron pedaaltjes die nu apart worden aangeboden stonden laatst in 1 advertentie voor alle 4 tegelijk voor heel weinig. Volgens mij zijn het goede effecten. Ik heb de phaser wel eens gehoord en die klonk prima.

strattie
31 januari 2005, 14:21
IK heb er een inderdaad,

Klinkt lekker, zuigt wel hoog als je hem gebypassed heb. Is natuurlijk wel te verhelpen :)

Antal
31 januari 2005, 16:27
oh, en volgens mij is Sjef Hendriks=John Dirven, de marktplaats vintage pimp.

Hij heeft zelfs onder meer namen aangeboden; vind ik soms wel verdacht.

Idd, dat spoort niet helemaal.... :-?

Speeddemon
31 januari 2005, 16:49
oh, en volgens mij is Sjef Hendriks=John Dirven, de marktplaats vintage pimp.

Hij heeft zelfs onder meer namen aangeboden; vind ik soms wel verdacht.

Idd, dat spoort niet helemaal.... :-?
En het stomme is, hij reageerde gepikeerd toen ik hem (blijkbaar dus een 2e maal) mailde of bij die BCB-3 alle kabeltjes zaten.
Ik bedoel, de ene is van John Dirven, de ander van Sjef Hendriks. En dan krijg ik zo'n "JAAAAAAAAAAAAA, ze zitten erbij, sjonge" antwoord. :-?

Daarbij, 40 euro voor een BCB-3, hell no.

Rock&Roll
31 januari 2005, 17:01
mja de man staat ook voor niets open...zegt vaak dattie wil ruilen maar alle voorstellen zijn hem te min, daar komt nog eens bij dat hij vaak ook heel veel geld vraagt voor z'n tweedehands spul


:cool:

Dirk_Hendrik
31 januari 2005, 18:36
:-D
Ik sta an een tijdje op z'n mailinglist die heel veel beperkt moois bevat. Die mailing heeft een standaard foorter van "bezig m'n verzameling wat te verkleinen", Intussen kan ik niet anders dan concluderen dat de figuur in kwestie een handelaar is die overal het maximum voor wil hebben.

Als in communicatie, uit eigen ervaring, Prima.

Speeddemon
31 januari 2005, 20:01
90 euro voor een DD-3 zonder doosje en boekje.

UH-HUH! :-? :o

Antal
31 januari 2005, 20:21
Het lijkt mij toch echt dat als je onder 2 namen gaat werken d'r ergens iets stinkt aan die handel van hem.

Lucluc
31 januari 2005, 20:21
Dat BCB-3 koffertje plus die Pearl Phaser staat nog op marktplaats van iemand anders. Zal wel een oude advertentie zijn die nog niet is weggehaald.

Een beetje handelen hoeft toch niet verkeerd te zijn? Bij hele dure gitaren is het vaak moeilijk te verkopen, maar met een ruil / inruil deal kom je een heel eind. Ik begrijp heel goed dat iemand geen reissue strat wil inruilen op een oude gitaar. Hij moet er ook weer vanaf zien te komen. En als de prijzen echt belachelijk zijn, dan koopt niemand wat van hem. De markt regelt zichzelf, of is dat een beetje te liberaal?

En hoe zit dat eigenlijk met de belastingdienst die zoekt naar internethandelaren? Er gaat een hoop geld om in de vintage gitarenhandel. Een pre CBS strat kost al gauw meer dan 5000 euro. Misschien zijn meerdere namen dan wel handig.

Coron pedalen zijn trouwens best OK!

Speeddemon
31 januari 2005, 20:28
Een beetje handelen hoeft toch niet verkeerd te zijn? Bij hele dure gitaren is het vaak moeilijk te verkopen, maar met een ruil / inruil deal kom je een heel eind. Ik begrijp heel goed dat iemand geen reissue strat wil inruilen op een oude gitaar. Hij moet er ook weer vanaf zien te komen. En als de prijzen echt belachelijk zijn, dan koopt niemand wat van hem. De markt regelt zichzelf, of is dat een beetje te liberaal?

Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Ik ga bij wijze van spreken geen DD-3 van hem kopen voor 90, als ie mij hooguit 30-40 teruggeeft voor een GE-7.

D'r is ook nog zoiets als 'gangbare' prijzen en ten 2e, zoals eerder gezegd, 999 van de 1000 ruilvoorstellen wijst ie af.

Lucluc
31 januari 2005, 20:38
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Lucluc
31 januari 2005, 20:39
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Lucluc
31 januari 2005, 20:40
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Lucluc
31 januari 2005, 20:40
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Lucluc
31 januari 2005, 20:41
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Lucluc
31 januari 2005, 20:41
Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Antal
31 januari 2005, 20:53
En hoe zit dat eigenlijk met de belastingdienst die zoekt naar internethandelaren? Er gaat een hoop geld om in de vintage gitarenhandel. Een pre CBS strat kost al gauw meer dan 5000 euro. Misschien zijn meerdere namen dan wel handig.

Dat is dus idd de boel belazeren dan... :roll:



Tja, het lijkt erop dat hij constant voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten

Je hebt wel gelijk, die ervaring heb ik ook wel. Maar als je echt interessante dingen hebt, dan zit ie er echt achteraan. Ik had eens een Fender Blender te koop en toen baalde hij echt heel erg dat ik hem 'liever' aan iemand verkocht die er mee ging spelen, dan dat ik hem aan hem verkocht. Voor het zelfde geld dan. Hij zou hem toch weer voor 100 euro meer proberen door te verkopen, zeker weten!

Ik had denk ik precies hetzelfde gedaan. En als het zo belangrijk voor hem was, waarom wilde hij dan niet meer bieden? Slaat nergens op dit.

AutoStatic
1 februari 2005, 12:26
John Dirven ja, heb wel eens een gitaar bij hem gekocht. Was niet al te duur en vond 'm wel redelijk verder. Maar hij biedt ook dingen aan die echt over the top zijn. Hij had naar mijn idee wel een goede reden om zijn collectie wat te verkleinen. Maar dat was al weer een jaar of twee terug. En met dat geruil en voor sommige dingen veel geld vragen, kan me voorstellen dat dat een beetje vies ruikt.