PDA

View Full Version : Stelling



Jax
30 januari 2005, 17:37
Naar aanleiding van wat rond gekeken te hebben op internet, en met wat hulp van de mede-forummers, kwam ik erachter dat ik wel zelf de aktie op mijn fender zou kunnen verlagen, en ja hoor, dat ging niet zo moeilijk. Dus ik de aktie lekker laag zetten, maar toen ik begon te spelen beviel het me niet echt. Het speelde wel goed, erg goed zelfs. Maar eigenlijk speelde het een beetje te goed. Opeens wilde ik niet zo'n lage aktie, het maakte het gitaarspelen te makkelijk, alsof ik zelf te lui was om de frets goed in te drukken. Toen ik weer op mijn Epiphone speelde was het weer een verademing om een beetje moeite te moeten doen voor elke noot.

Ik begon toen na te denken over het hebben van een lage aktie, en de zogenaamde wizardhalzen van Ibanez, en bedacht de volgende stelling. Ik ben benieuwd wat jullie vinden:

"Het bespelen van gitaren met een te lage aktie of met een te soepele hals haalt alle lol uit gitaarspelen"

Met een te soepele hals heb ik het dan niet over halzen die gewoon kwalitatief goed gemaakt zijn, maar bv de wizardhalzen van Ibanez die gemaakt zijn om je sneller te laten spelen dan je eigenlijk zou kunnen op een andere gitaar.

Even voor de duidelijkheid, ik probeer nu niet mensen met een gitaar met Wizardhals en/of een lage aktie de grond in te boren. Ik was alleen benieuwd hoe anderen erover dachten.
Laat maar even weten wat je vindt.