PDA

View Full Version : Bas op gewone versterker



Marchili
30 januari 2005, 15:24
kan het kwaad als je met een bas gitaar op een versterker speelt van een gewone gitaar
dus kunnen die zwaaardere bassen kwaad voor u versterken of heeft het gewoon minder effect

Fumi SG
30 januari 2005, 15:30
hoi....

ik heb het op school een keer geprobeerd maar de leraar vond het niet zow leuk!!!.... Hij zei dat je daarmee je speaker op kon blazen, het ging gelukkig allemaal goed, ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Maar ik geloof m'n leraar graag dus.....

Cubensis
30 januari 2005, 15:43
gitaarspeakers zijn niet op die lage bassfrequenties gemaakt, dus op hoge volumes kan je je speakers mollen

BassAgent
30 januari 2005, 17:22
Niet doen, ik heb t ook een keer gedaan...kaboem...

Marchili
2 februari 2005, 17:24
en omgekeerd met een gewone gitaar op een basversterker , kan dat kwaad ?

skabouter
2 februari 2005, 23:36
klinkt minder mooi (hoewel niet altijd, check een fender bassman of jcm800 bass) maar kan wel, niet schadelijk !

maar andersom, niet doen ! je blaast je speakers op.

Bates15
3 februari 2005, 06:17
Somige jazz gitaristen zweren bij het spelen op bas-combos... Krijgen ze die volle, niet over zn nek te krijgen cleane sound van. Maar bass op je gitaar amp is erg slecht....

harrie-beton
3 februari 2005, 09:49
Of je gitaarspeelt op een basversterker of andersom, dat maakt geen reet uit. Het is alleen een kwestie van smaak of je het mooi vind klinken of niet. Het is wel zo dat lage tonen niet uit gitaarversterkers komen door een bas zou ik niet doen.

Stevie Ray Vaughan speelde gitaar op een basversterker geloof ik en Deep Purple speelt orgel op gitaarversterkers. Bassist Noel Redding speelde bas op gitaarversterkers.

Met hoge volumes kun je alles slopen. Zelfs een triangel.

VooDoo
5 februari 2005, 18:42
Als ik jou was zou ik het niet doen...
helaas ben ik jou niet en heb ik het al gedaan :P
Maar Versterker is opgeblazen dusjah.. dat zou ik liever niet nadoen :P
maar anderson Gitaar » basversterker kan wel :-D

Marco5150
5 februari 2005, 22:59
Ik heb het een keer gedaan,en mn versterker doet het nog steeds! 8-) Als je m niet te hard zet (niet harder dan huiskamervolume) dan kan het wel.