PDA

View Full Version : Snaren zonder nikkel, iemand ervaring??



Reel Big Fish
30 januari 2005, 13:28
:) Hoi :roll:

Reel Big Fish
30 januari 2005, 13:29
Hoi!

Door mijn allergie kan ik geen snaren met nikkel bespelen :-(

Okay ik heb nu de keuze uit:

- d'Addario XLS serie (XLS-510 en XLS-520)

- Elixir Nanoweb

Wat is volgens jullie beter?? Die Elixir dingen zijn volgens mij met plastic coating, is dat dan niet fijner voor de vingers ook?? Welke gaan langer mee enzo??

Greets en bedankt!

Squier4ever
30 januari 2005, 14:36
weet wel dat de elixir's voor akoestisch super spelen en klinken, voor elektrisch heb ik ze nog niet geprobeerd

THW
30 januari 2005, 14:47
Gaat die plastic coating er dan niet snel af bij die Elixirs?

Als ik jou was zou ik voor de d'Addario's gaan, als die plastic coating bij die elixirs eraf gaan moet je al meteen nieuwe snaren

tenminste dat denk ik, heb geen ervaring met elixir

Kevin-D
30 januari 2005, 17:48
M'n gitaarleraar had elixirs, en ja die coating gaat er snel af en dan voelen de snaren heeeeel vreemd zegt ie. Niet prettig en dus veel te duur.

BassAgent
30 januari 2005, 17:52
Ik zou ook kiezen voor de D'Addario's. Je hebt ook gecoate bas-snaren van elixir, en die voelen alsof er vaseline op zit. Niet bepaald fijn dus.

Kevin-D
30 januari 2005, 17:54
Dat is EXACT wat m'n gitaarleraar zei. Ken je 'm toevallig? :razz:

BassAgent
30 januari 2005, 17:56
Misschien (hoe heet ie? :P ) maar ik heb op elixirs gespeeld, en ik merkte dat zo.

D3nnis
30 januari 2005, 20:29
Vergeet niet dat Elixir in 2 "smaken" verkrijgbaar is, de Polyweb en de Nanoweb....die laatste heeft een dunnere coating (welke er misschien wat minder snel vanaf gaat?)

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo gek als die snaren wat gladder aanvoelen, maar ik vraag me alleen af waarom de niet-omwonden snaren niet gecoat zijn (misschien nog steeds het nikkel-allergie probleem hierdoor???).

Ik heb persoonlijk wisselende ervaring met Elixir. Eerste setje wat ik kocht, lag binnen 2 weken de coating af (en dat was nog met een gitaar waar ik niet eens dagelijks of 2-dagelijks op speel :-? ). Later nog een keer een setje Elixir gekocht (allebei de keren trouwens Nanoweb), en daar ging de coating pas na een behoorlijk lange tijd intensief spelen van af.

Vond wel dat de Elixirs wat veel tophoog in het geluid hadden, waardoor het wat ielig klinkt.

DR maakt ook snaren met coating (Extra Life snaren), te krijgen in zwarte, rode of blauwe coating. Ik heb (nog) geen ervaring mee, maar misschien iets om aan je lijstje toe te voegen :)

Negative K3 fan
30 januari 2005, 22:07
er zoijn ook roestvrijstalen snaren van andere merken> gibson, dean markley blue steels en ik weet zeker dat earnie ball ook RVS snaren maakt!

D3nnis
30 januari 2005, 22:21
dean markley blue steels

Die zijn niet roestvast hoor....tenminste bij mij niet :-?

bert k
30 januari 2005, 23:34
Over Elixyr: Die coating zit alleen op de omwonden snaren, NIET om de hoogste drie. Ik ben bang dat je er dus niks mee opschiet.

Reel Big Fish
31 januari 2005, 16:05
Over Elixyr: Die coating zit alleen op de omwonden snaren, NIET om de hoogste drie. Ik ben bang dat je er dus niks mee opschiet.

Lijkt mij dan ook, thanks daarvoor. Dan ligt dus voor de hand voor mij om de stalen snaren aan te schaffen... denk ik zo :roll:

Gaan deze nou langer/korter/even lang mee als de 'normale' snaren van nikkel??

Greets!

BassAgent
31 januari 2005, 16:08
Ik denk gewoon even lang, maar ze zijn wel duurder.