PDA

View Full Version : drummer laat band in de steek vlak voor belangrijk op treden



@iro
26 juni 2002, 23:52
Wat vonden jullie er nu van.

Ik zen gvd. kwaad op die gast, na een jaar repeteren is het eindelijk gekomen een belangrijk optreden waar wij mochten de avond afsluiten en dan bolt de kloot het af.

dirkw83
26 juni 2002, 23:55
zenuwen!

I Love belgische menschen!!!

pimmetje
27 juni 2002, 09:06
Laf en onbetrouwbaar dus die drummer...
Als je al wat (provisorische) opnamen hebt van de muziek die je maakt, zou je eraan kunnen denken om ff een conservatorium-drummer of zo in te huren voor 2 oefenavonden en dat optreden. Dat soort muzikanten is bij uitstek geschikt om dit soort onaangename korte-termijn problemen op te lossen.

Kitaarhiero
27 juni 2002, 12:46
Wat een kontgat!

zie topic: "waarom zijn drummers en zangers..."

Dila
27 juni 2002, 14:05
dat heb ik ook meegemaakt met de zangeres :mad: woedend was ik... ik snap hoe je je voelt.

basswasp
27 juni 2002, 16:40
Dit had ik een keer met de gitarist/zanger, het was maar een klein optredentje van een kwartiertje, maar toch....

We hebben het opgelost met een kwartier drum en basgitaar jam/improvisatie... achteraf toch nog positieve reacties gekregen :smile:

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 18:54
kut als mensen afhaken
mijn drumster is ook afgehaakt, maar omdat ze zelf vond dat ze nog niet genoeg kon drummen en we waren nog niet begonnen met de band...
als je er dan uitstapt OK maar als als je een optreden hebt moet je dat doen ook :mad:

basswasp
27 juni 2002, 20:22
Wij hadden ook een keer een drumster... Dat mens is helemaal nooit gekomen!! Altijd smoesjes...:mad:

Harry
3 juli 2002, 12:10
wij hadden een prof ingehuurd, die af en toe mee repeteerde, die tijdens het opbouwen nog beloofde dat ie onderweg was, aleen hebben we hem nooit meer gezien. Hij leeft nog wel, er is pas een CD uitgekomen waar hij op speelt.

kurt=dead
21 juli 2002, 16:18
ik zou het drumstel van hem slopen of zeggen dat je een optrede hebt(waarbij hij zeker weten komt)en dan met de rest van de band niet komen op dagen.Doi

Eddie van Halen
21 juli 2002, 17:57
Heb hetzelfde megemaakt met de schoolband... We, nou ja eigenlijk de leraar had afgesproken dat we 's avonds om half 7 de boel zouden opzetten. De bassist en de beide zangeressen waren er nog niet, maar met de vier andere bandleden moest het opzetten wel lukken, het was in ieder geval niet het grootste probleem.
Half 8: Inspelen... De bassist en de zangeressen waren er nog steeds niet en we moesten om 8 uur spelen. 8 uur: Nog steeds geen bassist en zangeressen, maar de mensen kwamen al druppelsgewijs binnen... We hebben nog een kwartiertje gewacht en toen zijn we maar begonnen, leraar op keyboard en zang, drummer, andere gitarist op bas (had leraar megenomen) en ikke op gitaar...
:mad: en om half negen kwamen de zangeressen pas !!! :mad:
:mad: de bassist is helemaal niet op komen dagen !!! :mad:

*sigh* :cry:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddie van Halen op 2002-07-21 17:59 ]</font>

Thomasvv
21 juli 2002, 18:21
T probleemmet schoolbandjes is heel vaak dat de mensen eignelijk nie zoveel zin hebben, althans, dat zijn mijn ervaringen.. Ik stond woensdag altijd braaf om half vier in het muzieklokaal met versterker ((*^@$)&amp;^@$ 30 kg meegesjouwd in de bus) en gitaar en alle andere zooi, om er na een halfuur achter te komen dat "er andere dingen" waren... GVDGV..
Dan nok je ermee en 2 weken later zijn ze lekker aan het spelen, hmmm.. denk je dan...

Sjaak
26 juli 2002, 18:11
Ik zit nu in drie bands waarvan:
1 een zangeres die alleen haar mond open doet als ze zingen moet en om te zeggen dat ze niet optreden wil
2 een bassiste die liever werkt dan speelt
3 gelukkig nog niets mis mee is

Bigfoot414
22 februari 2003, 17:08
Zulke dingen komen in de beste bands voor

moretel
22 februari 2003, 21:53
Wij hadden een zangeres die halverwege een liedje zich naar ons toe draaide om te zeggen dat ze het niet meer wist :smile:
we hadden ook monitor problemen, bleek dat later (een half jaar ofzo) de bassist de stekker er uit had getrokken omdat hij zich ergerde aan het vals zingen.

Ik had trouwens de versterker van de bassist uitgezet omdat die maar liep te ploinken, had ie niet eens in de gaten :grin:
De zangeres ging aan de zenuwen ten onder uiteindelijk.
Zo'n drummer die niet wilde optreden hebben we ook gehad maar die was tenminste duidelijk vooraf, hij wilde niet optreden,
als het fout gaat ala, doen we allemaal, maar op het moment supreme is het helemaal klote, ik wordt al sjagerijnig als er een oefen avond uitvalt.

Het rare is trouwens dat die mensen met podiumvrees in het dagelijkse werk wel regelmatig voor meerdere menssen presentaties houden.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-22 21:54 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-22 21:55 ]</font>

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 15:18
:lol: @ Moretel

Neals
23 februari 2003, 18:01
Problemen met bandleden, zelf heb ik vooral problemen gehad met diverse zangers/zangeresjes, die als het puntje bij paaltje komt of NIET kunnen of durfen of willen zingen.

Vervolgens heb ik genoeg drummers meegmemaakt die het na 1 of 2x oefenen ook wel voor gezien hielden.

En wie zegt dat gitaristen geen ritmegevoel hebben, moeten eens hard naar de toetsenisten gaan kijken :grin:

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:16
ik ben gitarist en toetsenist, wat nu?

Neals
23 februari 2003, 21:27
dan hoop ik dat je in het bezit bent van een metronoom :grin:

Maar ik heb het doorgaans over die stumpers die van hun ouders op keyboardles moeten, en die daarna op trance gaan hossen.

andy
23 februari 2003, 22:32
Ik dacht dat het een soort erecode was dat als je uit een band stapt je wel alle geplande gigs afmaakt. Maar een jaar geleden is het ons ook overkomen, bassist stapt op week voor een optreden. De bassist van een bevriende band repeteerde drie keer mee en we hebben gespeeld, maar je kunt wel nagaan dat het een waar foutenfesitval was en alleen de simpele songs gespeeld werden.

Klote streek. En later spijt betuigen en beweren dat je wat overspannen was. Dunne door de broek waarschijnlijk.

@iro
23 februari 2003, 22:48
bwa we zijn er overgeraakt en zijn al een half jaar bezig met de nieuwe band http://www.someapples.be en het gaat stukken beter dan vroeger

Harm Bos
27 maart 2003, 19:22
Weet je wat het verschil is tussen een terrorist en een zangeres.............????????????Met een terrorist kun je nog overleggen.

el loco
27 maart 2003, 21:08
Nooit vrouwen in je band toelaten, daar komen echt problemen van. :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: el loco op 2003-03-27 21:09 ]</font>

moretel
28 maart 2003, 08:55
Wij hadden twee vrouwen en bij onenigheid gingen ze altijd huilen.

Toaster
31 maart 2003, 12:47
Ik heb 't ooit meegemaakt dat de drummer vlak voor het optreden had geblowt...

Begon ie ineens te zeveren dattie zijn rechterbeen niet meer kon optillen.
Heel de avond zonder base gespeeld... Zucht

En in een band met twee zangeressen gezeten...
Zegt al genoeg denk ik

moretel
31 maart 2003, 13:04
Vrouwen weten ook geen reet van techniek, als je zegt zet de versterker eens aan en plug je microfoon in staan ze je dan ook aan te kijken van waar heeft ie het over :grin:)
(mannen kunnen er ook wat van, laatst stonden er twee naar mijn discman te staren en ze konden het speel knopje niet vinden :smile:

Wat ook leuk is zijn die jaloerse vriendjes van de zangeressen die mee gaan.

Rutger
31 maart 2003, 13:12
Onze zangeres was laatst als eerst in de oefenruimte (jaja, niet omdat zij zo vroeg was maar omdat wij zo laat waren :smile: ). Ging ze uit verveling met de zanginstalatie spelen, omdat ze weleens wilde weten hoe ie werkte!!

Wauw, een zangeres die geinteresseerd is in techniek!!!!!!!???????

De installatie heeft het overigens overleeft.

Rutger
31 maart 2003, 13:15
Haha

Moretel, weet je nog van afgelopen jamsessie? Begon die zanger opeens over muziektheorie te lullen tegen Marcel Singor. En die begreep er geen hout van! :grin:
Zoiets had ik nog nooit meegemaakt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rutger op 2003-03-31 13:24 ]</font>

sugarfish
31 maart 2003, 13:18
Op 2002-06-27 16:40, schreef basswasp:
Dit had ik een keer met de gitarist/zanger, het was maar een klein optredentje van een kwartiertje, maar toch....

We hebben het opgelost met een kwartier drum en basgitaar jam/improvisatie... achteraf toch nog positieve reacties gekregen :smile:


Toevallig open podium op RockWerchter gespeeld?

Toaster
31 maart 2003, 13:22
Of ze zingen zacht

Zet de technicus de microfoon open gaattie piepen.

Begint dat wijf ook te piepen dattie piept en dattie niet kan mixen

Kan gewoon niet zing

Zangeressen kijken ook altijd pijnnlijk als je het scheurkanaal openzet.

Kijken nog moeilijker als je gitaar begint te zingen

En wat helemaal kut is is als je tijdens een optredn naast een zangeres staat met je versterkertje als monitor

Of als jou monitor ook haar monitor is... Dan heb je geziek jôh

Harry
31 maart 2003, 14:21
onze bassist had z'n vrouw meegebracht, want die kon leuk koortjes zingen. Nou speelden we redelijk hard, ging ze met haar vingers in haar oren staan miepen, omdat ze ons te hard hoorde, en zichzelf niet.
De band bestaat inmiddels niet meer, vrouw en bassist zijn opgestapt. :lol: