PDA

View Full Version : 50watt bas buizen



jos zonder pet
30 januari 2005, 12:56
een 50 watt buizen basversterker zou dat luid genoeg kunne voor repetitie's en af en toe kleine optredens? met name dynacord bass king IV met 2*12 cab
de gitarist speelt op een 30 watt peavey buizenversterket en die redt het ook makkelijk dus...drummer is niet echt luid...
http://www.rrshop.be/pictures/p0008580.jpg
250€ goeie prijs?

hadv
31 januari 2005, 09:32
ja

wietse
31 januari 2005, 10:11
luid zat en goede prijs ,alhoewel de meeste bassisten die ik ken liever transistor hebben.
heeft iets met de strakheid van het geluid te maken , en buizen zijn meestal niet zo strak zeker op hogere volume's.
maar goed geef mij maar buizen boven transistor maar ja speel dan ook geen bas :)

SteavisSmokin
31 januari 2005, 16:10
alhoewel de meeste bassisten die ik ken liever transistor hebben.

Die hebben dan vast nog nooit een ampeg SVT met 8 x 10 kast eronder gehoord..? 8-)

josh.vandenberg
2 februari 2005, 19:16
Wattage maakt niet zo veel uit,Hoeveelheid speakers wel

PeeVee
3 februari 2005, 23:57
Niks mis mee hoor, zou best nog wel eens heeeel tof kunnen klinken. 50 buizenwatten dat wil wel en als die speakers een beetje okay zijn dan denk ik dat jij heel behoorlijk mee kunt ronken met die band! Prijs lijkt me ook prima... sjiek setje... lekker basic en die versterker schijnt echt prima te zijn, ik meen dat Jay er eentje heeft gehad (jaren) als backup setje!

basswasp
4 februari 2005, 13:03
Hoe hard dat gaat, is niet alleen afhankelijk van de versterker, maar nu voornamelijk van de speakers. Hoeveel laag/midden geven ze? Wat is de efficiëntie etc...

Voor bas heb je veel meer vermogen nodig dan voor gitaar. Die 30 watt buizengitaarversterker zal je er niet mee omver blazen.

Het geluid wordt idd niet erg strak, net zoals bij een SVT stack. Toch kan dit heel lekker klinken, afhankelijk wat je ermee wilt doen. Is een kwestie van voorkeur.