PDA

View Full Version : ==== Mithrandir : Birth Of A Brother ====



Mithrandir
30 januari 2005, 00:36
Mijn inzending voor de riff-contest, ik ben nog niet helemaal tevreden maar ik ga er niks meer aan veranderen. Ik heb geen idee of het aan de opdracht voldoet, maar riff is een breed begrip he :)


lokaasie : http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/Birth.mp3

Kasper
30 januari 2005, 17:58
Hmmm, moeilijk om mening over te geven.
Ik vind de sound goed, maar er zit meer potentieel in, dat er momenteel niet uitgehaald is naar mijn mening.

Maar ik vind het dus wel goed klinken.

Mithrandir
30 januari 2005, 18:04
Zie het als een soort intro van een compleet nummer, ik had gehoopt iets te kunnen creeeren waardoor je meer zou willen horen van het nummer (en er komt meer van).

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

WICKED
30 januari 2005, 18:08
Het klinkt goed, alleen van mij mag er wel meer variatie in de melodie :)

Das Schaap
30 januari 2005, 20:03
Kick ass progressie. 8-) Alleen eigenlijk moet er nog een subtiele set strings soms onder voor die extra vibe vind je niet ? :cool:
Maar ik vind em zeer bruut, had alleen het nog niet hier gemeld. 8)

Mithrandir
30 januari 2005, 20:25
Ja, je hebt wel gelijk eigenlijk, ik denk dat er toch nog een versie 1.1 komt 8-)

Jeroenvanhulsteijn
31 januari 2005, 16:38
ah nog meer duister geweld! Vind ik altijd wel erg leuk om te horen.

Ik vind het melodie deuntje erg prettig om aan te horen. Goed herkenbaar.

Het geluid van die rythm gitaar/keyboard/trompet (tja, wat is het eigenlijk???) vind ik niet veel aan. Beetje als een fartende ballon. Mja, persoonlijke mening. Naar mijn gevoel past een zware chugga chugga mss beter. Maarja, dat wordt dan mss heel erg cliché.

Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar het volledige nummer.

Roy K.
31 januari 2005, 17:49
Cool!

Klinkt erg lekker, doet neoclassical aan :cool:

Mithrandir
31 januari 2005, 18:53
Die fartende ballon ( :D ) zijn samples van een brass-section, maar misschien niet de beste die er te krijgen zijn, dat blijft toch lastig als je dat zelf niet kunt opnemen. Ik wilde in dat specifieke expres niet teveel gitaar omdat ik muziek interessant vind als de instrumenten goed gebalanceerd zijn.

Jeroenvanhulsteijn
1 februari 2005, 01:00
ah, i get the idea! Nouja, mss is een fartende ballon wat overdreven. Allez, mss kom je nog een mooiere brass sectie tegen :wink:

Ga je de rest van het nummer er ook nog op zetten? Ben benieuwd.

Mithrandir
1 februari 2005, 07:45
Als er meer is wel, voorlopig is het alleen dit :D

nirvana
19 februari 2005, 10:59
nice riffje, had ik nooit zomaar op een forum gesmeten.

Mannink
21 februari 2005, 11:42
Ik heb je nummer helaas nog niet kunnen luisteren, maar de titel deed me meteen denken aan King Crimson. (Fallen angel, van het album Red). Heb ik gelijk, of is dit toeval?

The Crimson King
21 februari 2005, 12:03
Nee, je hebt gelijk, de titel is inderdaad afkomstig uit de tekst van Fallen Angel. Ik vindt dat een erg goed nummer en was zo vrij om die regel te gebruiken :) Grappig dat iemand dat opmerkt.

Mith

Mannink
21 februari 2005, 13:56
Het is inderdaad ook een heel goed nummer. Ik vind het hele album trouwens geniaal. ik vind hun hele discografie trouwens geniaal. Mmmm... ik vind King Crimson geniaal. Er komt trouwens een nieuw album aan (bezetting: Fripp, Belew, Levin, Mastelotto) maar dat wist je waarschijnlijk al. De nieuwe soloplaat van Adrian Belew (Side One) is ook zeer te pruimen met name de bijdragen van Danny Carey (TOOL) en Les Claypool (Primus).

Joe!

The Crimson King
21 februari 2005, 14:19
Waar heb je dat gelezen van het nieuwe album, ik zie er nog niks over staan op de KC site en ook op Elephant Talk kon ik zo 1.2.3. niks vinden. Ik ben trouwens pas een paar maanden bekend met KC en ben nog bezig met de discografie in chronologische volgorde af te werken, dus ik heb nog niet veel van de later Crimson gehoord.

Mannink
22 februari 2005, 11:04
Ik WEET het niet echt, het is een gerucht dat rondgaat op het internet. Feit is wel dat ze (Fripp,Belew,Levin,Mastelotto) alle vier in Amerika zijn in de thuisstudio van Adrian Belew. Dat Levin weer bij de band is, is wel officieel bekend gemaakt. Het nieuwe album wordt eind 2005, begin 2006 verwacht.

Joe!

P.S. waar zit je precies in de chronologie van KC?

The Crimson King
24 februari 2005, 14:54
Onderweg naar de jaren 80 om het zo te zeggen. Ik ben bij Red geeindigd en ken ondertussen een paar nummers van Discipline, Beat en TOAPP. Daarbij ben ik ook erg benieuwd naar Fripps Frippertronics.