PDA

View Full Version : DeadHead - Mesfeken mp3(Thrashmetal)



Iceman
29 januari 2005, 21:22
http://www.deadhead.nl/sounds/DeadHead_Mesfeken2005.mp3

Van de Denemarken opnamens, binnenkort een hele cd uit.
Moet wel zeggen dat de 128kbs mp3's stukken minder klinken dan het orgineel. Maar goed, men krijgt een indruk.

Voor mensen die zin hebben om dit live te aanschouwen in februari:

06th Groningen Simplon Asia Benefit Show
12th Wehl Olde Beth (with Monolith Deathcult)
25th Apeldoorn De Gigant (with Monolith Deathcult)
26th Oostrozebeke(B)'t Ipperste (with Distorded, I Witness, Everdawn)

bobby
29 januari 2005, 22:52
Je weet hoe ik hierover denk... echt heel goed, strak, en een monsterlijk geluid, en prima gecoördineerde thrash agressie! hoe dat nummer alleen al opent.. dit waardeer ik echt heel erg veel... :-D

Met wat voor materiaal is dit opgenomen, daarmee bedoel ik de gitaren en versterkers... want het is een en al agressie...

Ook erg mooi vind ik het geluid van de ruimte, dat doet de drums erg veel recht...

ik kan net niet horen wat er voor de drumsticks wordt gezegd (helemaal in het begin).. iets van: "kop naar beneden houden... yo"... zit ik dichtbij?

Iceman
29 januari 2005, 23:46
Bobby, ik had reactie naar je hotmailadres gestuurd.

Je hoort daar de drummer nog iets zeggen, geen idee wat. Op de cd is dit er allemaal afgehaald, jammer eigenlijk.

Alles is zonder clicktrack opgenomen, dat is tegenwoordig al raar.
Essentieel voor ons was om de agressie te behouden, met triggers en clicktracks help je die gemakkelijk om zeep.
Drums zijn dan ook niet getriggerd, je hoort ook nog de 'ruimte'. We hebben de ruimte nog gedempt om te kijken hoe dat klonk, maar de natuurlijke galm vonden we 'natuurlijk' klinken.

Verschillende gitaren gebruikt tijdens de cd-opnamens, van Gibson Les Paul tot verschillende USA BC Richen, allen met EMG's. Je hoort maar 2 gitaarsporen, persoonlijk vind ik 4 mooier. Versterkers zijn 2 Dual Rectifiers met elk een Rectifier cabinet. Elke cabinet had 2 microfoons, welke moet ik opzoeken. We hebben 5 uur (!!!) aan videomatriaal geschoten in de studio, ik heb alle instellingen, microfoonplaatsing en dergelijke ergens op band staan. Leuk voor later.

Basgitaar is opgenomen met een USA BC Rick Mockingbird bas. 1 spoor clean en 1 spoor door een Dual Rectifier.

Zang zo simpel mogelijk gehouden. Maar 1 spoor, geen dubbele dingen.

Volgende cd gaan we wel opnemen met 4 gitaarsporen, gitaar geluid zal ook iets direkter worden. zal een mix worden van Mesa Boogie Mark VI en Mesa Triple Rectifier. Persoonlijk vind ik passieve elementen ook levendiger (DiMarzio SuperDistortion !!), dus hopelijk krijg ik de gitaristen zover dat ze die gaan gebruiken.

Iceman
29 januari 2005, 23:46
Bobby, ik had reactie naar je hotmailadres gestuurd.

Je hoort daar de drummer nog iets zeggen, geen idee wat. Op de cd is dit er allemaal afgehaald, jammer eigenlijk.

Alles is zonder clicktrack opgenomen, dat is tegenwoordig al raar.
Essentieel voor ons was om de agressie te behouden, met triggers en clicktracks help je die gemakkelijk om zeep.
Drums zijn dan ook niet getriggerd, je hoort ook nog de 'ruimte'. We hebben de ruimte nog gedempt om te kijken hoe dat klonk, maar de natuurlijke galm vonden we 'natuurlijk' klinken.

Verschillende gitaren gebruikt tijdens de cd-opnamens, van Gibson Les Paul tot verschillende USA BC Richen, allen met EMG's. Je hoort maar 2 gitaarsporen, persoonlijk vind ik 4 mooier. Versterkers zijn 2 Dual Rectifiers met elk een Rectifier cabinet. Elke cabinet had 2 microfoons, welke moet ik opzoeken. We hebben 5 uur (!!!) aan videomatriaal geschoten in de studio, ik heb alle instellingen, microfoonplaatsing en dergelijke ergens op band staan. Leuk voor later.

Basgitaar is opgenomen met een USA BC Rick Mockingbird bas. 1 spoor clean en 1 spoor door een Dual Rectifier.

Zang zo simpel mogelijk gehouden. Maar 1 spoor, geen dubbele dingen.

Volgende cd gaan we wel opnemen met 4 gitaarsporen, gitaar geluid zal ook iets direkter worden. zal een mix worden van Mesa Boogie Mark VI en Mesa Triple Rectifier. Persoonlijk vind ik passieve elementen ook levendiger (DiMarzio SuperDistortion !!), dus hopelijk krijg ik de gitaristen zover dat ze die gaan gebruiken.

Iceman
29 januari 2005, 23:46
Bobby, ik had reactie naar je hotmailadres gestuurd.

Je hoort daar de drummer nog iets zeggen, geen idee wat. Op de cd is dit er allemaal afgehaald, jammer eigenlijk.

Alles is zonder clicktrack opgenomen, dat is tegenwoordig al raar.
Essentieel voor ons was om de agressie te behouden, met triggers en clicktracks help je die gemakkelijk om zeep.
Drums zijn dan ook niet getriggerd, je hoort ook nog de 'ruimte'. We hebben de ruimte nog gedempt om te kijken hoe dat klonk, maar de natuurlijke galm vonden we 'natuurlijk' klinken.

Verschillende gitaren gebruikt tijdens de cd-opnamens, van Gibson Les Paul tot verschillende USA BC Richen, allen met EMG's. Je hoort maar 2 gitaarsporen, persoonlijk vind ik 4 mooier. Versterkers zijn 2 Dual Rectifiers met elk een Rectifier cabinet. Elke cabinet had 2 microfoons, welke moet ik opzoeken. We hebben 5 uur (!!!) aan videomatriaal geschoten in de studio, ik heb alle instellingen, microfoonplaatsing en dergelijke ergens op band staan. Leuk voor later.

Basgitaar is opgenomen met een USA BC Rick Mockingbird bas. 1 spoor clean en 1 spoor door een Dual Rectifier.

Zang zo simpel mogelijk gehouden. Maar 1 spoor, geen dubbele dingen.

Volgende cd gaan we wel opnemen met 4 gitaarsporen, gitaar geluid zal ook iets direkter worden. zal een mix worden van Mesa Boogie Mark VI en Mesa Triple Rectifier. Persoonlijk vind ik passieve elementen ook levendiger (DiMarzio SuperDistortion !!), dus hopelijk krijg ik de gitaristen zover dat ze die gaan gebruiken.

Azrael
30 januari 2005, 00:10
Totaal mijn muziek niet maar strak gespeeld dus mijn complimenten! Goed gespeelde teringherrie!
:-D

Maiden Michiel
30 januari 2005, 13:23
Klinkt goed! Inderdaad lekker agressieve riffs, agressieve zang en een niet onverdienstelijke solo!!
Prima!

c.hultermans
30 januari 2005, 14:08
Dikke Vette Heershhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Ik krijg er een geweldig oude Kreator gevoel bij..........

"Keep the thrash alive"

Grtz,

Conrad

Iceman
30 januari 2005, 14:39
Pleasure To Kiiiiiiiillllllllllllllllllllllllllll. hehe.

bloodboiler
7 februari 2005, 12:05
Klinkt vet, heeft Robbie zijn blik geile USA Rich'es weer eens opengetrokken?

Iceman
7 februari 2005, 12:23
Hier heeft hij een USA Bich en een USA Beast gebruikt, de andere gitarist een Gibson Les Paul Studio met EMG85.

Robbie is tegenwoordig aan de Moser Vee. Erg LordOfTheRings verantwoord.

JvD.
7 februari 2005, 16:47
ik vind het instrumentaal heel vet, maar toch wel een eis van mij aan muziek is dat je de zanger enigszins kunt verstaan. helaas =]

Iceman
8 februari 2005, 14:38
Welke zin verstond je niet? :-D