PDA

View Full Version : Welke poweramp voor Mesa Quad ?



nla0079
29 januari 2005, 20:34
Heb toch nog een Mesa Quad te pakken gekregen :P . Nu moet er natuurlijk ook nog een goeie poweramp bij. Vereisten: niet te zwaar (en dus max. 2HE) en moet ook op laag volume goed klinken (vooràl op laag volume, zou ik zelfs durven zeggen). Liefst buizen, hoeft niet. Prijs minder belangrijk. Stijl: vanalles wat. Suggesties ?

vester86
29 januari 2005, 20:40
op laag volume= niet veel watt = marshall 20/20 of een mesa 20/20 of zoiets.

Ik gebruik zelf een Marshall Artist 3203 30 watt buizentop, en die werkt ook Heel erg goed

Nocki
30 januari 2005, 12:21
tja. op laag volume goed. is moeilijk want buizen klinken pas op een hoger volume goed.
ik zou denken aan en 20/20 van mesa met aan elke 4ohm een 4x12 kast zodat hij lekker veel vermogen kwijt kan in het aantal speakers. met 2 1x12 cabs klinkt hij veel te hard. hoe meer speakers hoe zachter hij kan..

klinkt tegenstrijdig... :-)

NOcki

ropp
11 februari 2005, 16:06
Op het moment gebruik ik een m/b studio pre in combinatie met een mesa 20/20 en dat klinkt ongelofelijk lekker.

Ook is ie niet de zwaarste, iets van 6kg uit mn hoofd en 1HE.
Natuurlijk klinkt ie op een wat hoger volume beter, maar bij laag volume is het geluid ook nog behoorlijk goed(oefen er ook mee op mn slaapkamer :cool: ).

Tweedehands zijn ze ook nog best te betalen :) ook al was het niet zo belangrijk.

Groeten,
Rob

nla0079
12 februari 2005, 14:48
OK, Mesa 20/20 it will be ! Nog suggesties mbt waar ik hem het best kan kopen of bestellen ?

habberdoedas
13 februari 2005, 13:38
Mesa 20/20 is een hele gooie keus. Ik heb hem ook sinds een klein jaartje. Echt een beest van een buizenpoweramp, en hij is lekker licht en 1 HE hoog.

vester86
13 februari 2005, 22:01
en een marshall 20/20 niet te vergeten. zelfde buizen, evenveel watt, maar wel goedkoper, en volgens Alex1959 zelfde geluid (die heeft ze naast elkaar geprobeert en dan A/B-en)

doncker
13 februari 2005, 22:29
Kheb er persoonlijk geen ervaring mee, maar heb wel weinig goed gehoord over de marshall 20/20.

alex1959
13 februari 2005, 23:16
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Marshall EL84 20/20 en het ding is super.

Het enigste nadeel is dat hij na een paar uur heet wordt. Laat 1 HE open boven de eindversterker. Probleem uit de wereld.

Ik ben zelf een een voorstander van het mesa geluid maar ik kon weinig verschil tussen de Mesa en de Marshall ontdekken.
De marshall is dan wel de helft in prijs van een Mesa.
Een ander voordeel is de deep switch van de marshall.

De marshall heeft 1 volume en 1 presence regeling dan heb je altijd de 2 kanalen het zelfde staan.
Bij Mesa is dit per kanaal regelbaar. (Ik vind dit niet nodig, misschien andere gitaristen wel.)
Als ik mijn eindtrap om welke reden dan ook zou moeten afstaan dan kocht ik weer een Marshall.
Mesa is goed, geen twijfel mogelijk maar de prijzen zijn vaak overtrokken.

Alex