PDA

View Full Version : Mijn nieuwe Set-up



vester86
29 januari 2005, 18:48
Ik ben voor de komende tijd wel klaar denk ik:

http://storage.msn.com/x1pMDBKJst_z1mhvEEwMF6h_cZzLSoMe3gcbrH5ir1CMmXGWhe Mhdl0dAr3Fj54u4HetOpvg42GrrIFbbtStXc-7USp0av4pi5taDnlsBzHRFetD05fabjpuw

Van boven naar beneden:

Marshall Artist 3203 Top (30 watt buizen, el34)

Mesa Boogie V-Twin Rack Preamp (2 kanalen, 6 geluiden)

Marshall 1936 2x12" Cabinet

En een Samick Les Paul

En het klinkt zoals ik hoopte: erg goed, en een heel grote verbetering t.o.v. de Randall RG100SC + Ibanez RG 2570 combinatie

alex1959
30 januari 2005, 11:33
He Joris

Leuk set, Ik had niet de indruk dat je de Mesa preamp zo goed vond toen je bij mij was.
Gefeliciteerd met je nieuwe set en ik hoop dat je er veel plezier mee heb.

Alex

vester86
30 januari 2005, 13:03
hmm, dan kwam ik denk ik verkeerd over. K vond het een heerlijk geluidje :-)

Nog bedankt he :-)

skabouter
30 januari 2005, 22:18
leuk hoor vester :) leuk setje !
maar leg eens uit hoe je het aansluit ? zit de V-twin in de loop van de GT-6, en sluit je die aan op de return van je marshall head ?

vester86
31 januari 2005, 00:04
Gitaar -> Gt-6 Input
GT-6 FX send -> V-twin Gitaar Input
V-twin FX send (paralel, fx mix op 20%) -> GT-6 FX return
Gt-6 Output (mono,L) -> V-twin FX-return (L)
V-twin Output -> FX return MArshall

Ik wil in de toekomst nog een Y-splitter maken voor de input van de Vtwin, zodat ik kan schakelen tussen de Vtwin en de Marshall, met een A/B boxje op de FX send van beide apparaten.

Dat was het denk ik wel zo'n beetje.

Binnenkort nog een 8 kanaals midi-switcher, om de 6 kanalen van de Vtwin te kunnen schakelen + de Boost van de MArshall + de FX loop van de Vtwin aan of uit zetten

Orpheo
7 maart 2005, 01:12
en nu gebruik je dus je gt-6 om te schakelen tussen al die 6 kanalen van je mesa..?

ps: op de site van mesa/boogie zie ik gewoon die v-twin, maar zie ik alleen dat pedaaltje...of krijg je dat " ding" dat tussen die marshall top en cab zit er ook bij...? of zijn er 2 varianten...ik ben ff de weg kwijt wat dat ding betreft.... :oops:

en dat omzeilen van je preamp in een head...kan dat bij iedere amp met een fx-loop? (of is dat juist de definitie van een fx-loop...)

sorry, maar ik ben een nogal grote n000b op t gebied van rack-apparatuur....

amon
7 maart 2005, 15:30
de fx loop in je versterker is vooral bedoeld om effecten in te hangen tussen de send -> return (dûh...).

Deze effecten zitten dan tussen de voorversterker en de eindversterker van je amp. Als je de effecten voor de voor- en eindversterker wilt hang je ze tussen je gitaar -> amp. Echter, je kunt die ook alleen de return gebruiken om in dit geval bijvoorbeeld een andere voorversterker te gebruiken.
Normaal gaat het signaal in dit geval zo:
gitaar -> preamp Marshall -> eindtrap Marshall

Met die Mesa preamp gaat het zo:
Gitaar -> preamp Mesa -> eindtrap Marshall. Door de preamp in de return te pluggen sla je de preamp van de Marshall over....

AART
8 maart 2005, 18:50
heb je de ibanez wel eens over dit setje gehoord?

vester86
9 maart 2005, 00:46
welke ibanez?? die RG2570 die ik eerst had??? nee, die heb ik hiervoor juist verkocht.

Ik schakel de Mesa overigens met een apart, zelfgemaakt voetpedaal (er zitten aan de achterkant 6 jacks waarmee je de 3 voicings per 2 kanalen kan schakelen...

Ik gebruik de GT6 enkel voor chorus en Delay, tot het moment dat ik um kwijt ben, want in deze setup zuigt ie te veel tone...

semt-x
9 maart 2005, 10:31
Hoe zit het met die V-twin?
Is dit nou echt ook een Mesa geluid of is het weer zon digitaal gemod iets?
En is dit apparaat ook gelijk in je computer te prikken, zodat je het typische mesa geluid gelijk op kan nemen? En zitten er nog verschillen in de pedaal versie of de 19"???

Orpheo
9 maart 2005, 12:15
Hoe zit het met die V-twin?
Is dit nou echt ook een Mesa geluid of is het weer zon digitaal gemod iets?
En is dit apparaat ook gelijk in je computer te prikken, zodat je het typische mesa geluid gelijk op kan nemen? En zitten er nog verschillen in de pedaal versie of de 19"???

hij heeft echte buizen, tis gewoon een preamp

ja, er zijn verschillen. de 19" kan VEEEL meer dan het pedaal. pedaal heeft maar 2 kanalen, en een derde die je apart kan kiezen (niet makkelijk te schakelen....) de 19" heeft 2 kanalen en per kanaal 3 voicings. kan je echt veel meer mee dus.

dat laatste weet ik niet. maar ik denk t wel. je moet m iig voor een versterkt geluid in een eind-trap pluggen, en meestal hebben die wel een rec.out, als deze dat an sich al niet heeft.

vester86
9 maart 2005, 12:48
Dr zit een recording out op, die heel acceptabel klinkt.... Heb toevallig gisteren een stukje iron maiden opgenomen (sign of the cross) zal dat binnenkort eens posten hier..

Er zit inderdaad een mesa geluid in (wat is het typische mesa geluid eigenlijk :roll: ) maar er zit ook een dikke marshall leadsound in (denk guns'n'roses, maar dan dikker en 'vettiger') en een heerlijke bluesoverdrive, t is maar net hoe je um instelt, de knoppen zijn heel gevoelig.

De pedaalversie moet je zien als een pedaaltje, of eventueel een simpele 2 kanaals preamp (handig voor repetities!!)
De rackversie moet je zien als een volwaardige voorversterker, die in de studio ook een erg goed plaatsje zal kunnen vinden

semt-x
9 maart 2005, 13:29
Zelf ben ik nu in het bezit van een Line6 POD XT, ja ja, ik weet het. Maar ik heb de centen voor een dure mesa (nog) niet, vandaar. Maar later wil ik toch wel naar het echte werk toe. Vandaar dat ik ook wil weten hoe het verschil is tussen de mesa vtwin en de pod xt. Ik zoek nog steeds het geluid van Drowning Pool, 36 Crazyfists. En ik vind voor mij dat een Mesa Triple hier perfect aan voldoet. Dus zat ik te denken aan de V-twin.