PDA

View Full Version : Krakende elementschakelaar



Fvddungen
29 januari 2005, 18:05
Luitjes,

Een korte vraag: De elementschakelaar van mijn RG kraakt. Kan het kwaad om daar contactspray in te spuiten of beschadig ik daar het een en ander mee (zoals de lak ofzo)?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Diedo
29 januari 2005, 19:01
hmm misschien een RG kwaaltje? want de mijne heeft dat ook een beetje... zolang je er niet aan zit en dat ding in een keer schakelt heb je er geen last van, maar als ik er een beetje aan zit te pulleken dan wil hij wel kraken.

wat zou een nieuwe schakelaar eigenlijk kosten?

idno
29 januari 2005, 19:21
Op mn squiertje had ik vooral last van bij het switchen zelf, niet als ik de schakelaar aanraakte. Mn gitaarleraar zei dat het door het stof kwam.
Op mn RG heb ik er geen last van.

Fvddungen
29 januari 2005, 19:36
Ok, en nu nog het antwoord op mijn vraag.

up-guitarman
29 januari 2005, 19:43
Ok, en nu nog het antwoord op mijn vraag.

Owkee :)

Ik heb hetzelfde probleem al gehad met mijn beide gitaren (squier en yamaha) en heb er contactspray ingedaan, dit was op aanraden van een gitaarbouwer dus kwaad zal je er niet mee doen !!!
Wel had ik het probleem dat dit slechts een tijdelijke oplossing was, ik heb uiteindelijk bij beide gitaren de schakelaar laten vervangen, 25 € per gitaar, dit is dus niet het ergste wat je kan meemaken ...

Ik zou zeggen, ineens vervangen, als je dit zelf kan is het mss nog iets goedkoper zelfs !!!

Raytheman
29 januari 2005, 19:43
Kan geen kwaad. gewoon erin spuiten en het schakelaartje een x of 20 heen en weer halen. Daarna direct rondom afvegen met een keukenrol oid

Grave Fillé
29 januari 2005, 20:07
Mischien is dat ding wel scheef en moet je een nieuwe plaatsen. Ik heb geen problemen, behalve dan dat het dopje eraf vliegt :razz:

Ash ketchum
29 januari 2005, 21:02
Ik kreeg een tip van die gast bij Pietguitars in Arnhem over dit euvel dat hem ook overkwam bij zijn Ibanez, gewoon een nieuwe/betere erin zetten. Een goeie allparts schakelaar, ff solderen en weg zijn al die problemen.
kosten; 18 euro voor de schakelaar.

Grave Fillé
31 januari 2005, 16:02
sounds good