PDA

View Full Version : wat is er mis met me top?



jorrit
29 januari 2005, 16:28
k heb een peavey ultra plus top en onder het oefenen met me band vanmiddag begint dat ding opeens vreemd te piepen. het is geen feedback en als ik speel is het niet hard genoeg om nog hoorbaar te zijn. draai ik mn volume dicht heb ik een vreemde piep. het is is niet een vast toon maar zingt een beetje. heb ik een microfonische voorbuis ofzo? is het wat anders?
alvast bedankt!

Negative K3 fan
29 januari 2005, 16:42
zou heel goed een microfonische voorbuis kunnn zijn?

dat kunje checken door met een potlood oid tegen je buizen aan te tikken terwijl je amp aanstat, je zult bij de meeste wel wat horen, de microfoie herken je door een doorklinkende toon, maar dat zal erg duidelijk opvallen als het idd gaat om een microfonische voorbuis.

jorrit
30 januari 2005, 11:29
hey dank je gozer, k zal zometeen ff testen of t een voorbuisje is. dat hoop ik want volgens mij wordt iets anders een dure grap

jorrit
30 januari 2005, 13:26
hmz als ik op me buizen tik krijg ik bij alle het zelfde geluid. toen ik me versterker net aanzette deed ie trouwens niet vreemd. als ik wat langer tegen de voor buizen tik krijg ik dat rond zingende geluid weer....
kun je ook aan de buitenkant zien offie kapot is? het topje van die buizen is nl. beetje titanium achtige kleur maar van eentje issiei zwart.. kan dat het probleem zijn?

jorrit
30 januari 2005, 13:27
hmz als ik op me buizen tik krijg ik bij alle het zelfde geluid. toen ik me versterker net aanzette deed ie trouwens niet vreemd. als ik wat langer tegen de voor buizen tik krijg ik dat rond zingende geluid weer....
kun je ook aan de buitenkant zien offie kapot is? het topje van die buizen is nl. beetje titanium achtige kleur maar van eentje issiei zwart.. kan dat het probleem zijn?

jorrit
31 januari 2005, 11:00
kom op zeg, zoveel buizen freaks hier en dit is alle reactie die ik krijg? help me out!!

Punkrockerke
31 januari 2005, 11:08
k heb een peavey ultra plus top en onder het oefenen met me band vanmiddag begint dat ding opeens vreemd te piepen. het is geen feedback en als ik speel is het niet hard genoeg om nog hoorbaar te zijn. draai ik mn volume dicht heb ik een vreemde piep. het is is niet een vast toon maar zingt een beetje. heb ik een microfonische voorbuis ofzo? is het wat anders?
alvast bedankt!

Een kennis van me had iets gelijkaardig voor met z'n JCM 900 - SLX. Hij heeft er nieuwe buizen ingestoken en het euvel was verdwenen.

iam
31 januari 2005, 11:21
ik heb nog een ganse meute preampbuisjes te koop, zitten geen microfonische tussen, kan je ineens wat experimenteren met verschillende soorten

jorrit
31 januari 2005, 11:54
owke dan moet ik dus een paar nieuwe buizen hebben. dank u!

@ iam, heb niet echt veel verstand van buizen maar heb een amp die toch in het metal werk zit....heb ik wat aan jou buizen dan?

iam
31 januari 2005, 13:28
owke dan moet ik dus een paar nieuwe buizen hebben. dank u!

@ iam, heb niet echt veel verstand van buizen maar heb een amp die toch in het metal werk zit....heb ik wat aan jou buizen dan?

is al een tijd geleden dat ik ze allemaal getest heb mijn (ex)tube-king maar er zaten wel een paar agressieve mannekes tussen hoor :)

vester86
31 januari 2005, 17:31
ik heb geen verstand van buizen (speel er sinds deze week op) maar als er een zwarte buis tussenzit kan dat nooit goed zijn als de rest het niet is.

en is dat ook de buis die dorklinkt??

Sowieso is vervangen vaak handig, geluid kan er echt van opknappen

crazylay
1 februari 2005, 14:23
even je buis nachecken of vernieuwen of..
de buis poort nachecken..
kjuiken of alles wel goed begeleid.