PDA

View Full Version : The Chopper



DREAMMACHINE
29 januari 2005, 14:37
...van de NAMM ....check de soundfiles! :o \

http://www.gig-fx.com/#

H.Manback
29 januari 2005, 15:00
Interessant effect wel, gelukkig hebben ze niet van die crap sample kwaliteit. Hoe bruikbaar de effecten verder zijn is wel een ander verhaal, de samples geven alle uitersten weer, en ik denk dat de meeste toch te erg zijn, maar neemt niet weg dat je er zeker mooie dingen mee kan doen.

schizo910
29 januari 2005, 15:12
nee, niet mijn kopje thee... da's zo'n pedaal waar je je bankrekening voor plundert en uiteindelijk nauwelijks wordt gebruikt...

kokteejl
29 januari 2005, 16:42
Puh, en dan neuten over de onbruikbaarheid van een fuzzfactory :oops:

Nee ik zie er niet echt een nut van in :s en de pedaal zelf al, juk :oops:

BramVersteeg
29 januari 2005, 16:54
Tsja, je kunt er wel grappige dingen mee doen, maar het is nou niet iets wat je met een delay of normale trem niet zou kunnen doen. Jammer dat ie zo groot is.

Mitch
30 januari 2005, 17:11
Een tremolo met wat meer fantasie ! Nou, da's in ieder geval weer eens wat anders. Ik zie er trouwens de onbruikbaarheid niet van in, maar goed :???:

groovyB3
30 januari 2005, 19:51
Puh, en dan neuten over de onbruikbaarheid van een fuzzfactory :oops:

Nee ik zie er niet echt een nut van in :s en de pedaal zelf al, juk :oops:

+1 hierzo.

Kan ook niet echt ontdekken wat voor pedaal het nou eigenlijk is...

Speeddemon
30 januari 2005, 21:02
't is een slicer/block wave tremolo.
Maar ze laten het allemaal 100x interessanter klinken door met vreemde samples aan te komen.

Jah, ik heb geen tremolo nodig om een partij augmented orgel akkoorden + flanger + wah interessant te laten klinken hoor.

Sjonge, ik zou een octaver + ring mod door de MiG*Boost kunnen jagen en zeggen "kijk eens wat apart! Vet he, die MiG*Boost?" :roll:

Ik zie dat wel meer; tig toepassingen erbij verzinnen om zo je 'enigzins basic' produkt meer 'schwung' te geven.
(in de handleiding van de MiG*Boost staat daar een leuke variant op. :wink: )

BramVersteeg
30 januari 2005, 22:42
Idd, dat viel mij ook op. Sommige samples klinken wel leuk maar als je dan bedenkt wat dat pedaal daar in doet, stelt het eigenlijk allemaal maar weinig voor.

Lucky
31 januari 2005, 08:29
ja precies!
mooie samples! maar niet enkel het pedaal.

Ik hoor eigenlijk liever een minder geproduceerde sample want dan weet je ook een beetje hoe zo'n ding over komt als je het in een kroeg ergens achter staat te gebruiken.
Daar zit je publiek ook niet met Sehnheiser koptelefoons te letten op hoe je signaal van links naar rechts panned.

wel leuk, een trem (en panner) met een rocker.