PDA

View Full Version : wat kunnen amps aan?



Swan
29 januari 2005, 12:00
kggggggrrrrrr

Swan
29 januari 2005, 12:00
hey
ik speel in een noise/doom band...maar de laatste tijd heb ik in de oefenruimte n beetje teveel noise :-D
ik speel in B gestemd...met n MT2 (ja i know, maar ben de enige gitarist) met niet al teveel gain (op 11 a 12 uur) over de amps in de oefenruimte...
das een Marshall JCM900 combo, en soms pak ik de basamp voor meer lage tonen..
we spelen nogal hard, die marshall staat met de postgain vaak op 9 a 10.. met veel feedback en gepiep en geknars...

nou heb ik vaak wat problemen met die amps, lol....ze klinken echt alsof ze op t punt staan het te begeven (opzich wel n lekker geluid) maar af en toe worden de bijgeluiden echt te erg, en soms vallen de amps zelfs uit :-?

nou vraag ik me af...vraag ik teveel van de amps?
kan een basversterker eigelijk wel tegen distortion? lol

Swan
29 januari 2005, 12:32
heb ook nog wel eventueel een soundclipje 8-)

andy
29 januari 2005, 13:12
Wat een post, hahahaha. :-D
Basversterkers moeten distortion kunnen hebben.
Zijn het niet de speakers niet die het allemaal niet aankunnen? Dat heb ik in een ver verleden wel eens gehad. Alsof je denkt dat de kast uit elkaar knalt.
En mijn ervaring met een MT 2 is, dat als je alles te ver opendraait, ik bedoel distortion en volume op 10, dat dat ook niet echt bevorderlijk is voor een "zuivere" kalnk uit je amp. :wink:

Swan
29 januari 2005, 13:31
ja naja laatst leek het alsof er n blauwe gloed uit de tweeter van de basamp kwam op t moment dat ie t begaf :-? ik rook echter geen brandlucht...

zoals ik al eerder postte...de gain en volume staan niet op 10...juist allebei rond of voor 12 uur, op de helft dus...

josh.vandenberg
29 januari 2005, 14:18
Zachter gaan spelen misschien?? :lol:

Chris Wolstenholme
29 januari 2005, 14:39
als je een tweeter helemaal opendraait kan je die wel degelijk smoken...

vraag maar aan clunk :D

andy
29 januari 2005, 15:04
ja naja laatst leek het alsof er n blauwe gloed uit de tweeter van de basamp kwam op t moment dat ie t begaf :-? ik rook echter geen brandlucht...



Tja een tweeter kan nou eenmaal niet zoveel laag aan. :lol:

Swan
29 januari 2005, 15:27
maar t is de tweater van n basamp? en ik speel met n gitaar?

Chris Wolstenholme
29 januari 2005, 17:08
tweeters horen zowieso niet helemaal open gedraaid te worden, en ik ken zelf al situaties genoeg waar een gewone les paul mijn bas zowat overstemt met laag, kan je nagaan wat jij presteert met je extreme downtune :)

Azrael
29 januari 2005, 17:47
Iets zachter spelen misschien? Dan lijkt het gelijk meer op muziek! :-D

skabouter
29 januari 2005, 18:31
onzin dat een tweeter niet tegen die lage tonen kan. die gaan er namelijk niet doorheen ! daar is het een tweeter voor. in je amp zit een crossover, en het laag/mid gaat naar de subspeaker, het hoog naar de tweeter

Swan
29 januari 2005, 18:31
muziek? watisdat? ;)

maar t gaat dus niet alleen om de tweeter maar ook om die Marshall 212 combo die t niet aankan

basswasp
30 januari 2005, 02:07
De tweeter wordt idd beschermd door een crossover tegen lage tonen. Toch kan je weldegelijk te veel vragen van je tweeter. Door met (veel) distortion te spelen krijg je extra veel boventonen en vraag je extra veel van je tweeter.

In basversterkers wordt een tweeter vaak beschermd door een gloeilamp. Wanneer de tweeter te veel signaal krijgt, dan geeft de lamp een flits. Als de tweeter het helemaal niet doet, dan moet je misschien die lamp vervangen. Misschien ook wel de hele tweeter, want keihard met distortion spelen over een tweeter is echt extreem voor zo'n ding.

Heb je al eens geprobeerd de tweeter gewoon uit te zetten? Veel mensen beschouwen dit als een wat vriendelijker geluid :)

Voor de rest denk ik dat de gemiddelde gitaarversterker niet gemaakt is om veel bas door te gooien. Het vraagt extra veel vermogen en vooral extra veel uithoudingsvermogen van de speakers. Ga voor een versterker die dit wél aankan, of zoek een bassist.

The Fallen
30 januari 2005, 13:30
Een gitaarcab bouwen met 15" speakers ;)

Swan
30 januari 2005, 13:42
we hebben n bassist...die staat ook in B :-D
thuis met mn 5150 heb ik geen probleem maarja die kan niet mee naar de oefenruimte...

hoe zet ik die tweeter uit?

Bruce
30 januari 2005, 15:11
Waar blijft dat soundclipje??
Dat wil ik wel ff horen!! :P

Swan
30 januari 2005, 15:19
ohja zal t ff uploaden, vanmiddag zet ik wel de link hier

WICKED
30 januari 2005, 15:21
geel jasje zal wel mooi staan toch :D

Cubensis
30 januari 2005, 15:41
ff vraagje...als je 'weleens de bass-amp pakt' wat pakt de bassist dan?

Swan
30 januari 2005, 15:56
de bassist is ook de zanger..soms concentreert hij zich meer op de zang, geen bas dan, dan pak ik de basamp

Swan
30 januari 2005, 16:20
soundclipje van bassamp die het begeeft

rechter muisknop save as (http://members.lycos.nl/zenovdb/ampkapoet2.mp3)

guhlenn
31 januari 2005, 10:20
Zijn waarschijnlijk de speakers. Heb de mijjne ook aan gort gespeeld. Black widow van mesa schijnen meer te kunenn hebben, ikzelf heb gewoon nieuwe V30's gekocht (speel in A)

BassAgent
31 januari 2005, 10:41
Op mijn basversterker zit een overdrive ingebouwd, dus dat moet een andere beetje goeie versterker wel kunnen hebben ja.

BassAgent
31 januari 2005, 10:42
Op mijn basversterker zit een overdrive ingebouwd, dus dat moet een andere beetje goeie versterker wel kunnen hebben ja.

jorrit
1 februari 2005, 09:48
soundclip..... :-? is dit een intro van een nummer ofzo?

Swan
1 februari 2005, 16:01
ja intro

Harry
1 februari 2005, 17:11
meestal kunnen versterkers meer hebben dan je oren, maar waarschijnlijk wil je dat niet horen (hee rijmt)

Marc Oblivian
2 februari 2005, 16:07
Gebruik alsjeblieft wel oordoppe, anders gaan je oren naar de knoppe!

Heej, dat rijmt ook!! :o

Maar effe serieus...je oren kan je helaas niet vervangen.
Vwb de versterker: kan je de oefenruimte niet vragen om een Powerball neer te zetten??? :-D

Swan
4 februari 2005, 01:03
ja ik heb Alpine oordoppen...nooit gepiep oid...meer last van mn buik met al die lage frequenties :-D

Bigfoot414
4 februari 2005, 01:15
Haha, dan moet je niets verkeerds eten voor de repetitie...