PDA

View Full Version : hoe mijn rechterhand te trainen (moet strakker)



Richwoodje
29 januari 2005, 10:31
ik speel nu anderhalf a twee jaar (op gemiddeld drie kwartier per dag oefenen ofzo het laatste half jaar), en ik kreeg laatst van mijn leraar wat opmerkingen over mijn rechterhand (ik ben links, maar speel rechts, dus niet zo heel raar). Hoe ga ik mijn rechterhand ritmischer en strakker krijgen?

wat ik tot nu toe heb gedaan is heel veel Cold Shot van SRV spelen, en dat helpt wel :lol: maar weet iemand nog wat oefeningen of nummers waarmee ik dit kan trainen?

Azrael
29 januari 2005, 10:38
Speel je met plectrum of met je vingers?

Richwoodje
29 januari 2005, 10:44
Speel je met plectrum of met je vingers?

plectrum (ik dacht dat dat vrij overbodig was om te zeggen, omdat ik al zei dat ik Cold Shot speel, en dat gaat toch net wat lekkerder met een plectrum :-D )

moretel
29 januari 2005, 12:03
Verdiep je eens in funk, RHCP en Extreme (Nuno Bettencourt). e.d.
De rechterhand gaat constant op en neer maar raakt maar 1 of 2 snaren.

Davidian
29 januari 2005, 12:14
i quote damian van SOAD

''masturbation is good for the strumming hand''

:cool:

Richwoodje
29 januari 2005, 12:43
i quote damian van SOAD

''masturbation is good for the strumming hand''

:cool:

ik moet mijn rechterhand trainen, maar ik ben links 8-)

rechtshandig masturberen? :-D

@moretel: thanks. Dan wel de oudere zooi van RHCP (met Hillel Slovek) zeker?

yanto
29 januari 2005, 15:12
oefen met een metronoom. Zowel slag als picking technieken.
Probeer zoveel mogelijk onderverdelingen te maken, kwarten, achtsten, zestienden, triolen, sextolen enz.

ReinoutV
30 januari 2005, 10:39
Inderdaad, een metronoom biedt hierin een goede uitkomst. Probeer eerst 16-en te spelen als de metronoom iedere tel aangeeft. Halveer daarna de metronoom, zodat je alleen 1 en 3 te horen krijgt. Verander dan je eigen 'maatgevoel' zodat de twee tikken 2 en 4 worden. Hierdoor moet je zelf je 1 neerleggen, dat is een stuk lastiger: 1 tik 3 tik. Er zijn nog smeriger truucjes hiervoor: probeer ook eens je metronoom op de laatste 16e van een tel te leggen: 1 ne ma TIK 2 e ma TIK enz.

JvD.
30 januari 2005, 16:57
creeping death is ook c0ol.. =D

taylor
1 februari 2005, 10:56
de beste tip die ik heb gehoord voor rechter hand training,van zakk wylde meer rukken :)

Azrael
1 februari 2005, 11:17
Koop "Speed Mechanics for Lead Guitar" van Troy Stetina als je met een plectrum speelt en aan je techniek wilt werken. Een erg goed boek en ik heb er veel aan gehad.
Veel rukken werkt natuurlijk ook maar dat is bij mannen natuurlijk overbodig om te zeggen..... :roll:

Kasper
1 februari 2005, 15:34
i quote damian van SOAD

''masturbation is good for the strumming hand''

:cool:

ik moet mijn rechterhand trainen, maar ik ben links 8-)

rechtshandig masturberen? :-D

@moretel: thanks. Dan wel de oudere zooi van RHCP (met Hillel Slovek) zeker?


oefen met een metronoom

Hmm, rukken op de maat? :o :razz: (flauwtjes sorry)

Nee, gewoon zelf spelen wat je leuk vind van tabs, oefening baart kunst.
Meeste mensen (zoals ikzelf) zijn niet echt te vinden voor van die saaie linkerhandoefeningen die op geen ruk trekken.