PDA

View Full Version : marshall 80/80Valvestate



majeurtje
29 januari 2005, 10:29
ik hoop dat ik genoeg info heb ,maar het volgende wil ik vragen ,ik kan een versterker overkopen (marshall 80/80 )BUIZEN !!! nu is mijn vraag
weet iemand hoeveel lampen+type erin deze versterker zitten en wat het kost om deze te vervangen. de versterker kost me zelf met alle effect
pedalen erbij 250€.


Met switch pedaal tussen clean en distortion kanaal. Buizen voorversterker. 80 w.

8080 - A two channel, 80 Watt, 1x12 combo with an ECC83 pre-amp valve in its Boost channel. It also features Contour, footswitchable Reverb, an Effects Loop plus a Clean/Crunch switch on the Normal channel and an OD1/0D2 option on the Boost. Thanks to its killer features, versatility and tone, the 8080 is currently Marshall's best seller.

Chroxy
29 januari 2005, 10:32
nou, sorry om je uit je droom te helpen..
maar het is GEEN buizenversterker, er zit 1 buis in de voorversterker en het is een transistor eindversterker, de buis wordt alleen gebruikt bij het distortion kanaal.

De buis is van het type ecc83, die zul je normaal nauwelijks hoeven te vervangen, zo wel, ze zijn niet duur (k dacht iets van 5-9 euro)

250 euro is trouwens een zeer goede prijs, zeker als er nog wat pedalen bij zitten en hij nog goed werkt, maar pas op, ik heb vroeger nooit problemen gehad met mijn 8080, maar veel mensen op het forum wel, kijk dus of hij goed werkt en je geen rare bijgeluiden hoort..

Baker
29 januari 2005, 11:41
idd,

de 8080 is een hartstikke leuke versterker.
zie de vele topics hierover. (zoekfunctie)

Maarr.... geen buizen.

Hij heeft 1 buis in de pre amp dat wel. Maar die doet niet heel erg veel.
Volgens sceptici doet het buisje zelfs nagenoeg niks, en zit ie er zlleen maar om markerting redenen in. (Buizen!!)

ik heb er 1 gehad, en het karakter van de 8080 is dan ook typisch transistor. Wel een goeie transistor dat wel.

Baker
29 januari 2005, 11:43
en idd, als ie 250 euro kost, en in goede staat verkeert, en je krijgt er ook nog pedalen bij, dan zou
ik het zeker doen!

wat voor pedalen eigelijk?

Diedo
29 januari 2005, 12:12
ik denk dat ie gewoon de footswitch bedoelt. als ik jou was zou ik proberen om er nog wat vanaf te lullen, maar ze worden wel voor wat meer aangeboden.
kijk of de galm ook daadwerkelijk wat doet, want op school hebben we er een staan waar je met moeite een beejte galm hoort als die helemaal open staat. Ik geloof dat een niet al te goede galm iets typisch marshall is, maar het is toch altijd een goede reden om er wat vanaf te lullen.

ik vind van die Valvestate vooral het clean kanaal met een randje best goed te pruimen. het is voor het geld best een aardige versterker.

Punt
29 januari 2005, 14:48
idd,

de 8080 is een hartstikke leuke versterker.
zie de vele topics hierover. (zoekfunctie)

Maarr.... geen buizen.

Hij heeft 1 buis in de pre amp dat wel. Maar die doet niet heel erg veel.
Volgens sceptici doet het buisje zelfs nagenoeg niks, en zit ie er zlleen maar om markerting redenen in. (Buizen!!)

ik heb er 1 gehad, en het karakter van de 8080 is dan ook typisch transistor. Wel een goeie transistor dat wel.

Natuurlijk doetie buis wat!
Die zorgt voor de vervorming

Punt
29 januari 2005, 14:49
idd,

de 8080 is een hartstikke leuke versterker.
zie de vele topics hierover. (zoekfunctie)

Maarr.... geen buizen.

Hij heeft 1 buis in de pre amp dat wel. Maar die doet niet heel erg veel.
Volgens sceptici doet het buisje zelfs nagenoeg niks, en zit ie er zlleen maar om markerting redenen in. (Buizen!!)

ik heb er 1 gehad, en het karakter van de 8080 is dan ook typisch transistor. Wel een goeie transistor dat wel.

Natuurlijk doetie buis wat!
Die zorgt voor de vervorming

up-guitarman
29 januari 2005, 15:26
Idd, de buis doet zelfs vrij veel vind ik ... Sluit maar eens een goed pedaal aan op het (transistor) clean kanaal, klinkt pakke minder warm dan het OD-kanaal van de marshall zelf !!!

majeurtje
29 januari 2005, 16:09
even op jullie reactie ,allemaal bedankt voor de snelle reactie ,
vooor wat betreft de pedalen ,het zijn 8 pedalen van boss en een wah wah cry baby die ik erbij krijg + alle toebehoren ,het is een collega die
liever heeft dat ie weet waar zijn spullen zijn als dat ie het niet meer ziet en in de handel verdwijnt .

wat ik nog moet gaan doen is op pad voor een lekker gitaartje met een wat bredere hals omdat ik wat dikkere vinges heb.

Punt
29 januari 2005, 16:58
wat ik nog moet gaan doen is op pad voor een lekker gitaartje met een wat bredere hals omdat ik wat dikkere vinges heb.

Gewoon een hals nemen die goed aanvoelt, dat hoeft niet breder te zijn.
Dikte en vorm spelen ook een rol.
Trouwens alles went, ik speel op alle typen halzen en schakel snel om.

Oja, en als je een goede toon hebt, dan speelt het sowieso al makkelijker, dus let ook op de toon bij een gitaar :)

Diedo
29 januari 2005, 17:57
even op jullie reactie ,allemaal bedankt voor de snelle reactie ,
vooor wat betreft de pedalen ,het zijn 8 pedalen van boss en een wah wah cry baby die ik erbij krijg + alle toebehoren ,het is een collega die
liever heeft dat ie weet waar zijn spullen zijn als dat ie het niet meer ziet en in de handel verdwijnt .

wat ik nog moet gaan doen is op pad voor een lekker gitaartje met een wat bredere hals omdat ik wat dikkere vinges heb.

als je er zo´n lading pedalen bij krijgt moet je het zeker doen! de pedalen zijn dan al ongeveer dat bedrag waard! lijkt zeker een goede deal!