PDA

View Full Version : AER Domino - ook voor zang?



Lion
29 januari 2005, 10:17
Mijn zoektocht naar een goede versterker voor zang en acoustisch(!) gitaar in één is nog niet ten einde. Inmiddels heb ik een band gevonden waar een PA aanwezig is, maar de daar gebruikte combinatie zit al aardig vol en geeft geen goed resultaat voor acoustisch gitaar :-? .

Surfend kom ik uit op de AER Domino. Heeft iemand daar ervaring mee?
En wat zijn de zangversterkingskwaliteiten ervan (uitgaande van een Shure Beta 58a en een Shure SM86 condenser mic)?

Is er een alternatief dat qua volume opkan tegen podiumwerk met 2 saxen, bas, electrisch gitaar, toetsen en drums? De prijs mag tot zo'n 1500 euri, maar ik moet het beperken tot één flinke versterker ivm ruimtegebrek in de auto... want m'n gitaar, groot keyboard en zo moeten ook nog mee...

guitartub
29 januari 2005, 19:07
De AER lijkt me TOP voor accoustisch gitaar. Ik heb er weleens jazz-gitaristen over horen spelen en die klonken SUPER. Ik durf je echter niet aan te raden om hem voor zang te gebruiken, iig niet in een band situatie.

Lion
30 januari 2005, 08:45
:) Dank je, Guitartub.
Voor de gitaar ben ik al overtuigd en prijs ik mij bij voorbaat gelukkig met de Domino.
Maar is jouw laatste opmerking (niet aanraden voor zang) omdat je niet wéét hoe het klinkt of omdát het niet klinkt?

De Domino kan wel worden doorgeleid naar de PA:
Thus the Domino consists of two Compacts, two 8"-twin-cone speaker-systems, two times 60 watts, four channels, 16 digital effects, plus introducing the possibility to link via insert, mute channels and connect a full range-system for PA via pre-master-outs. AER becomes a complete system that couples stage and environment (blabla :wink: ).

Geeft dat de zang voldoende steun?

guitartub
30 januari 2005, 09:39
Hey Lion,

Je spreekt over een band situatie, in dat geval raad ik je niet aan om de AER voor zang te gebruiken maar altijd via de mix of het PA. Als je als troubadour oid optreedt dan wordt het verhaal anders en zou je met de AER kunnen volstaan.
Groet,
Bert.

guitartub
30 januari 2005, 09:45
Ik zag hem,

Durf niet met zekerheid te zeggen als je via de AER naar het PA gaat of dat voldoende steun geeft, maar in dat geval, UITPROBEREN!!

Lion
30 januari 2005, 10:00
Ja, het gaat om beide: band èn'troubadour'... en met name voor dat laatste neig ik naar deze oplossing. Voor hetzelfde geld heb je een Dynacord powermate PA... zij het zonder boxen :dontgeti:


Durf niet met zekerheid te zeggen als je via de AER naar het PA gaat of dat voldoende steun geeft, maar in dat geval, UITPROBEREN!!
Ik vraag het hier omdat uitproberen nadat ik hem heb gekocht wat laat is... en de hele band met apparatuur mee naar de winkel... :roll:
Maar jouw antwoord geeft mij toch het idee dat ik met de AER Domino als voorversterker en de PA erachter ook voor de zang een aardige klank moet kunnen krijgen? (Domino is dan meteen ook monitor? da's ook lekker!).
Ieder antwoord is welkom! Tnx.

guitartub
30 januari 2005, 11:31
Blijf mijn twijfels houden voor zang monitoring in een bandsituatie, want is die 60W niet iets aan de weinige kant? En idd, in de winkel uitproberen is niet echt ideaal. Overigens, voor die Powermate durf ik mijn handen ook wel in het vuur te steken!

Lion
31 januari 2005, 13:45
Is de AER Acousticube IIa een betere (wel duidelijk duurdere :sssh: ) oplossing?

specificaties (sorry voor het Duits):
AcoustiCube IIa
Zweikanaliges 2-weg Akustiksystem der Referenzklasse
Kompromißlos auf optimale Wiedergabe des natürlichen Klanges von akustischen Instrumenten ausgelegt, kraftvoll und durchsetzungsfähig trotz seiner zwergenhaften Ausmaße, praxisorientiert in der Bedienung - dieses Konzept hat den Cube zum Referenzverstärker werden lassen. In der Ausstattung einer Mini-PA ähnlich, mit den Audioqualitäten eines Abhörmonitors und einer Leistung von dynamisch kontrollierten 120 W an 8 Ohm sind Sie für den Club-Gig vollständig gerüstet.
Der Cube ist mehr als ein Werkzeug - er ist Ihr Partner für Ihre Musik :razz:
2 Kanäle mit je 3-Band EQ
Kanal1 Color Schalter
Kanal 2 Phantomspeisung
32bit Effektprzessor
100 Presets
120 Watt
Tuner- Line- Kopfhörer- Rec- Di-Out
Gewicht 13,5 kg
Maße 330 x 330 x 265 mm

Deze heeft het dus niet over 2 x 60W maar over 120W... maar wel voor gitaar + zang :???:
En doorlinken naar de PA zou moeten lukken met de "Tuner- Line- Kopfhörer- Rec- Di-Out"??

iam
31 januari 2005, 14:28
DI is voor PA

Lion
31 januari 2005, 16:20
OK, dus dat kan.
Maar wat denk jij van de Domino of de Acousticube in deze situatie, Iam?