PDA

View Full Version : Hoofdtelefoon



Sandah
29 januari 2005, 00:06
Allen,

Misschien een rare vraag, ... dus stel ik hem.

Oefenen met de basgitaar in een betonnen flat, kan een crime zijn mbt, de buren.
Hierom wil ik een hoofdtelefoon gaan gebruiken.

Nou kan je een peperdure Sennheiser kopen, maar er is heel veel verschil tussen de verschillen types en merken.

Wat voor een hoofd-/koptelefoon gebruiken jullie en is het handig dat zo'n hoofdtelefoon bepaalde specificaties heeft? (Een laag frequentiebereik lijkt mij bijvoorbeeld leuk.)

Ik hoop van jullie te horen.

Greetz !

scoenjaerts
3 maart 2006, 11:33
Aangezien er al enkele topics over bestaan gaan we geen nieuwe maken en gewoon hier in verder. Ik ben dus ook op zoek naar een hoofdtelefoon om aan te sluiten op mijn versterker(Line6 spider II).
De buren gaan het niet altijd apprecieren wanneer ik alles open zet. Heeft er iemand tips? Liefst ook de prijs erbij vermelden...

Bedankt!

Duvel
3 maart 2006, 11:56
Ik speel thuis met een pod aangesloten op een Behringer mengtafeltje waarop ook een computer hangt waarop de muziek staat. Zo kan je lekker meespelen. Als hoofdtelefoon gebruik ik een Sennheiser RS60 met zeer goed resultaat en een Sennheiser ew172G2 aan de gitaar met uitstekend resultaat. Zelfs vlak bij de ontvangers en op 1 meter afstand van het computerscherm geeft dit bijna geen brom problemen (tenzij je natuurlijk op single coil speelt).
Zo hebben de buren en huisgenoten geen last van mijn wilde gitaarsessies. Het enige probleem is dat het echt geen zicht is als er plots iemand in de kamer verschijnt waar bijna niets te horen is maar er wel een idioot met een gitaar rond zijn nek wild staat rond te springen...