PDA

View Full Version : roland jazz chorus vs peavey classic



jeroen rommens
28 januari 2005, 21:36
Welke van deze 2 is de betere versterker?
heeft er hier iemand ervaringen met 1 van deze twee versterkers?
Welke is betere kwaliteit van geluid dan toch?

Harry
28 januari 2005, 21:59
kwestie van smaak denk ik?

Mr.Bluesbreaker
28 januari 2005, 22:12
Is de peavey classic niet een buizenbak?
Dan kun je er toch nooit een solid state bak naastzetten :???:
In ieder geval, ik heb een JC-120. (jazzchorus, 1977)
Het ding is i-di-oot hard, en superclean. Mooie galm, perfecte chorus.
Alleen je moet er niet mee willen crunchen.

basswasp
28 januari 2005, 22:34
De Peavey Classic is een aardige Fender HotRod DeVille kloon.
Is niet echt te vergelijken denk ik, dus zet ze eens naast elkaar en je bent er zo uit :)

jeroen rommens
29 januari 2005, 10:24
Ik dacht ook dat de prijs ongeveer hetzelfde was.
Of niet?

P****Fred
29 januari 2005, 11:13
de tweede gitarist uit m'n groep speelt met een POD 2.0 over een Jazz Chorus en het klinkt echt heel goed, en ongelooflijk hard!

Rutger
29 januari 2005, 11:30
Ik dacht ook dat de prijs ongeveer hetzelfde was.
Of niet?

De prijs is dan precies hetzelfde maar omdat de 1 een solid state en de ander een buizenbak is, is dit niet vergelijkbaar. Buizen zijn gewoon een stuk duurder. Grof gezegd kun je hier zeggen dat je voor hetzelfde geld een minder goede buizenbak hebt.

De Jazz Chorus is een erg fijne cleane bak, op de Classic kun je lekker rocken maar het clean is weer niet echt mooi (blijft rauw).

up-guitarman
29 januari 2005, 15:29
JC voor clean, Peavey voor OD zou ik zeggen ...
Maar gebruik de JC niet voor OD, klinkt niet zo goed, dus als je vooral clean speelt is de JC zeker een superamp, maar als je vooral distortion gitaar speelt neem dan de peavey

marc_o
30 januari 2005, 17:10
De Peavey Classic is een aardige Fender HotRod DeVille kloon.
Is niet echt te vergelijken denk ik, dus zet ze eens naast elkaar en je bent er zo uit :)


KUCHEKUCH!!!!!!!!


Die Classic peavey is er al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan de Deville/Deluxe reeks van Fender. Zijn prima versterkers, betrouwbaar en goede sounds...als ze je liggen.

vester86
30 januari 2005, 23:59
de PEavey is een "poor man's fender Vtwin" dus zo klinkt ie ook

up-guitarman
31 januari 2005, 00:15
de PEavey is een "poor man's fender Vtwin" dus zo klinkt ie ook

Zou ik niet zomaar zeggen, de clean is beter bij de Fender, maar in het OD kanaal vind ik de peavey toch beter ...

marc_o
31 januari 2005, 09:42
de PEavey is een "poor man's fender Vtwin" dus zo klinkt ie ook


Wow! Echt niet! De classic is één van die amps die we over een paar jaar opeens allemaal moeten/willen hebben....erg onderschatte versterker.

vester86
31 januari 2005, 09:57
alleen issie goedkoper (poor man's) ;-)

De fender twin is toch ook gewild, of vergis ik me nou?

marc_o
31 januari 2005, 10:35
Je vergist je niet, alleen snap ik niet hoe jij de Classic vergelijkt met een Twin....Twin is alleen geschikt voor Clean en de Classic is een heel ander soort versterker, met een echt goede overdrive. Vergelijk 'm meer met een 2-kanaals Marshall met ietwat aan Fender-sounds aan boord.

Voidhead
31 januari 2005, 12:05
precies, de classic is echt wel een lekkere bak met een goede sound.
En clean vind ik hem mooier dan menig marshall, hij sprankelt wel maar toch een vrij donkere sound.
De roland jazz chorus is clean wel wat helderder maarja het is maar waar je van houdt denk ik. Voor de OD is de peavey zeker beter.