PDA

View Full Version : snaren perikelen



Ronald
28 januari 2005, 20:08
hey mensen, ik heb vandaag mn 7 snarige ibanez naar mn locale muziekwinkel gebracht. er waren namelijk een aantal dingen mis mee. waaronder dat mn brug helemaal achterover stond waardoor de snaren veel te laag kwamen te liggen.

nu heb ik mn 7 snaar altijd in drop A staan (AEADGBe). mn Lage A snaar is een .56. maar ik ben bang dat da niet dik genoeg is en dat zelfs wanneer mn brug weer goed staat die snaar nogsteeds klettert.

dus ik zei tegen die verkoper dat ik er een dikkere snaar dan een .56 op wou laten zetten. maar hij zei dat ze geen dikkere snaren hadden. nu heb ik die vraag over snaren al een keer eerder gesteld hier en mensen zeiden toen dat je er dan een bassnaar op moet laten zetten. dus dat zei ik tegen die verkoper, maar hij zei dat een bassnaar heel anders gewound is. en dus dat is niet bepaald aan te raden.

dus hoe zit da dan ? er zijn zat mensen die hun 7 snaar in A zetten en die hebben lang nie allemaal een bariton. dus hoe zit da nou want ik snap er echt niks meer van.

Kasper
28 januari 2005, 20:48
Als je je floyd niet gebruikt, hem blokkeren?


Ik weet er verder ook niets vanaf :)

Lord Abortion
28 januari 2005, 20:55
Je kan wel dikkere snaren dan .56 hebben hoor, eens andere winkel proberen misschien?

guitarplayer
29 januari 2005, 00:37
Hey Ronald,
Ik heb zelf ook een 7-snaar:)
Je kunt de B gerust naar A stemmen, je zult dan alleen wel de gitaar opnieuw moeten afstellen.
Als je de B snaar een toon lager stemt, dan zal de totale spanning van de snaren afnemen waardoor de brug achterover gaat staan.
Dit kun je vervolgens oplossen door de schroeven die de veren op de plaats houden achterin je gitaar weer iets losser te draaien.
Net zo lang tot de balans weer goed is. Als dit het probleem niet verhelpt, zul je de halspen moeten bijstellen.
Er staat wel een topic daarover ergens op dit Forum: (help de snaren raken mijn frets....)
Het is in iedergeval niet nodig nog dikkere snaren erop te zetten!

Ze hadden je dat in de winkel moeten uitleggen, als ze dat niet weten, kun je beter ergens anders heen gaan de volgende keer.
Succes ermee!
Grtz,
Arnold

Ronald
29 januari 2005, 17:39
klote forum :s mn topic staat er 4 keer

ja ik heb sowieso al het idee dat die verkopers daar nie echt van alles op de hoogte zijn. de service daar vind ik ook nie zo best. maar ja ik heb nie zoveel keus hier in de omgeving qua muziekwinkels.

alleen ik ben eerlijk gezegd nie bepaald technisch dus zelf die veren aanpassen zie ik nie erg zitten moet ik zetten :-? en de kans is groot dat die muziekwinkeldweeps als ze de snaren verwisselen um gewoon in B zetten en dan zet ik um thuis in A en dan gaat de brug weer scheef staan :-?