PDA

View Full Version : snaren perikelen



Ronald
28 januari 2005, 21:07
hey mensen, ik heb vandaag mn 7 snarige ibanez naar mn locale muziekwinkel gebracht. er waren namelijk een aantal dingen mis mee. waaronder dat mn brug helemaal achterover stond waardoor de snaren veel te laag kwamen te liggen.

nu heb ik mn 7 snaar altijd in drop A staan (AEADGBe). mn Lage A snaar is een .56. maar ik ben bang dat da niet dik genoeg is en dat zelfs wanneer mn brug weer goed staat die snaar nogsteeds klettert.

dus ik zei tegen die verkoper dat ik er een dikkere snaar dan een .56 op wou laten zetten. maar hij zei dat ze geen dikkere snaren hadden. nu heb ik die vraag over snaren al een keer eerder gesteld hier en mensen zeiden toen dat je er dan een bassnaar op moet laten zetten. dus dat zei ik tegen die verkoper, maar hij zei dat een bassnaar heel anders gewound is. en dus dat is niet bepaald aan te raden.

dus hoe zit da dan ? er zijn zat mensen die hun 7 snaar in A zetten en die hebben lang nie allemaal een bariton. dus hoe zit da nou want ik snap er echt niks meer van.

Rizzle
30 januari 2005, 17:51
Ik ben wel meer mensen tegengekomen die een hoge bassnaar gebruiken op een laaggestemde gitaar. Is het een double locking trem? Zo'n locking nut heeft wel genoeg ruimte voor een bassnaar denk ik, een gewone kam zou je wel uit kunnen vijlen...

Rob_BoZ
1 februari 2005, 03:12
Dat probleem met die naar achterstaande brug ken ik wel van me Ibanez GRX 170.
Had een keer wat snaren gebroken en zag ineens dat hij helemaal achterover stond,

Toen heb ik er nieuwe snaren op gezet en die op spanning gezet en toen trok hij vanzelf weer recht.

Weet dus niet hoe gevoellig dat ding is met snaren minder strak zetten ofzo maar mischien is dat het probleem....

pol
1 februari 2005, 09:54
als de brug te vel naar achter staat kun je gewoon de schroefjes waar de veren aan vast zitten (vanachter in de body) wat losser draaien, gitaar opnieuw stemmen, als de nu brug te hoog ligt heb je ze al te los gezet.

op www.projectguitar.com en www.jemsite.com vind je wat meer uitleg hierover.

Tis wel even proberen voor dat perfect goed zit.

En voor in A zou ik idd gewoon een bassnaar opleggen, een 0.70 ofzo, of 0.65 is ook al genoeg. Kijk wel eerst of die wel door de stemsleutel past.

Antal
1 februari 2005, 13:24
maar hij zei dat een bassnaar heel anders gewound is. en dus dat is niet bepaald aan te raden.

Zowel voor gitaar als bas heb je snaren met verschillende soorten windingen. Onzin dus. Gewoon een bassnaar nemen.

idno
1 februari 2005, 15:12
Ernie Ball 7-string power slinky: 11-14-18p-28-38-48-58

da's toch dikker dan een 56? :razz: