PDA

View Full Version : OMG even een basgitaar lenen



harrie-beton
28 januari 2005, 15:21
Gelezen op forum:

http://www.amigosdemusica.nl

Bassist (die altijd in Es speelt blijkbaar) van punkband moet 5 nummers spelen en heeft problemen met zijn bas, hij leent ff een basgitaar maar die is in E gestemd.
Hij speelt het hele concert gewoon door! :???:

reactie publiek:

Re:Distroi - 2005/01/25 03:37
Het kan zijn dat het komt omdat ik zelf bassist ben (Third Wing), maar is het nou niemand opgevallen dat de bassist de geleende basgitaar niet in de stemming van de rest van de band heeft gestemd? (Waarschijnlijk Es). Hij was elk nummer, elke noot een halve noot (1 frett) de hoog. Dat was zeer goed hoorbaar bij de 1e 2 nummers waarbij de bas het riffje als intro speelt en daarna de gitaar mee gaat doen (een halve noot lager dus).


reactie van band:


Re:Distroi - 2005/01/25 04:26
Heb je gelijk in. Maar we zaten natuurlijk wel met een tijd probleem omdat de eigen bas zat te zeiken. Boeien!

Volgens mij nemen wij dit soort "wedstrijd" optreden niet zo serieus als andere bands. Het was en is onze bedoeling om het podium op te gaan en te spelen. Klaar. Vind het publiek het gaaf dan zien we ze graag de volgende keer terug. Vinden ze het niets, dan moeten ze de volgende keer maar lekker wegblijven.

Bigfoot414
28 januari 2005, 16:44
Damn, wat een idioten...
Het eerste wat we met de band altijd doen is de snaarinstrumenten stemmen op die piano/keyboard.
Ook met repeteren.
Ik vind weinig irritanter dan op een valse gitaar spelen.

Chris Wolstenholme
28 januari 2005, 17:06
dan schuif je als bassist toch 1 fret omlaag dat kan zelf toch ook wel bedenken

Blijepanda
28 januari 2005, 18:14
blijkbaar niet :-D

H.Manback
28 januari 2005, 18:58
Tsja, je weet natuurlijk niet hoe veel distortion er overheen zat, misschien had de bassist van die bouwvakker gehoorbescherming :lol:

Of de hele band was toon doof, en in dat geval had een goed gestemde bas niks gescheeld :lol:

Ronald
28 januari 2005, 20:12
idd vreemd da ze da niks kon schelen . ik bedoel da moet toch echt zwaar opvallen. zou mij echt ZWAAR storend over gekomen zijn. rare snuiters als ge het mij vraagt :-?

wietse
28 januari 2005, 20:18
ach het is punk , ik kan me nog de oerpunk goed herinneren ,stemmen hadden ze nog nooit van gehoord.

AART
1 februari 2005, 22:57
ach het is punk , ik kan me nog de oerpunk goed herinneren ,stemmen hadden ze nog nooit van gehoord.

of bad religion in de beginjaren, de bassist was de enige met gas(en geld blijkbaar) want ze stemden alle instrumenten gelijk als die een nieuwe bas had :-D

BLOK182
5 februari 2005, 12:42
Wij hebben het ooit eens per ongeluk gehad (bassist had bijgestemd zonder de tuner op flat/halve toon lager te zetten) en das echt enorm lullig.

Ronald
6 februari 2005, 15:39
:roll: onze bassist heeft afgelopen optreden zn bas tijdens een nummer nog goed moeten stemmen lol. ja toen ie ff nie hoefde te spelen natuurlijk dus niemand had er last van gelukkig

Neals
7 februari 2005, 23:30
Wij hebben het ooit eens per ongeluk gehad (bassist had bijgestemd zonder de tuner op flat/halve toon lager te zetten) en das echt enorm lullig.

Ik had zo mijn gitaar in Drop-D staan, en ik speelde al sinds de laatste oefensessie thuis in Drop-D, alleen hield er effe geen rekening mee dat de band gewoon in E speelt :D