PDA

View Full Version : Nummer van onze MCD/EP, WARNING: niet voor doetjes!!



Maiden Michiel
28 januari 2005, 14:54
Irmin - Rulers Of Our Kingdom (http://members.home.nl/hbpost/rulers%20of%20our%20kingdom.mp3)

Van onze opkomende MCD "Battle Of Time"

http://www.irmin.tk

Das Schaap
28 januari 2005, 15:46
Hmm, interessant. Ik hoor veel verschillende invloeden hierin terug. Alleen die drum vind ik niet altijd even goed in de mix liggen, je hoort em teveel tijdens die blastbeat stukken, die snare mag ietsje minder. :cool:
Wel erg lang nummer, ik hoor een break en zie dat ik pas op de helft van het nummer ben. :o
Ik hoop op een solo, en ja hoor 2-stemmige harmonielijn erin. :lol: Die double-bass op de achtergrond is echt tof daarbij. 8-)
Vind het best vet, alleen jammer dat die snare zo hard in de mix ligt. :(
Ok nummer is nu bijna voorbij, het is niet eens echt langdradig dus dat doen jullie goed. :cool:

Azrael
28 januari 2005, 17:45
Ongelooflijke teringherrie :-D

belfrink
28 januari 2005, 18:00
Klinkt goed, doet me vanaf 2:40 zeker denken aan Maiden, vooral met die melodie-lijn die er dan bij inspringt, zeer gaaf. :-D

Paar minpunten:

- De drum is idd veels te hard, met name de snare.

Swan
28 januari 2005, 20:18
klinkt wel lekker

ik vind alleen de sound van de drums erg lelijk....vooral die dubbele bass klinkt alsof ie tegen n kartonnenschoenendoos tikt ofzo :-?
ook doet n riffje me heel erg aan n band denken al kan ik ff niet op de naam komen....en vind ik bepaalde overgangen en bijv. de outro erg cliche...
ok dat was mijn onderbouwende kritiek :razz: t klinkt lekker !

Equalizer
28 januari 2005, 20:45
Sorry maar je mag mij bij deze een doetje noemen.

Hempo
28 januari 2005, 21:52
nee dit vind ik echt niks

Mad Gerrit
28 januari 2005, 22:14
Zoemende bijen :)

Kasper
28 januari 2005, 23:03
Man man man

Zoemende bijen inderdaad.
Allereerst zou ik willen zeggen dat dit mijn stijl niet is, dus of het goed is kan ik niet over oordelen. (Maw, ik vind het niet goed, die muziek :D )

Wat opbouwender: Op vele plaatsen verdrinken de gitaren in de chaos van alle instrumenten die om ter snelst willen spelen, en de overdreven distortions die, zoals Mad Gerrit het zei, bijna op 1 monotome zoem klinken.
Verder vind ik de drum uitermate irritant, maar dit zal voor een groot deel komen door de klank, en niet de manier waarop gespeeld wordt. De snare is veel te veel aanwezig, tot het punt dat het zelfs irritant wordt (ongeveer rond 2min10 bv). Zoals eerder gezegd klinkt de drum ook veel te droog, haal die brol uit je basdrum! :wink:

Sommige rustigere delen vind ik dan weer veel beter, aangezien je dan kan onderscheiden wat er gespeeld wordt :razz:

bobby
28 januari 2005, 23:30
Klinkt goed hoor!

Alleen ben ik het met swan eens over de dubbelle kickdrum... die kan wel iets vetter (en niet vetter zoals de turbotaal tegenwoordig aangeeft)...
Zou je hier nog wat aan kunnen doen, of is het geheel al helemaal afgemixt en niet meer bereikbaar?

Voor de rest is het goed luisterbaar, en ik denk dat datgene waar je op mikte, zeker goed is uitegepakt...

Jij mag zeker door naar de volgende ronde, Michiel..

Succes!

c.hultermans
29 januari 2005, 13:37
Ik vind dit wel VET hoor!!!!

Ik hou wel van hakkuh op z'n tijd heheh

Ook vind ik t knap dat zo'n drummer dat kan volhouden......


Kortom,

Goeie mp3 Michiel!!!

Grtz,

Conrad

Negative K3 fan
29 januari 2005, 15:37
ik vind het niks, die drums zijn echt walgelijk en niet alleen kwa klank. de gitaartoon is brak, het is teveel een brei en die zang houd ik helemaal niet van.

maar het is wel strak :)

Maiden Michiel
29 januari 2005, 16:12
Ik vind die bass juist erg gaaf klinken moet ik zeggen, doet me denken aan Frost van Satyricon tijdens Nemesis Divina.

Thanks in ieder geval voor de puntjes van kritiek en ook de goede reacties.

We spelen 19 februari in Atak, dus als je zin hebt kom effe langs!!

Robbert v.d. Hanenberg
30 januari 2005, 17:21
Hey michiel,

Sound moet nog aan gewerkt worden, maar lekkere passages en strak gespeeld! 8-)

BlackSun
30 januari 2005, 17:42
Vet Vet, erg goed nummer vind ik zelf. De bassdrum vind ik wat minder opgenomen inderdaad, de snare valt nog wel mee. Past wel bij de muziek.

Maiden Michiel
31 januari 2005, 15:24
Dank u Robbert & Blacksun!

strontraper jos
31 januari 2005, 18:43
ik vind het wel vet,

gitaarsound is blijkbaar voor sommigen niet goed,
maar t hoort bij t genre, ik vind het wel goed

bassdrum mocht voor mij ook iets vetter,
snare vind ik NIET te hard

groeten en blijven gaan met die banaan ;)

jos

Noid
4 februari 2005, 00:31
Stijl doet me denken aan een kruising tussen death metal, speedmetal en bands van eind tachtig/begin negentig uit de Bay Area, zoals Testament. Lekkere muziek met ballen. Zit netjes in elkaar, met genoeg afwisselingen en overgangen. Zeker wel een hoog tempo, strak dat jullie dat volhouden.

dejohan
4 februari 2005, 10:45
kvind nog wel goed. Goeie opbouw enzo.
Alleen die drum zit er nogal raar ingemixd.

Ome Henk
4 februari 2005, 22:10
Ongelooflijke teringherrie :-D
Zeg dat wel :roll: (of wordt ik écht oud :wink: )

FrankS
10 februari 2005, 20:32
Onmeunig hakk'n!! Mooi man haha!! Mij net iets te 'black' die gitaarlijnen int begin bv. (smaak.. en niet da'k nie van extreme metal houd hoor.. kan me niet leip genoeg hehe), maar zit genoeg variatie in het nummer en hier zou ik wel es een donderse pit op willen beginnen!! Beetje vaag geluid wel, maar toch zit ik geboeid te luisteren. :-D Ja man gewoon es in Metropool gaan staan knallen dan maak ik wel een paar mooie dives!! Perfectioneer dit tot een supersound en spel zou'k zeggen!! \m/(><)\m/

caelin
12 februari 2005, 23:59
hebben we al 2 keer gestaan :-D

http:\\www.irmin.tk

thankzzz voor je reactie .... :wink:

harrie-beton
13 februari 2005, 12:16
leuk nummer hoor.

heb het idee dat de drummer boven zijn macht speelt in de snelste passages (met name de snare loopt bij het ritme weg)

Ook is de mix een "gitaristen" mix.

Maiden Michiel
13 februari 2005, 12:40
Hey thanks allemaal man!!

Iedereen natuurlijk zaterdag de 19e in Atak Enschede komen kijken ;)