PDA

View Full Version : B snaar i.p.v.dunne E?



R.van Ginneken
28 januari 2005, 12:11
Hoi,ik heb een fender stratocaster .Al lange tijd ben ik niet tevreden over het geluid van de dunne E snaar. Ik heb er al eens een ander merk snaar opgezet, maar het probleempje blijf
Hij klinkt nogal iel in vergelijking met de andere snaren die veel voller klinken.
Nu mijn vraag,"Zou ik in plaats van de dunne E een B snaar kunnen plaatsen en die dan E stemmen".Of is dit niet zo slim?

Rien.
.

Jeroenvanhulsteijn
28 januari 2005, 12:15
*je zou een dikkere snaar kunnen proberen, 0.10 of 0.11. Speelt wel zwaarder.

*je zou de pickups aan de kant van de dunne snaren wat dichter naar de snaren toe kunnen draaien. Of aan de kant van de dikke snaren wat verder vd snaren af.

*je zou betere pickups kunnen proberen

Suc6!!

BassAgent
28 januari 2005, 12:15
Ik denk niet dat dat een heel goed idee is, want dan komt je b-snaar vet strak te staan, grotere kans op knappen. je moet gewoon een dikkere e-snaar erop pleuren denk ik.

R.van Ginneken
28 januari 2005, 12:39
O.K, 'tis te prebere

fred dons
28 januari 2005, 13:15
dit is een veel voorkomend probleem op strats, wat veel gitaristen doen (o.a. Eric Johnson) is een stukje been verlijmen in je zadel van je hoge
E, ik heb dat zelf ook bij een strat gedaan en je hoort gelijk akoustich al een harder, ronder geluid

als je lace sensors in je strat heb is het probleem nog erger, dan moet je in ieder geval (wanneer aanwezig) je tbx control helemaal naar rechts zetten