PDA

View Full Version : Engl Savage SE vraag



Thom TK
28 januari 2005, 11:58
test

Thom TK
28 januari 2005, 11:58
Ik zag ergens een Engl Savage SE staan, maar die had een blauw/donker grijs "frontje"...nou weet ik dat de nieuwe types iig een silveren frontje hebben.
Ik neem dus aan dat dit een oude is?

Zo ja....weet iemand dan hoe oud deze versterker is? (deze uitvoering dan)

pol
28 januari 2005, 12:01
Ik dacht dat al die Savage SE zo uitzagen, die met de zilveren voorkant is de Savage 120, niet ?

LordRiffenstein
28 januari 2005, 12:04
Ik zag ergens een Engl Savage SE staan, maar die had een blauw/donker grijs "frontje"...nou weet ik dat de nieuwe types iig een silveren frontje hebben.
Ik neem dus aan dat dit een oude is?

Zo ja....weet iemand dan hoe oud deze versterker is? (deze uitvoering dan)

Enkel de 20-25 allerlaatste die er gemaakt zijn hebben een zwart front met grijs logo, alle andere hebben die blauw/grijze kleur!

LordRiffenstein
28 januari 2005, 12:14
Ik dacht dat al die Savage SE zo uitzagen, die met de zilveren voorkant is de Savage 120, niet ?

Savage 120

http://www.lordriffenstein.com/images/Engl.jpg

Savage SE

http://www.lordriffenstein.com/images/Savage%20SE1.jpg

Savage SE van de laatste reeks:

http://www.lordriffenstein.com/images/Bruno.jpg

BLOK182
28 januari 2005, 12:22
Zeker weten? Ik zag die compleet zwarte Savage SE al zo'n 2 jaar terug tweedehands te koop staan. Vind het ovrigens wel de mooiste Engl 8-)

Josdevos
28 januari 2005, 12:30
Ha dat wist ik nog niet.
Theo (Rectifier) had toch een zwarte met zilveren front hé? Stond overlaatst te koop voor erg weinig...

Tis mijn favoriete ENGL, de 120 vinnek te bright en heeft net iets minder features, en na op de mini meeting de SE, PB en Savage SE naast elkaar gezet te heb was hij voor mij nog altijd mijn favoriet. Misschien ook omdat ik hem gewoon ben en door en door ken. Powerball klonk gewoon too much one trick pony, pure agressie, wel lekker, maar kon absoluut niet mellow klinken. De SE kreeg ik gewoon niet echt lekker. (Zal nog eens moeten testen, maar lukte me echt niet.) Ik vond de toppen op de pots van de SE trouwens maar cheap aanvoelen voor een amp van €3000.

Het leuke is dat de front erg hard van kleur wisselt.
De mijne is ook die blauwachtige maar het ziet er meestal gewoon donkergrijs uit...

http://users.pandora.be/josdevos/Gear/therig.jpg

LordRiffenstein
28 januari 2005, 12:46
Zeker weten? Ik zag die compleet zwarte Savage SE al zo'n 2 jaar terug tweedehands te koop staan. Vind het ovrigens wel de mooiste Engl 8-)

Die blauw/grijze uitvoering ziet er bijna zwart uit in een minder belichtte foto.

BLOK182
28 januari 2005, 13:41
Zeker weten? Ik zag die compleet zwarte Savage SE al zo'n 2 jaar terug tweedehands te koop staan. Vind het ovrigens wel de mooiste Engl 8-)

Die blauw/grijze uitvoering ziet er bijna zwart uit in een minder belichtte foto.
Ehm, ik zag em in het echt hoor :) Het was dezelfde SE als die Beyers nu goedkoop heeft.

LordRiffenstein
28 januari 2005, 14:48
Ehm, ik zag em in het echt hoor :) Het was dezelfde SE als die Beyers nu goedkoop heeft.

Ik heb mijn Savage SE in juli 2002 gekocht en het was toen een van de laatsten. Ik weet dat een tijdje daarna Engl nog een aantal zwarte gemaakt dus in principe kan het.

srv-man
28 januari 2005, 20:50
Ik heb mijn Savage SE in juli 2002 gekocht en het was toen een van de laatsten. Ik weet dat een tijdje daarna Engl nog een aantal zwarte gemaakt dus in principe kan het.

Volgens mij heb je hem in 2003 gekocht (want je had hem toch pas na de Diezel?) :wink:

LordRiffenstein
28 januari 2005, 21:01
Volgens mij heb je hem in 2003 gekocht (want je had hem toch pas na de Diezel?) :wink:

Nee ik had hem voor de Diezel weg was maar het was inderdaad juli 2003. :-D

srv-man
28 januari 2005, 21:13
Ha dat wist ik nog niet.
Theo (Rectifier) had toch een zwarte met zilveren front hé? Stond overlaatst te koop voor erg weinig...



:-D Ik neem aan dat je mij bedoelt, ik heb onlangs m'n Savage SE met zwart front (zat geen zilver aan hoor) verkocht. En, tja de prijs, het was één van de laatste en die zijn ook voor een sympathieke prijs verkocht, voeg daarbij dat ik hem zelf ook weer had overgenomen, dus waarom een hoge prijs vragen. Iedereen op gitaarmarkt wil al miljonair worden lijkt het wel met de vraagprijzen tegenwoordig. :-?

Wat mij betreft is de Savage SE één van de betere tops te koop zowel qua sound als functionaliteit! Maar ik vond hem toch net iets te smooth qua gain en ik miste een beetje druk in het laag. Ik heb even getwijfeld tussen mijn racksetje en deze top, maar.....enfin dat weet je nu wel.
Maar voor het geld koop je eigenlijk niet veel beters, is mijn mening.

Groeten, Theo

Josdevos
29 januari 2005, 09:18
Ha dat wist ik nog niet.
Theo (Rectifier) had toch een zwarte met zilveren front hé? Stond overlaatst te koop voor erg weinig...



:-D Ik neem aan dat je mij bedoelt, ik heb onlangs m'n Savage SE met zwart front (zat geen zilver aan hoor) verkocht. En, tja de prijs, het was één van de laatste en die zijn ook voor een sympathieke prijs verkocht, voeg daarbij dat ik hem zelf ook weer had overgenomen, dus waarom een hoge prijs vragen. Iedereen op gitaarmarkt wil al miljonair worden lijkt het wel met de vraagprijzen tegenwoordig. :-?

Wat mij betreft is de Savage SE één van de betere tops te koop zowel qua sound als functionaliteit! Maar ik vond hem toch net iets te smooth qua gain en ik miste een beetje druk in het laag. Ik heb even getwijfeld tussen mijn racksetje en deze top, maar.....enfin dat weet je nu wel.
Maar voor het geld koop je eigenlijk niet veel beters, is mijn mening.

Groeten, Theo


:roll: :lol: