PDA

View Full Version : tuner + g-major vraagje



davinci77
28 januari 2005, 11:44
Mijn setup bestaat o.a. uit een korg tuner en een G-major. Nou is het mogelijk om via het midi pedaal de uitgang te dempen zodat je, zonder de rest te storen, kan stemmen op de g-major.

Ik ga dus vanaf mijn gitaar naar de g-major en via de ene uitgang naar de korg tuner en via de andere uitgang naar de versterker. De tuner krijgt dus het signaal met effect uit de g-major, maar wat belangrijker is, is dat, als ik het uitgangs signaal demp de korg dus ook niets meer binnen krijgt.

Wat ik dus eigenlijk wil, is het uitgangs signaal dempen en toch kunnen stemmen met de korg tuner.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

D3nnis
28 januari 2005, 15:51
Wat ik gedaan heb met een soortgelijk probleem is het volgende:

G-major hangt in de effectsloop (die ik meestal parallel gebruik).

Ik heb 1 patch gemaakt waarbij de uitgang van de G-major gemute is. Als ik deze patch schakel met het midi pedaal, dan schakelt mijn versterker de effectsloop serieel, en door die output mute op de G-major hoor je dan dus niks door je speakers.

De Korg heb ik in de preamp out van de versterker gestopt.

De gitaar zit gewoon in de input van de versterker.

Ik weet niet welke mogelijkheden je precies hebt, maar dit werkt op zich best goed :)

davinci77
29 januari 2005, 09:46
dat is idd een idee. Heb alleen die mogelijkheid niet...

Wat ik ook wil vermijden is om met de gitaar eerst de tuner in te gaan... Ik vrees alleen dat dat de enige oplossing is...

davinci77
29 januari 2005, 09:47
dat is idd een idee. Heb alleen die mogelijkheid niet...

Wat ik ook wil vermijden is om met de gitaar eerst de tuner in te gaan... Ik vrees alleen dat dat de enige oplossing is...

D3nnis
29 januari 2005, 22:31
misschien zo'n lijn split boxje op de kop zien te tikken waarmee je je gitaarkabel split in 2 lijnen tussen welke je kan schakelen? Dus ofwel naar de G-major, ofwel naar de tuner?

Nocki
30 januari 2005, 22:05
ik heb een preset waarbij ik alles uitstuur naar rechts. en mn amp hangt aan links. dus geen signaal naar links maar wel naar rechts. en zo regel ik dat het signaal naar mn tuner toegaat.

NOcki

davinci77
2 maart 2005, 15:47
Heeft even geduurd, maar kom er niet uit op de manier die Nocki beschrijft. Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk, met een G-major...

Iemand nog een idee?

Nocki
4 maart 2005, 19:58
je hebt een panner. daarmee kan je het geluid een kan op sturen. links of rechts.

hiermee krijg ik dus op mijn mono setup alles in orde. ik speel dus gewoon altijd stereo. maarpa het gleuid dus naar links waar de tuner hangt en zodoende gene geluid naar rechts...

het is mogelijk...

Nocki

Nocki
4 maart 2005, 19:59
je hebt een panner. daarmee kan je het geluid een kan op sturen. links of rechts.

hiermee krijg ik dus op mijn mono setup alles in orde. ik speel dus gewoon altijd stereo. maarpa het gleuid dus naar links waar de tuner hangt en zodoende gene geluid naar rechts...

het is mogelijk...

Nocki

1959SLP
5 maart 2005, 14:28
Heeft die g-major geen dir. rec. out? Daar heb ik `m in zitten (zonder tonesuck).