PDA

View Full Version : Iemand van jullie wel es online besteld bij Musik-produktiv.



Raffel
26 juni 2002, 13:39
Ik wil daar namelijk een Lag 7-snaar gaan bestellen (snellere nek dan een universe :razz:)

Maar wil eerst even weten wat voor service enzo...

Kitaarhiero
26 juni 2002, 14:15
Ik heb er laatst iets besteld.

Het duurde 4 weken voordat ze het opstruurden, maar ze hadden het product waarschijnlijk niet op voorraad. dus verwacht dat het een tijdje duurt. Als de bestelling eenmaal is verstuurd (krijg je bericht over), dan heb je hem binnen 3-4 dagen.

dungekste
26 juni 2002, 14:23
Ik heb daar een aantal keren besteld en steeds met grote tevredenheid. De levering is snel (3 a 4 dagen) mits alle sop voorraad is. Het beste is om van te voren een keer te bellen (hebben een nederlands sprekende helpdesk) of te mailen.

Raffel
26 juni 2002, 14:41
ohw geweldig. Want je kunt dus op nachname bestellen, en dat is gewoon onder rembours of niet? Wil dat zeggen dat ik daluk 2 ruggen aan m'n postbode moet geven???

Dionyios
26 juni 2002, 14:56
Ja klopt, als je onder rembours koop moet je de postbode geld betalen.

Raffel
26 juni 2002, 16:17
ja dat weet ik. Maar is de betalingsmethode Nachname, vergelijkbaar met rembours?

Blijft toch een beetje maf, je halve bankrekening aan een kerel geven die bij je aan de deur komt.

Dionyios
26 juni 2002, 16:53
Ja maar dan krijg je wel hetgene wat je besteld heb ervoor terug. En als het goed is heb je zelf dat ding besteld wat bezorgd wordt, dus het is ook weer geen totale verrassing :razz:

Je kan ook vragen of de postbode dat pakje weer mee terug neemt, en dat je hem dan de volgende dag bij het postkantoor ophaalt (krijg je een bewijsbriefje). Dit gebeurt zowiezo als je niet thuis bent. En dan kan je in de tussentijd ff geld pinnen, en dus hoef je het geld ook niet in huiste hebben.

Of nachname hetzelfde is als rembours weet ik overigens niet.

Maar je zou ook met creditcard kunnen betalen he.

Raffel
26 juni 2002, 17:14
inderdaad dat kan, als ik die 1 had. Dan had ik ook al lang een Mesa Triaxis gekocht voor de helft van wat ie hier kost (online bestellen is meestal goedkoper, en zeker als het in het buitenland is)

Ik was namelijk niet van plan om 2500 euro voor een voorversterker te betalen.

sash
26 juni 2002, 18:11
Op 2002-06-26 17:14, schreef Raffel:

Ik was namelijk niet van plan om 2500 euro voor een voorversterker te betalen.


Dat zijn de meesten van ons niet van plan denk ik :grin:

dungekste
26 juni 2002, 19:11
Of nachname hetzelfde is als rembours weet ik overigens niet.



Ja Nachname is gewoon rembours. Let wel op; de ptt rekent voor buitenlandse rembours pakketten een bedrag van 24 EURO. Dit komt dus boven op het totale bedrag wat je moet afrekenen.

Overigens is het makkelijkst op gewoon per bank/giro overschrijving te betalen. Zeker nu vanaf 1 juli geen extra kosten betaald hoeven te worden mits het in Euro's is.

Brianmayrulezzz
26 juni 2002, 20:23
Ik was ook eerst van plan om de Burns Brian May bij Musicproductiv te bestellen, maar mijn leraar zei dat het niet slim is, als er iets fout mee is, ben je 'm echt lang kwijt en ze hebben niet zo'n goede service als de meeste winkels die bij je in de buurt liggen. Bovendien kun je bij de meeste winkels wel een beetje 'dreigen' en krijg je 'm misschien voor een vergelijkbare prijs mee :grin:

Succes ermee

zZoRgO
26 juni 2002, 21:00
wat betaal je dan zo als verzendingskosten om een gitaar te laten overkomen?

Raffel
27 juni 2002, 09:09
Tja maar alle winkels in NL zijn te lam om die gitaar voor mij te importeren schat ik. Ik heb trouwens ook een hekel aan alle muziekwinkels bij mij in de buurt. Service van nix.

Het is trouwens de vraag of je per bank/giro kan overschrijven naar Musik-produktiv. Weet iemand dat toevallig?

De verzendkosten boeien mij niet zoveel eigenlijk. Kan nooit heel hoog zijn.

nozem
27 juni 2002, 11:20
Ja maar is het wel slim om een gitaar ergens te bestellen waar je nog nooit op hebt gespeeld, zodalijk krijg je een slecht exemplaar en dan ben je mooi genaaid. Ik zal zelf in ieder geval nooit zoiets persoonlijks en duurs als een gitaar zomaar ergens bestellen. In een winkel weet je tenminste waar je je kostbare centen aan uitgeeft..

Dionyios
27 juni 2002, 11:53
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Als het nou een écht standaard-product is, zoals bijv. cd's of boeken, dan bestel ik die wel op internet, maar ik zou nooit een gitaar of versterker kopen zonder (meerdere keren) erop gespeeld te hebben.

En bovendien ben ik wél erg tevreden over de (redelijk) lokale muziekwinkel! T'is 25 min. met de auto, dus dat valt erg mee.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-06-27 11:54 ]</font>

philbee
27 juni 2002, 14:32
1e : Om iets van 2500 Euro te bestellen zonder er ff op gespeeld te hebben?
Lijkt me toch dat als je zelf geen auto hebt je voor dat bedrag wel iemand kunt charteren om mee te gaan. Anders betaal je ook rembours-verzend kosten die evenhoog zijn als de benzine ernaartoe en terug. Heb je dat ding ook meteen in handen.

2e : als je ooit iets aan het aanschafte apparaat krijgt, ga je dan voor reparatie/garantie naar een andere winkel? Zullen ze niet blij mee zijn, en je niet klantvriendelijke ff matsen, met prijs en service.

Is toch niet zo vanzelfsprekend, al is het goedkoper.

Pee
27 juni 2002, 15:01
je kunt toch in een andere winkel vragen of je die gitaar mag testen. je test hem grondig. maar je koopt hem daar niet, maar in musik produktiv.

je kunt dan altijd een plectrum meenemen om toch niet met lege handen naar huis te gaan

Raffel
27 juni 2002, 16:04
wie heeft er ooit gezegd dat ik die gitaar nog moet testen? Ik weet precies hoe hij klinkt, speelt en dergelijke, want ik heb er een tijdje geleden een in brussel bespeelt. En als er iets mee is stuur ik hem trug. dan sturen ze een ander exemplaar, want zij repareren die cht niet zelf

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 16:42
Op 2002-06-26 20:23, schreef Brianmayrulezzz:
en ze hebben niet zo'n goede service als de meeste winkels die bij je in de buurt liggen.
Succes ermee


niet zo'n goeie service als de winkels in de buurt...
slechtere service dan HUIGENS?
wow dan verdienen ze wel een prijs hoor want dat is dan toch wel knap

philbee
28 juni 2002, 12:17
ahaaa, dus ieder gitaar die uit een willekeurige produktie komt is het zelfde? Je test een hier en koopt hetzelfde type via internet bij musik produktiv, nou daar kom je dan nog wel achter.
Veel suc6, ik heb je niet gewaarschuwd.

plusminus
28 juni 2002, 13:10
Daar heeft philbee gelijk in ,alle gitaren klinken anders ookal komen ze na elkaar van de lijn.
Ik zou toch de gitaar willen horen die ik zou kopen en niet een vergelijkbare.

Raffel
28 juni 2002, 15:13
qua gitaar maakt het niet uit. Want LAG is heel precies met haar gitaren. Qua geluid heb je gelijk. Maar voor mij maakt het niet uit aangezien ik er EMG actieve pickups inzet zodra ik hem heb. En zoals velen weten, hoor je de klankkleur van de body niet terug in het geluid wanneer je actieve pickups gebruikt

Brianmayrulezzz
28 juni 2002, 20:35
Op 2002-06-27 16:42, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-06-26 20:23, schreef Brianmayrulezzz:
en ze hebben niet zo'n goede service als de meeste winkels die bij je in de buurt liggen.
Succes ermee


niet zo'n goeie service als de winkels in de buurt...
slechtere service dan HUIGENS?
wow dan verdienen ze wel een prijs hoor want dat is dan toch wel knap


IK bedoel de winkels die bij mij in de buurt liggen: EMI en Conijn muziek

N/a
11 december 2002, 12:11
Als je bij Music produktiv een goede gitaar wilt kopen, dan ga je toch gewoon langs en probeer je hem uit?
Ligt niet zo ver van de nl grens, bespaard je de verzend kosten en je kan hem meteen (en veilig) meenemen.

Voor info kijk op http://www.musik-produktiv.com/faq/nl.html

Kijk eerst ook eens naar andere winkels in NL/D/B, want ze echt niet altijd de goedkoopste!

Cheers,
-B

Raffel
11 december 2002, 15:45
wat een oud topic zeg, heb inmiddels al weer 2 gitaren gekocht :grin:

pimmetje
20 december 2002, 12:10
Ik zou nooit een gitaar zomaar online kopen om alle bovenstaande redenen... de berichten van Philbee vatten 't perfect samen, wat mij betreft.

Wel heb ik MAANDEN GELEDEN een doos Fender .012 snaren besteld. Die waren in Westland en omgeving niet meer te krijgen. Een aantal weken na bestelling toch maar 'ns geïnformeerd waar ze bleven en ik kreeg als antwoord dat die .012's niet meer door Fender geleverd zouden worden .... of ik een alternatief wilde.

Mijn antwoord was dat ik geen andere snaren wilde en dus de order annulleerde. Deze correspondentie was rond de 20e oktober.

Vandaag - 20 december, 2 maanden na annuleren en 3 maanden na bestellen - krijg ik plots een doos binnen van die stink-moffen.

Nu kijken of ze hun troep ook weer op komen halen... ik zit inmiddels al met een flinke voorraad .012 d'addario van een Britse snaren-site :grin: (leverden heel snel)

Ik bestel NOOIT meer iets bij MusikProduktiv !!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-12-20 12:12 ]</font>