PDA

View Full Version : Jackson Professional Series Dinky --> Stealth dus...



Wormaap
27 januari 2005, 17:26
Hey!
Toen ik vanmiddag even nieuwe snaartjes ging kopen kwam ik een oude Jackson 'Professional Series' Dinky tegen. 22 frets, Jackson Floyd kopie, offset bolletjesinlay, Jackson HSS elementen en non-reversed headstock. Deze gitaar had wel een behoorlijk afgeschuurd stuk. Nu heb ik erop gespeeld maar hij was zó slecht afgesteld dat ik er niks over kan zeggen.
Nu is de grote vraag: Is dit gitaartje de 250 die hij mocht opbrengen waard of niet?

Edit: Deze in het wit en met Jackson pickups IPV EMGs.
http://www.jcfonline.com/gallery/jack-strats-pics/jack-stealthpro-901985.jpg

Cubensis
27 januari 2005, 17:43
issie niet waard
*edit: tenminste, je had 2 van die series, professional en performer, weet niet welke nou precies de echt kutte was, de ander viel wel mee...

Wormaap
27 januari 2005, 17:44
Dus de verhalen over de oude Jacksons die kwalitatief erg kort in de buurt zaten van de USA gitaren gingen niet over deze Japanse serie? (Was meen ik wel de Professional lijn, en van de Charvel Model-gitaren is't duidelijk natuurlijk)

Fatal Fairytale
28 januari 2005, 11:35
de performerserie is zwaar bagger, maar de prof. serie is gewoon goed.
dus qua electronica en brug zou het geen hele slechte gitaar moeten zijn.




ff off-topic: valt het hier mensen ook op dat (2e hands) gitaren bij de gemiddelde muziekzaak ontzettend slecht zijn afgesteld? als in niet gestemd, niet geintoneerd, actie van een kilometer etc etc...

pol
28 januari 2005, 13:08
de professional reeks is vrij goed, performer iets minder.
Ze kunnen beide wel veel verbeterd worden door betere pickups.
Ik heb een performer rhoads met vaste brug gehad, die viel nog wel best mee, alleen dook de hals wat naar onder als je staande speelde, en de pickups hadden niet veel output maar klonken wel zuiver.
Compleet bagger zou ik het niet noemen, die hals en frets waren behoorlijk goed.
Die dinky is wel een prima gitaar als die goed afgesteld staat, ik denk wel dat die 250 euro waard is.

Swan
28 januari 2005, 13:15
Die op dat plaatje is n Stealth...
shortscale (24,75) en iets andere body dan n standaard dinky
wel erg lekkere dunne hals...n jaartje geleden stonden ze nieuw bij Standby voor iets van 550 euro

Wormaap
28 januari 2005, 18:54
Die op dat plaatje is n Stealth...
shortscale (24,75) en iets andere body dan n standaard dinky
wel erg lekkere dunne hals...n jaartje geleden stonden ze nieuw bij Standby voor iets van 550 euro
Die lijkt er IIG precies op qua inlays, aantal frets, plaats v.d. jack (erg opvallend) en controls. En ik weet 99% zeker dat er 'professional' op de kop stond. Was'ie bij Standby NOS of is het 'echt' een relatief nieuwe serie?

Swan
29 januari 2005, 13:01
nee t is zeker geen nieuwe serie...

maar iig lekker gitaartje....zou er wel 200 a 250 voor over hebben denk ik (als ie niet shortscale was)

Grave Fillé
29 januari 2005, 20:00
Hebben ze er nie zo een bij feedback?