PDA

View Full Version : wil p90's in mijn gibson V steken,welke mogelijkheden?



brunodb
27 januari 2005, 15:09
ik heb gezien dat p90 pickups kleiner zijn dan humbuckers.

wat zijn dan de mogelijkheden om dit toch te doen?

speciale kapjes errond ofzo om de plaats op te vullen?

en welke raden jullie aan? ik twijfel tussen seymour duncans of die van gibson zelf.

en wie weet er in belgië,liefst in oost-vlaanderen winkels of gitaarbouwers die die pups willen plaatsen?

bedankt al op voorhand!

pimmetje
27 januari 2005, 15:15
p94 = p90 in humformaat.

Ash ketchum
27 januari 2005, 15:18
Over de grootte hoef je je geen zorgen te maken, seymour duncan maakt ze ook in humbucker formaat. Als het echt niet anders kan en je gaat voor de gibson p-90's kan je een andere slagplaat er op zetten met p-90 sized gaten er in. Afhankelijk hoe de elementen er nu op zitten als ze met van die ringen er op zitten word het wel lastiger en kan je alleen voor humbucker sized p-90's gaan.

john.3001
27 januari 2005, 15:33
Gewoon, Seymour Duncan phatcats;

http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/PHATCAT-f083ee431651bd80ad8514bea279b623.JPG

hmm, deze foto valt wel erg 'phat' uit...

brunodb
27 januari 2005, 15:53
dankuwel al voor de reacties.

er is dus mogelijkheid voor p90's in humbucker formaat.
maar eigenlijk zie ik ze het liefst,uiterlijk dan,in p90 formaat.welke mogelijkheden zijn er dan om de holte te vullen of onzichtbaar te maken?

vind trouwens die p94 ni helemaal zelfde klinken als de p90 van gibson. klinkt precies iets heter.

op een duitse site kan je ze vergelijken:

http://www.planetguitar.net/index.php

daar kies je bij tests : amps und zubehör en dan gibson pickup testcenter

iam
27 januari 2005, 16:27
volgens mij zijn p90 toch groter (breder) dan humbuckers?

glacius
27 januari 2005, 16:36
ik heb zon p-94 en die past gewoon , speciaal voor humbucker formaat !
klinkt erug goed !!

brunodb
27 januari 2005, 17:35
klinkt die even vintage als de gewone P 90?want dat is wel waar ek zo een beetje naar op zoek ben.het is zeker niet voor metal te spelen.het is voor lenny kravitz achtige distortion sound,meer crunchachtig dus. of hendrix achtig

marc_o
27 januari 2005, 21:29
Tja, als je geen gaten op wilt laten vullen moet je wel naar de P-90's op humbuckerformaat, opvullen kan natuurlijk wel, maar dan moet het wel mooi/goed gedaan worden. Ik hoor goede berichten over de P-90's op dat formaat, maar moet bekennen ze zelf nog niet gehoord te hebben. Heb zelf p-90's en het zijn waanzinnige elementen, spreken meer dan humbuckers, vind ik dan toch. De mijne zijn van Seymour Duncan.

brunodb
28 januari 2005, 08:11
en in welke gitaar heb jij die zitten?

heb jij moeten laten opvullen?

marc_o
28 januari 2005, 10:23
en in welke gitaar heb jij die zitten?

heb jij moeten laten opvullen?


In een custom gebouwde telecaster van Zwier, zie mijn webshots, daar staat ie op de foto. Persoonlijk ben ik niet zo voor opvullen van gaten (alhoewel, of het moet een lekker wijf zijn, maar dat doe je doorgaans niet met kneedbaar hout :D )

Besef wel dat het allemaal wat meer ruis oppakt, maar je wordt beloond met een prachtig geluid.

Harry
28 januari 2005, 11:34
als ik me niet vergis is een p94 een (stacked) humbucker, en een p90 enkelspoels. Niet helemaal te vergelijken dus.

brunodb
28 januari 2005, 14:02
wat is een stacked humbucker?

en ik denk dat een p94 wel een enkelspoels is hoor

Harry
28 januari 2005, 14:23
dat wil zeggen dat de spoelen boven elkaar liggen in plaats van naast elkaar.






edit; ik ben in de war met de p100, dat is een humbucker met p90 uiterlijk.