PDA

View Full Version : loadbox + ENGL Screamer of modeling ?



Toffe gozer
27 januari 2005, 14:32
Ik ben in het bezit van een Screamer 50 W , en ie krijg ik natuurlijk nooit een goede sound uit op kamernivo dus ik zal er een loadbox voor moeten zetten.

Is dit verstandig of kan ik beter voor modeling gaan , dus mijn dillema is:
Wat is beter een laodbox in combinatie met mijn Screamer of modeling ?


Alvast bedankt :)

Baker
27 januari 2005, 17:41
zucht :cry:

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat buizen amps en modeling twee dingen zijn. Het 1 heeft voor en nadelen en de ander ook...
Appels en peren zeg maar.



Maar goed,
Ik vind dat voor thuis modeling beter is.

AART
27 januari 2005, 21:21
loadbox is goekoper

BLOK182
27 januari 2005, 22:49
Wat heeft iedereen toch met buizenamps op slaapkamervolume, zetten jullie ze zooooo zacht dan? Ik bedoel, ik krijg uit al mun tube amps tot nu ook gewoon een goeie sound uit lager volume, heb nu ook een Engl (Powerball) en die klinkt ook laag volume ook goed, die Screamer zal dat denk ik ook wel doen. Ik zou gewoon voor de Screamer gaan, en loadboxes, das voor als je cleane sound echt op volume wilt cranken of een amp als een Marshall 1959SLP over zijn nek wilt krijgen (zonder doof te worden).

Thom TK
27 januari 2005, 23:00
Precies, ik heb een Powerball gebrobeerd (jahaaaaaa, nou nou)...maar anyway, dat ding klonk gewoon megagoed op normaal niveau.
Die kerel van de gitaarwinkel zette hem trouwens ook even open, terwijl ik recht voor de speaker stond....toen sprongen me de tranen wel in de ogen :-D

BartL
28 januari 2005, 00:04
Koop een modeling...en dan verkoop je die screamer aan mij :lol:

NeeraDJ
28 januari 2005, 09:17
Wat heeft iedereen toch met buizenamps op slaapkamervolume, zetten jullie ze zooooo zacht dan? Ik bedoel, ik krijg uit al mun tube amps tot nu ook gewoon een goeie sound uit lager volume, heb nu ook een Engl (Powerball) en die klinkt ook laag volume ook goed
+1, ik heb nog geen buren horen klagen iig :)

Izegrim
28 januari 2005, 10:19
Ja en dan is er nog zoiets als 'normaal nivo' overdag is niet hetzelfde als 's nachts. Zoiets als wat voor de buren tolereerbaar is overdag en 's nachts willen ze liever niets horen. Dan gaat bij mij de koptelefoon op... 11! :-D

andoni
28 januari 2005, 10:25
Ik begrijp het ook niet goed, een moderne buizenbak als een Screamer (die wel aardig kan scheuren) is toch perfect bruikbaar op kamervolume? Mijn DSL 100 door een 4 x 12 is goed bruikbaar op mijn kamer. Zelfs bruikbaarder dan mijn Line6 Spider die ik voordien had. Dit omdat de Spider een logaritmische volumeknop had die op laag volume erg lastig af te regelen was, de Marshall heeft een lineaire volumeknop die zorgt dat elke millimeter een klein beetje verschil in volume maakt. Buren hebben er geen last van en mijn huisgenoten horen mij spelen als ik volume op 1 staan heb, als het stiller moet zet ik hem op 0.75 of zo (klinkt wel iets fuzzier de scheur dan, moet ik toegeven).

avalanche
28 januari 2005, 10:43
Sja, ik speel ook met men powerball in men slaapkamer en ik vind hem nog altijd goed klinken. En als je je versterker echt zo stil zet dat je speakers nauwelijks moeten werken, dan klinkt elke versterker nergens naar, eender of het nu lampen of modelling is...

Anders Destium
28 januari 2005, 11:21
Ik woon in een studentenhuis en heb met mijn 5150 geen problemen (tolerante huisgenoten, dat helpt natuurlijk ook :lol: ).

>Toffe Gozer

Ik zou voor een powerbreak gaan als het echt een probleem is, dan offer je tenminste niet de sound op van je versterker :wink:

Toffe gozer
28 januari 2005, 12:29
Jongens bedankt voor de feedback ,bij het soleren hou ik toch een "doffe"toon mischien dat het aan mijn versterker ligt , mischien een buizen probleem ik zal er een keertje na laten kijken.

Edit: dit fuckforum ook, je tekst aanpassen werkt voor geen meter :evil:

andoni
28 januari 2005, 13:28
Als je met dat doffe bedoelt dat je minder sustain hebt, moet je eens proberen een boost pedaaltje (Boss SD-1, Tubescreamer...) te gebruiken. Heeft bij mij geholpen om op laag volume toch wat meer sustain te krijgen wat makkelijker soleert :)

BLOK182
28 januari 2005, 13:35
Zet anders je channelvolume wat lager en de master wat hoger!

Toffe gozer
28 januari 2005, 14:03
bedankt voor de tips jongens ik zal het proberen :)

Anders Destium
28 januari 2005, 15:21
als je er snel genoeg bij bent kun je een bericht editen door het eigenlijke bericht te verwijderen en je veranderde versie dan als nieuw bericht te plaatsen, maar er wordt aan gewerkt...

Ik herken het probleem wel van het doffe geluid (had ik met mijn Koch veel last van op lagere volumes en als ik de rythmdemper aan had staan), het leek er op alsof de hoge tonen werden afgeknepen. En de enige remedie was: meer volume :wink: Met een loadbox denk ik dat je het probleem grotendeels zou kunnen oplossen, al heb ik gevoelsmatig het idee dat je toch iets dynamiek verliest met zo'n apparaat.

Nifter
28 januari 2005, 16:57
OF je plugt een footswitch in (Z-5 of any stereo footswitch), voor het VLS volume...het B volume is namelijk het volume wat je op de voorkant instelt, het A volume is een percentage daarvan, in te stellen met de pot op de achterkant. Instant huiskamervolume.

Cheers

Anders Destium
28 januari 2005, 23:34
>Nifter

Dat zit bij Kochs al ingebouwd (rythm/lead en een pot aan de achterkant, je kunt switchen via footswitch), maar op rythm mis je wat dynamiek en treble maar het volume is inderdaad lager :)

Nifter
31 januari 2005, 09:33
Eh...ja, en bij een Screamer dus ook (het is een functie van de versterker, niet van de footswitch, een gewone stereo footswitch werkt ook).

Cheers!

bloempot
31 januari 2005, 18:05
als je die amp durft verkopen voor een modeling amp kom ik je persoonlijk tegenhouden :razz: je mag gerust zijn die amp op laag volume klinkt beter dan modeling, en mss word ik nu neergeschoten maar ik spreek uit eigen ervaring ik heb hier zelf een 75watt spider2 staan

BLOK182
31 januari 2005, 18:12
Volgens mij is het effect van een powersoak ook niezo daverend bij moderne amps, in vergelijking tot de amp zelf op laag volume. Voor amps als ouwe Marshall die je flink wilt cranken zonder ècht doof te worden, dan zal het een ideaal ding zijn, maar volgens mij is dat geld voor slaapkamervolume met moderne amp beetje zonde geld...

Toffe gozer
31 januari 2005, 19:32
Ik zie toch maar af van het kopen van een loadbox , is trouwens niet eens te koop hier in de plaatselijke muziekwinkel, moeten ze eerst bestellen nou laat dan maar, ik wil dan wel een paar verschillende boxen uitproberen, want ze zijn nog al prijzig.

Ik speel puur gewoon gitaar -versterker zonder effecten , ik zal in het weekend wel een tube-screamer uitproberen zoals aanbevolen door andoni.
Ook heb ik zoals BLOK182 vertelde,de verhouding master/volume aangepast en hij klinkt al een stuk helderder (raar woord) maar nog niet genoeg na mijn mening .

Al begrijp ik de tip van nifter niet helemaal ik heb 2potmeters aan de achterkant één voor de fx- loop en één voor de line out ,hoe moet ik dan daar de volume mee regelen ? Ik gebruik gewoon niet de boost op mijn Z-5 footswitch dat is toch hetzelfde? Of bedoelde je dat ook?

Alvast bedankt

Nifter
1 februari 2005, 14:32
18 V.L.S. Ratio: Use this potentiometer to determine the balance between the two master volume
levels. We deliberately left the knob off this pot, but you can rotate the shaft to dial in the desired
preset. If you're operating the amp without a footswitch, "Master Hi" (high-volume mode) is active
and this pot is disabled. You can switch between the Lo and Hi Master volume levels via a standard
dual footswitch connected to Jack 21 (or via the MIDI Switcher) or the Custom Footswitch
connected to Jack 19. Turn the pot's shaft clockwise to turn up the "Master Lo" level.

http://www.engl-amps.com/engl-amps/manuals/aktuell/E330-II-om.pdf

Waarschijnlijk heb je de Screamer I, daar zat het nog niet op geloof ik.

Toffe gozer
1 februari 2005, 17:37
Yep , ik heb de Screamer 1 daar zit ie dus helaas niet op maar in ieder geval bedankt voor je reply's Nifter :)

deloosem
1 februari 2005, 17:50
Ik heb een Peavey JSX 120 WATT... S'avonds als het stil moet zijn doe ik het zo...


JSX -> Palmer PGA-04 speaker sim(heeft 8 ohm loadbox) -> Lexicon MPX-110(om het leuker te doen klinken) -> Mixer - > Headphones

Niemand last van mij en ik heb een zeer goeie sound...