PDA

View Full Version : Mijn CD komt 12 februari uit! MP3-tjes!



Picker
27 januari 2005, 14:00
De mastering studio liet me weten dat mijn debuut CD 12 februari uit de fabriek komt! Er viel zoveel spanning van me af dat ik direct een griep opliep (bibber, snirf).

Maar wel een lekker gevoel dat er nu niets meer te doen valt, behalve wachten. Wie te nieuwsgierig is om ook te wachten kan alvast wat voorproefjes horen op www.peghead.nl.

Picker.

iam
27 januari 2005, 14:01
kunnen we via dit forum bestellen of moeten we dat via je site doen, via jou persoonlijk?

edit: sorry staat allemaal op de site :oops:

iam
27 januari 2005, 14:03
wat echter wel handig zou zijn, is een internationaal rekeningnummer (IBAN en BIC nr)
als wij belgen eentje kunnen kopen tenminste? :oops:
edit: ik lees op je site dat international distribution binnekort pas komt :(

ReinoutV
27 januari 2005, 15:44
Klinkt leuk ja! De link naar je laatste nummer (http://www.peghad.nl/Jantine.mp3) klopt niet. Er moet nog een e in peghead.

ResNovae
27 januari 2005, 16:09
dubbelpost

ResNovae
27 januari 2005, 16:10
Volgens mij ga je een hele kluif beleven aan dat signeren Eltjo! :wink:

Is niet helemaal mijn muziek, maar ik denk dat ik er toch wel een koop.

Is je Maton ook te horen?

Picker
27 januari 2005, 16:39
Volgens mij ga je een hele kluif beleven aan dat signeren Eltjo! :wink:

Is niet helemaal mijn muziek, maar ik denk dat ik er toch wel een koop.

Is je Maton ook te horen?

> Is niet helemaal mijn muziek
Klopt. Het is MIJN muziek! :wink:

Jazeker is mijn Maton te horen. Ik heb die Maton zelfs speciaal gekocht om Lutrell mee te spelen!

En als je besluit er eentje te kopen zal ik hem extra mooi voor je signeren!

MonkeyFace
27 januari 2005, 21:11
/me doet NU een mailtje naar Apple dat dit in de Nederlandse iTunes Music Store opgenomen moet worden :P

Ik ben niet zo cd-achtig, maar deze ga ik wel kopen :)

guit@rpl@yer
28 januari 2005, 09:16
Hoi Eltjo

Proficiat met jouw debuutalbum. Ik heb zojuist de tunes beluisterd. Grote klasse.
Ik ga er een in de voorverkoop bestellen, goed voor de werkverschaffing (het persoonlijk signeren) :razz:

ResNovae
28 januari 2005, 10:18
En als je besluit er eentje te kopen zal ik hem extra mooi voor je signeren!

Daar houd ik je dan aan, want heb zojuist besteld/betaald!

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groet,

Erik

AcousticFreak
28 januari 2005, 19:41
onwijs lekkere feel!

reken ook maar op mijn 12 duiten :wink:

VHsologitarist
29 januari 2005, 03:17
tja... mag misschien leuke muziek zijn, vind je additude een beetje te kapsones ;) das MIJN mening!!

8-)

no hard feelings

greetz

Picker
29 januari 2005, 11:18
tja... mag misschien leuke muziek zijn, vind je additude een beetje te kapsones ;) das MIJN mening!!

8-)

no hard feelings

greetz

Hahaha! :-D

Volgens mij heb je die tekst op peghead.nl gelezen? Ik lach me rot.

Daar hebben we nu net uitgebreide discussies over. Volgens de experts moet dat zo, maar je zal mij dat verhaal nooit horen herhalen.

Attitude is en blijft moeilijk voor iedereen, maar om te laten zien dat er voor mijn attitude misschien nog hoop is krijg je van mij een gratis CD aangeboden voor je eerlijkheid!

Als je dat wilt stuur dan even een mailtje naar Picker-apestaart-planet-punt-nl met je postadres en dan zal ik er voor zorgen dat je bij de eerste (on?)gelukkigen hoort die er eentje ontvangt.

Groetjes,

Eltjo.

P.S. misschien staat www.eltjohaselhoff.com je meer aan? Daar ga ik 100% over de inhoud. Komt ook gratis MP3 spul (volledige tracks en gratis tablatuur, naast de lessen natuurlijk die ik binnenkort hoop af te ronden. Dat is toch een prachtattitude?

(Of is het nou weer een slechte attitude om te zeggen dat het een goede attitude is? Pfff... ingewikkeld hoor :wink: )

AcousticFreak
29 januari 2005, 11:42
nou, dan vind ik je additude ook kapsones! :lol:

Picker
29 januari 2005, 13:20
nou, dan vind ik je additude ook kapsones! :lol:

Tja, daar heb je het gedonder in de glazen al... DISCRIMINATIE! :wink:

Troost je maar met de gedachte dat door mijn inzet en oneindige goedheid (kapsones! :D ) de CD tijdelijk met 4 euro korting aangeschaft kan worden door alle leden van dit forum...

En dat gaat allemaal keihard van mijn povere royalties af, dus eigenlijk ben ik ook nog heel zielig! :razz:

belg
29 januari 2005, 15:26
is er in Nederland eigenlijk voldoende afzet voor acoustisch gitaarwerk??
Maw. ga je nog wat verdienen ook??

Picker
29 januari 2005, 18:31
is er in Nederland eigenlijk voldoende afzet voor acoustisch gitaarwerk??
Maw. ga je nog wat verdienen ook??

Ik hoop dat ik genoeg ga verdienen om die Maton af te kunnen betalen... :razz:

Vooralsnog heeft deze grap me alleen nog maar klauwen met geld gekost. Alleen de snaren al! Elke opname minstens vijf keer ingespeeld (hee, ik ben Tommy niet...!), voor iedere opname snaren wisselen, altijd de duurste snaren natuurlijk, studiokosten, mannetjes betalen die aan de knoppen draaien, mastering engineer, twee nieuwe gitaren, hoesontwerp, BUMA/STEMRA rechten...

Tel daar bij op dat de meeste mensen in een doorsnee publiek niet van mijn muziek houden (en ik uit principe weiger om mijn stijl aan te passen om meer in de smaak te vallen!) , nou dan weet je wel hoe laat het is.

Maar gelukkig heb ik een goeie baan, dus het zal me allemaal een worst wezen! Of, zoals Cicero zou hebben gezegd: "Mihi erit botulus." Ik heb eindelijk een CD gemaakt, en dat voelt erg lekker kan ik je garanderen!

Het is overigens wel de bedoeling dat de verkoop straks wereldwijd gaat. Maar daar komt e.e.a. bij kijken dus dat besteed ik allemaal uit, ik heb daar geen tijd voor en geen zin in. Ik speel liever gitaar.

Picker.

iam
29 januari 2005, 23:35
is er in Nederland eigenlijk voldoende afzet voor acoustisch gitaarwerk??
Maw. ga je nog wat verdienen ook??

Ik hoop dat ik genoeg ga verdienen om die Maton af te kunnen betalen... :razz:

Vooralsnog heeft deze grap me alleen nog maar klauwen met geld gekost. Alleen de snaren al! Elke opname minstens vijf keer ingespeeld (hee, ik ben Tommy niet...!), voor iedere opname snaren wisselen, altijd de duurste snaren natuurlijk, studiokosten, mannetjes betalen die aan de knoppen draaien, mastering engineer, twee nieuwe gitaren, hoesontwerp, BUMA/STEMRA rechten...

Tel daar bij op dat de meeste mensen in een doorsnee publiek niet van mijn muziek houden (en ik uit principe weiger om mijn stijl aan te passen om meer in de smaak te vallen!) , nou dan weet je wel hoe laat het is.

Maar gelukkig heb ik een goeie baan, dus het zal me allemaal een worst wezen! Of, zoals Cicero zou hebben gezegd: "Mihi erit botulus." Ik heb eindelijk een CD gemaakt, en dat voelt erg lekker kan ik je garanderen!

Het is overigens wel de bedoeling dat de verkoop straks wereldwijd gaat. Maar daar komt e.e.a. bij kijken dus dat besteed ik allemaal uit, ik heb daar geen tijd voor en geen zin in. Ik speel liever gitaar.

Picker.

kunnen wij belgen ook aan een getekend exemplaar tegen voordelige prijs geraken?

Picker
30 januari 2005, 00:17
kunnen wij belgen ook aan een getekend exemplaar tegen voordelige prijs geraken?

BELGEN???
Zeg, wel realistisch blijven hè!

:wink:

Wat mij betreft mag de hele wereld meeprofiteren, dus zelfs Belgen! Ze hebben op peghead.nl de internationale bankcodes erbij gezet, dus je zou zonder probleem mee mogen doen. Ik zal eens vragen hoe dat zit met verzendkosten maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel uitmaakt voor Nederland of België.

Overigens, weet jij waarom in België alle pillen uit de handel genomen zijn indien op de bijsluiter stond: "Uitsluitend voor oraal gebruik?'"

OMDAT DE HUISARTSEN HET ZO DRUK KREGEN MET PILLETJES UIT OREN HALEN!!! :dance: :seriousf:

(Oeps, die CD kan ik nu wel schudden bij jou. Maar we hebben tenminste wel gelachen... ;-))

Azrael
30 januari 2005, 00:20
Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha! :roll:

AcousticFreak
30 januari 2005, 02:29
Tel daar bij op dat de meeste mensen in een doorsnee publiek niet van mijn muziek houden (en ik uit principe weiger om mijn stijl aan te passen om meer in de smaak te vallen!) , nou dan weet je wel hoe laat het is.


en zo hoort het!!!!

VHsologitarist
30 januari 2005, 05:47
hey picker,

heel sympathieke reactie die ik totaal niet verwacht had van je ;)

Wist niet dat er zo'n filosofische stelling achter zat.

Nah dan zal ik cker een mailtje sturen.

greetz



p.s. Als ik samen met broer (Gebroeders brouwer) een cdtje opneem krijg je m ook gratis van me... en zal je een van de eerste zijn ;)


Je additude is oke ;) kwam alleen eerst anders over

JanB
30 januari 2005, 14:40
shit shit shit

En wij sukkels posten onze nummers gewoon gratis bij sounds......

Dom dom dom

Picker
30 januari 2005, 15:27
shit shit shit

En wij sukkels posten onze nummers gewoon gratis bij sounds......

Dom dom dom

Grapjurk. :)

Nou, dan ben ik ook regelmatig een sukkel geweest hoor! Maar om een serieus antwoord te geven (valt voor mij doorgaans niet mee):

Onderschat niet hoeveel werk het is, zo'n CD-tje maken. Ik dacht eerst ook, doe ik effe. Niet dus. Ik stond afgelopen half jaar regelmatig (bijna) op het punt het bijltje er bij neer te gooien, met zo'n huilerig wanhoopsgevoel, misschien ken je dat wel.

Grootste probleem denk ik dat ik geen full-time gitarist ben en dus weinig tijd had. Binnen die tijd had ik dan een totaal andere mindset nodig dan voor mijn dagelijkse werkzaamheden. Maar eer je echt op dreef bent en de 'groove' weer te pakken hebt, is de tijd vaak al weer om. Of het wordt erg laat, terwijl je de volgende ochtend vroeg weer in het pak moet om een lastige klant te woord te staan op je werk.

Anderzijds is solo acoustisch gitaar opnemen zo ongeveer het moeilijkste wat je kunt doen. Dat zeiden ze meteen al tegen me, en ik geloofde het eerst niet, maar nu wel, en hoe! Als je gitaar speelt met een band, luistert het allemaal veel minder nauw. Zowel je eigen spel als het opnamegeluid. Maar zit je daar in je eentje, dan telt iedere aanslag, ieder bijgeluidje, iedere toon, en vooral de algehele sound die heel lastig goed te krijgen is. Twee dure microfoons voor je gitaar zetten werkt echt niet!

De oplossing daarvoor zijn van technische aard, en als je bent zoals ik, wil je daar zelf ook over meedenken. Dus moet je enerzijds puur emotioneel, op je gevoel werken (om gitaar te spelen) maar tegelijkertijd keihard technisch/analytisch ook je hoofd erbij houden. Om dat tegelijkertijd te doen, was voor mij waanzinnig moeilijk, zeker als het ook nog eens (noodgedwongen) diep in de nacht moet als je omvalt van de slaap.

En dan kost zo'n grap je ook nog eens een enorme bom duiten!

Een soundje posten vind ik een stuk makkelijker hoor! Maar dat snapte je natuurlijk wel... :wink:

JanB
30 januari 2005, 15:44
Het zal best allemaal heel moeilijk voor je geweest zijn enzo, ik neem dat meteen van je aan. Ik vind alleen dat je commerciele activiteiten (en dat is het terug verdienen van je Maton) niet via dit forum moet ontplooien. Is naar mijn mening in tegenspraak met de geest van dit soort Internet forums, waar belangenloosheid voorop staat.

Jan

JanB
30 januari 2005, 15:45
Het zal best allemaal heel moeilijk voor je geweest zijn enzo, ik neem dat meteen van je aan. Ik vind alleen dat je commerciele activiteiten (en dat is het terug verdienen van je Maton) niet via dit forum moet ontplooien. Is naar mijn mening in tegenspraak met de geest van dit soort Internet forums, waar belangenloosheid voorop staat.

Jan

Picker
30 januari 2005, 16:13
Het zal best allemaal heel moeilijk voor je geweest zijn enzo, ik neem dat meteen van je aan. Ik vind alleen dat je commerciele activiteiten (en dat is het terug verdienen van je Maton) niet via dit forum moet ontplooien. Is naar mijn mening in tegenspraak met de geest van dit soort Internet forums, waar belangenloosheid voorop staat.

Jan

Ja hee zeg,

Ik zit al een jaar op dit forum, me dunkt dat ik toch echt wel hier mijn bijdage heb geleverd, en nu zou ik niet eens mogen zeggen dat ik een CD heb gemaakt? Van welke planeet kom jij?

En mijn Maton is overigens allang afbetaald. :wink:

Picker.

iam
30 januari 2005, 16:15
Het zal best allemaal heel moeilijk voor je geweest zijn enzo, ik neem dat meteen van je aan. Ik vind alleen dat je commerciele activiteiten (en dat is het terug verdienen van je Maton) niet via dit forum moet ontplooien. Is naar mijn mening in tegenspraak met de geest van dit soort Internet forums, waar belangenloosheid voorop staat.

Jan

Ja hee zeg,

Ik zit al een jaar op dit forum, me dunkt dat ik toch echt wel hier mijn bijdage heb geleverd, en nu zou ik niet eens mogen zeggen dat ik een CD heb gemaakt?

Van welke planeet kom jij?

En mijn Maton is overigens allang afbetaald. :wink:

Picker.

+1

belg
30 januari 2005, 16:50
Niemand dwingt hier iemand om die CD van picker te kopen. Hij komt zelfs niet met een verkoopverhaal. Geeft alleen aan dat die cd er is met een klein duwtje richting dat peghead... Dat moet kunnen vind ik.
Echt reclame maken is idd not done op internetforums, maar dat gebeurt hier dus echt niet.

JanB
30 januari 2005, 17:13
Dit is nou niet bepaald het eerste bericht over de bewuste CD.
Maar goed, meningen kunnen verschillen. Het zij zo.

Jan

Floris1984
30 januari 2005, 17:28
Ik ervaar het ook helemaal niet als storend. Ik heb juist meer het idee dat Picker moeite voor ons doet dan andersom.
Ik ervaar het als dat Picker dit alles doet uit liefde voor de gitaar en alles daar omheen, dan om er zelf van te profiteren.
Logisch ook dat als je zo'n project achter de rug hebt, je het dan wil delen met mensen op een forum waar je veel actief bent...

Buzz
30 januari 2005, 22:10
Heren, heren toch....! Ineens een hoop discussie rond iemand die een CD maakt?
Ik proef hier en daar toch geen jaloers vlammetje? 8-)

Mienmachine
31 januari 2005, 11:33
"commerciele activiteiten" ?

tsja die hebben jullie natuurlijk niet in Grunningen, vandaar dat er geen hond wil wonen.

Laat die jongen lekker zijn cd promoten, 'nou en' als hij er wat mee verdient, kan hij nog wat gitaren kopen en daar zijn de oprichters van Gitaarnet wel blij mee want die worden gesponserd door oa gitaar handelaren.
:wink:

AcousticFreak
31 januari 2005, 14:13
Heren, heren toch....! Ineens een hoop discussie rond iemand die een CD maakt?
Ik proef hier en daar toch geen jaloers vlammetje? 8-)

Misschien wel een kampvuur :razz:

belg
31 januari 2005, 16:24
Ik denk dat mr. picker heel goed gitaar kan spelen, en dat hij om die reden een CD heeft kunnen maken... Hoe meer hij zich met dit forum bemoeit, hoe fijner ik dat vind. Daar leer ik misschien nog wat van. Mocht er arrogantie in het spel komen, zal dat door ettelijke posters hier echt wel ad kaak gesteld worden.

seeyousoon
9 februari 2005, 23:58
Ik als beginnend gitarist (en forummer), vind het echt te gek dat Picker laat horen wat hij gemaakt heeft.
Dat toont ook aan dat veel mensen (hij is lang niet de enige natuurlijk) weten waar ze het over hebben en daar kan IK persoonlijk nog veel van leren.

Respect!

ResNovae
12 februari 2005, 18:02
Het is vandaag de 12e dus laat die CD maar komen Eltjo!

Oh ja...Bij deze dan officieel: Gefeliciteerd met je eerste (maar waarschijnlijk niet laatste) release!

Recensie komt eraan zodra ik hem binnen heb. :wink:

Groet,

Erik

Picker
13 februari 2005, 00:05
Bedankt Erik! En je hebt gelijk - de voorbereidingen voor nummer twee zijn al begonnen! Maar het zal nog wel minstens een jaar duren eer je daar meer van hoort.

Eerst het tab-boek maken! Komt waarschijnlijk in April uit.

Harald
14 februari 2005, 16:51
Gefeliciteerd met je cd! Ben benieuwd naar het resultaat.

Kom je hem op 24 april presenteren op het volgende open podium/gitaarnetmeeting in Apeldoorn?

Picker
15 februari 2005, 19:01
Gefeliciteerd met je cd! Ben benieuwd naar het resultaat.

Kom je hem op 24 april presenteren op het volgende open podium/gitaarnetmeeting in Apeldoorn?

Yes. Reken daar maar op!

AcousticFreak
17 februari 2005, 12:11
Ik heb um binnen! WAUW! :D

Ik moet echt ook eens zo zuiver op leren nemen :)

chris c
17 februari 2005, 13:25
Gefeliciteerd, picker. Een hele prestatie : eigen nummers componeren, foutloos spelen en goed opnemen. Weinigen doen het je na. Solo fingerstyle is zo verrekt moeilijk. Ik ben zelf begonnen met amateuristische demo-opnames. Nummers die ik foutloos dacht te kunnen spelen bleken helemaal nog niet in orde ! En dan heb ik het niet eens over de klankkwaliteit. Welke gitaren heb je gebruikt ?

AcousticFreak
17 februari 2005, 18:15
Ik heb um nu al een paar keer gedraaid.. vind het 11e nummer zo mooi.. Pingu :) En natuurlijk het Disney Tumbo stukje :lol:

Ik zal het je in dit leven niet na kunnen doen. Veel te perfectionistisch en rommelig om iets goed op te kunnen nemen zonder fouten

respect!!

Picker
18 februari 2005, 00:31
Bedankt jongens! Overigens - als je bepaalde nummers leuk vindt stuur dan even een berichtje vanaf de website, want van de twee meest populaire nummers worden MP3s en volledige tab (!) op de site gezet! Meest stemmen gelden!

Eltjo.

SaferSephy
18 februari 2005, 01:01
torrent plz


haha just kidding ;)

guit@rpl@yer
18 februari 2005, 18:01
Ik heb de cd vandaag ontvangen. Ik heb hem reeds twee keer gedraaid: grote klasse. :o
Ik heb niet de illusie dit ook te kunnen spelen, maar het motiveert me wel om te blijven oefenen.
Als de tabs op de website worden geplaatst ga ik in elk geval proberen de nummers in te studeren.

Picker
8 maart 2005, 19:31
Pardon my ignorance... Torrent?

Mattia
9 maart 2005, 09:34
Torrent = BitTorrent. Wordt gebruikt om films, muziek, TV series en software uit te wisselen, tegenwordig. Of dat nou voor eigen gebruik illegaal is, daar ben ik nog niet uit. Ik hoor er alleen BREIN over, en die vertrouw ik voor geen meter...

SaferSephy
9 maart 2005, 12:29
haha dat was een geintje Picker.

Torrent is zoals Mattia een filesharing program dat veelal gebruikt wordt voor illegale toestanden :p

Ik ga je CD zo snel mogelijk bestellen...moet alleen ff wachten totdat ik weer geld heb...gister is Endless Road binnengekomen (geWELdig) en over 2,5 krijg ik de Up Close DVD binnen.

Tja leven van een arm studentje he

Picker
9 maart 2005, 18:46
Sorry, soms ben ik een beetje dom.

Maar voor Torrent geen angst! Ieder van mijn CDs heeft een uniek watermark op ieder nummer, geintegreerd door de muziek heen. Niet hoorbaar, wel meetbaar. De website heeft een overzicht van alle kopers, dus iedere illegale kopie kan direct op de oorspronkelijke koper getraceerd worden.

Laat ze maar komen, de CD-piraten, hiiaargghhhgnagnagna (Satanisch geschater...). :evil: :-D

JanB
10 maart 2005, 10:06
Je schrijft identiek watermerk, maar je bedoelt een uniek watermerk?

Jan

chris c
10 maart 2005, 13:45
De website heeft een overzicht van alle kopers, dus iedere illegale kopie kan direct op de oorspronkelijke koper getraceerd worden
Ik begrijp dat je je werk wilt beschermen, maar die manier heeft iets engs. Wat als ik de CD aan iemand uitleen, schenk of doorverkoop, en die persoon voert daar allerlei illegale praktijken mee uit ? Krijg ik dan het gerecht over de vloer en moet ik dan gaan bewijzen dat ik het niet gedaan heb ? Bovendien hou ik principieel niet van het idee dat mijn naam ergens geregistreerd wordt als ik iets koop. Om zuiver commerciële redenen, tot daar aan toe, maar niet als stok achter de deur om mij later eventueel bij de kraag te kunnen vatten. Of heb ik het allemaal verkeerd begrepen ?

Picker
10 maart 2005, 15:43
:D

Maak je maar geen zorgen vriend. Ik kletste maar wat!

(Want als ik daar mee wacht tot 1 April trapt niemand er meer in...!)

chris c
10 maart 2005, 16:53
:-( :oops: :D :D :D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Picker
11 maart 2005, 08:17
Je schrijft identiek watermerk, maar je bedoelt een uniek watermerk?

Jan

Hoe kom je daar nu weer bij? Zo'n fout zou ik NOOOOIT maken!! Kijk maar in mijn post hierboven. :roll:

Brianmayrulezzz
11 maart 2005, 09:03
:D

Maak je maar geen zorgen vriend. Ik kletste maar wat!

(Want als ik daar mee wacht tot 1 April trapt niemand er meer in...!)

:D Philips is trouwens wel bezig met zo'n concept voor de DVD, maar dan niet met namen die opgeslagen worden...

Ej, jullie zijn trouwens Emmanuel kenners, wat vinden jullie zijn beste CD?

JanB
11 maart 2005, 09:23
Je schrijft identiek watermerk, maar je bedoelt een uniek watermerk?

Jan

Hoe kom je daar nu weer bij? Zo'n fout zou ik NOOOOIT maken!! Kijk maar in mijn post hierboven. :roll:

Ik zie het, zeker fout gelezen.. :wink:

:lp:

Harald
11 maart 2005, 13:11
Ej, jullie zijn trouwens Emmanuel kenners, wat vinden jullie zijn beste CD?

Qua akoestisch werk zijn Only en Endless Road allebei erg goed. Allebei hebben een aantal erg sterke stukken. Only heeft het meest indrukwekkende akoestisch gitaargeluid wat ik tot nu toe op cd heb gehoord, Endless Road klinkt ook erg goed, maar is wat directer qua soort opname.

Op Endless Road staan erg sterke uitvoeringen van Mona Lisa, Over The Rainbow en Windy and Warm. Vind met name Over The Rainbow een van de mooiste arrangementen die ik van hem ken. Endless Road staat bij mij net wat vaker op.

SaferSephy
11 maart 2005, 14:37
moeilijk te zeggen wat de betere CD is.

Only heeft wat meer ballad achtige dingen. Terwijl ik bij Endless Road (kan aan mij liggen hoor) ook wat meer "spaanse" invloeden hoor

Endless Road heb ik pas een week, dus die staat nu het meeste op :P

SaferSephy
11 maart 2005, 14:47
moeilijk te zeggen wat de betere CD is.

Only heeft wat meer ballad achtige dingen. Terwijl ik bij Endless Road (kan aan mij liggen hoor) ook wat meer "spaanse" invloeden hoor

Endless Road heb ik pas een week, dus die staat nu het meeste op :P