PDA

View Full Version : Ibanez Iceman



Hitpoint
24 september 2001, 21:15
Ik wil graag wat meer weten over de Ibanez Iceman (IC500). Het is volgens mij een rock gitaar, maar kan iemand mij nog iets meer vertellen over deze gitaar? En wat de prijs ongeveer is.

Thnxz

Ditmar
25 september 2001, 14:49
Het is een rock gitaar, met een errug lekkere nek (ietsje dikker dan de RG, maar toch erg lekker). De fretjes zijn ongeveer van de grote van een Gibson (misschien wat hoger, dat wel) en er zitten twee humbuckers in. Dat is basically de gitaar. Het is geen hi-tech ding, maar wel gewoon goed (vergelijk het met een Les Paul). Als je 'm wil proberen, moet je een keertje naar Kees Dee in Amersfoort, daar hebben ze 'm meestal wel op voorraad. De prijs is volgens mij zo'n 1700 pieken

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 14:33
als je dat soort modellen goed vindt, moet je eens naar jackson gitaren kijken. Die zien er erg kewl uit!

Noctiis
27 oktober 2001, 15:20
Jackson heeft kwa kwaliteit iets meer te bieden dan Ibanez. Dat is in ieder geval mijn mening.
Heb daarnet een proefritje gemaakt op de DXMG gitaar, en ik moet zeggen dat ik zelden (in die prijsklasse) zo'n goeie gitaar heb gezien.

Hitpoint
27 oktober 2001, 17:23
Op 2001-10-27 14:33, schreef KoRnFreaK:
als je dat soort modellen goed vindt, moet je eens naar jackson gitaren kijken. Die zien er erg kewl uit!


Het gaat mij niet om de look van de gitaar, maar om het geluid. De look komt altijd nog op de tweede plaats.

Noctiis
27 oktober 2001, 17:55
Nee, comfort komt op de 2e plaats. Op de 3e plaats komen bij mij de looks :smile:

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 17:56
yep, weet k , doe k ook, eerst naar kwaliteit kijken, maar de look doet er ook toe, vindt ik, zoals bijv fender gitaren zullen misschien best goed zijn hoor, maar k vind ze er erg lelijk uitzien, met zo'n witte slagplaat:( .....

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 17:58
yep, comfort ook jah, maar de look is ook heel belangrijk bij mij... k koop bijv geen paarse gitaar met een roze slagplaat... :smile:

Noctiis
27 oktober 2001, 18:00
ghehe, ik heb eens een roze gitaar gehad. Gelukkig wel helemaal met stickers bedekt haha :smile:

Iceman
30 november 2001, 21:16
IC500 wordt al jaren niet meer gemaakt, het huidige model is de IC300. Is een koreaan, kost in de winkel rond de 1500 piek en is niet meer dan duur brandhout!! Heb er zelf 1 gehad, zelfs met EMG's erin een baggergeluid. Ik heb zelden zo'n miskoop gedaan..... De IC500 moet je direkt kopen als je die tegenkomt, is ook neck-tru.

Ditmar
1 december 2001, 13:53
Was je in een andere topic niet zo lovend over je RG-7620 ??? Is ook basswood met een bolt-on neck hoor.

taylor
1 december 2001, 15:59
1 kennis van me heeft die eerste serie waar de handtekkening opstaat van paul stanley mooi ding opzich maar tis wel 1 stugge gitaar,hij heeft hem aan de muur hangen dus...

ekkerman
1 december 2001, 16:56
ik ga altijd eerst voor de look , als ik een gitaar mooi vind dan pak ik um uit ut rek en dan komt comfort ( ik speel eerst altijd een tijdje "droog " en daarna pas het geluid alhoewel dat meestal pas thuis wordt beoordeelt op je eigen gear.... en als punt 1 en 2 oke zijn dan is er altijd nog een element wissel als optie om de benodigde sound helemaal custumized te krijgen...

Iceman
1 december 2001, 20:11
Ditmar, die RG7620 is echt een totaal andere gitaar. IC300 is veel lichter, slechter afgewerkt en geluid is erg dun en futloos. Ik wou dat ie gaaf klonk. Heb ook andere gitaren met dezelfde EMG elementen die wel vet zijn. Ook in dezelfed houtsoort heb je verschillen. De ene aardappel is de andere niet. Vind een iceman een geweldig model, jammer dat die IC400 of 500 niet in NL te krijgen is.

JV
1 december 2001, 20:13
misschien was het wel alleen die ic300 die slecht was, heb je er meerdere geprobt of alleen die ene?

Iceman
1 december 2001, 20:56
Heb alleen maar 1 IC300 gehad, maar als je zonder voor te boren er een schroef in kunt draaien (straplock) die er later uitscheurt, snap je dat dat hout zo zacht is als boter. Deze gitaar is z'n geld niet waard. Koop voor je goeie geld liever een RG 4nogwat of zo, dit is gewoon zonde.

vintage-ibanez.com
1 december 2001, 20:57
Hi Hitpoint,

In antwoord op je vraag hetvolgende:

De originele Ibanez Iceman werd in de periode 1975-1983 geproduceerd met geschroefde en gelijmde hals. Er waren zo'n 8 verschillende modellen beschikbaar op het hoogtepunt ('79) van de populariteit van dit model.

Naast Paul Stanley kan je de Iceman ook hoor op het "fly like an eagle" album van Steve Miller.

Vanaf 1993 is Ibanez gekomen met Iceman re-issues. Een Iceman uit de jaren 70 zie je soms op Ebay maar dan moet je wel over de brug komen. Prijzen tussen de $1500 en $2500

Ditmar
2 december 2001, 14:37
Als je bij deze gitaar voor het uiterlijk gaat, kan je eigenlijk ook een Jackson Kelly kopen..... is ook een mooie vergelijkbare gitaar.

taylor
2 december 2001, 17:22
er bestaat toch ook zo'n signature iceman van die gitarist van white zombie met van die sterren er op,je moet mooi vinden ik ga zowizo nooit voor looks bij 1 gitaar.

maarja iederen moet dat zelf weten.

Iceman
3 december 2001, 07:38
Die groene met sterren...................ik heb 'em en doe 'em nooit van z'n kort zal zal ze leven weg!!!!!

Iceman
3 december 2001, 08:14
http://www.kr.freebsd.org/~nobreak/guitargallery/img/ibanez/icj100wz.jpg

Voor de mensen die 'em niet kennen....